Теорія роботи карбюратора. Його основні деталі

677

Карбюратори змішують паливо і повітря і управляють кількістю паливоповітряної суміші, що поступає в двигун. У цій статті трохи розповімо про основи роботи карбюратора
.
Двигуни насправді не всмоктують паливо з карбюратора. У всіх карбюраторів є дифузор, який представляє собою звуження повітряної горловини карбюратора. Коли повітря проходить через це звуження, там виникає спад тиску (розрідження). Невеликий отвір встановлено в цьому місці для подачі палива. Атмосферний тиск, діючи на паливо, видавлює його з поплавцевої камери карбюратора через цей отвір в горловину карбюратора, звідки паливо потрапляє у впускний колектор і потім в циліндри двигуна.

Двигуну потрібна топливовоздушная суміш різного складу в різних режимах його роботи, коли він холодний, прогрівається, працює на холостому ходу, в області середніх оборотів і під важкою навантаженням.

Основні деталі карбюратора автомобіля


Поплавкова камера

Система поплавця підтримує постійний рівень палива в поплавковій камері карбюратора. Вона працює наступним чином. Коли рівень палива знижується, поплавець опускається, відкриває голчастий клапан і дозволяє паливу надходити в поплавцеву камеру. Шляхом підтримання рівня палива в певних рамках співвідношення повітря/паливо в суміші підтримується більш точно.

Повітряна заслінка

Система повітряної заслінки дозволяє заводити холодний двигун шляхом збагачення паливоповітряної суміші. Повітряна заслінка перекриває подачу повітря в карбюратор і, відповідно, у двигун надходить більше палива, при цьому обороти холостого ходу зменшуються. Тому до системи приводу дросельної заслінки додається система збільшення оборотів холостого ходу для їх підвищення при прогріванні двигуна.

Система холостого ходу

Система холостого ходу забезпечує подачу палива, необхідного для роботи двигуна на низьких оборотах, коли головна дозуюча система не працює. Регулювальні гвинти дозволяють змінювати співвідношення повітря/паливо в режимі холостого ходу. Багато механіки вважають, що ця регулювання змінює склад суміші у всьому діапазоні оборотів, але це не так.

Ускорительный насос

Ускорительный насос забезпечує впорскування додаткового палива при різкому відкритті дросельної заслінки для запобігання зупинки двигуна і перебоїв у його роботі при розгоні автомобіля. Якщо подивитися всередину горловини карбюратора і швидко пересунути тяги приводу дросельної заслінки, паливо повинно бризнути з вихідних отворів прискорювального насоса.

Перехідна система

Перехідна система забезпечує перехідний режим між холостим ходом і роботою головної дозуючої системи. Багато карбюратори мають канали або отвори перехідної системи поряд з пластинами дросельних заслінок, які подають паливо при їх відкриванні під час відкривання дросельних, заслінок.

Головна дозуюча система

Вона дозує подачу палива до двигуна при русі автомобіля з середніми швидкостями. Вона складається з головних паливних жиклерів, головного розподільника і дифузора. Головний паливний жиклер розташований у каналі між поплавковою камерою карбюратора і головним розпилювачем. Головний розпилювач зазвичай складається з трубки з маленькими отворами для повітря. Повітря тут змішується з паливом для освіти розпорошеного паливоповітряного “туману”. Головний паливний жиклер визначає, скільки палива буде змішане з заданою кількістю повітря.

Механіки використовують головні паливні жиклери різних розмірів для калібрування карбюратора в різних режимах його роботи. Шляхом використання жиклерів більшого розміру суміш збагачується. І навпаки, встановлення жиклерів меншого розміру збіднює суміш.

Економайзер

Система економайзера забезпечує подачу додаткового палива, коли двигун працює під навантаженням і при повному відкритті дросельної заслінки.

Найбільш поширеними є економайзери діафрагмового типу, калібровані стрижні, байпасні жиклери або клапан економайзера. Коли вакуум у впускному колекторі досягає певного значення, клапан відкривається, дозволяючи додаткового палива надходити до двигуна.

Клапани економайзера підбираються у відповідності з величиною тиску відкривання, що вимірюється в міліметрах рт. ст. У відповідності з режимом роботи може підбиратися клапан економайзера. Двигуни, які зазвичай видають низький вакуум, повинні оснащуватися економайзерами, які відкриваються при малих значеннях вакууму. Дозуючі стрижні рухаються всередину і назовні в каліброваних отворів у відповідності з вакуумом впускного колектора. Коли двигун знаходиться під навантаженням, і вакуум знижується, то стрижні висуваються з головних паливних жиклерів для збільшення подачі палива.

Байпасні жиклери економайзера виконують ті ж функції, що і дозуючі стрижні, за тим винятком, що вони мають свій власний жиклер або клапан економайзера.