Тонкощі обслуговування карбюратора

497

Карбюратор час від часу має потребу в чищенні, але наважаться на цю операцію далеко не всі. І все ж, деякі тонкощі карбюратора корисно знати кожному.

Що потрібно знати при обслуговуванні карбюратора?

Для утворення робочої суміші, необхідної на тих чи інших режимах, паливо і повітря строго дозуються, надходячи в змішувальні камери карбюратора через спеціальні пробки з отворами – жиклери. Пропускна спроможність (продуктивність) жиклерів залежить від діаметру і довжини отвору, шорсткості поверхні, наявності форсунок і перепаду тиску на вході і виході. Чи треба пояснювати, що нерівності і ризики на поверхні стінки отвору знижують пропускну здатність жиклера?


Правда, підрахувати “ступінь погіршення” важко. Інша справа, коли зменшується площа перетину отвору: тут залежність абсолютно чітка, хоча і нелінійна:

Діаметр жиклера, %

60

70

80

90

100

110

120

130

140

Пропускна здатність, %

35

47

61

79

100

125

148

175

203

Розшифруємо один показник таблиці. Припустимо, ми збільшили площу перерізу жиклера всього на одну десяту (10%). При цьому пропускна здатність зросла відразу на чверть (25%).На наш погляд, важлива інформація для тих, хто любить поворожити над жиклерами, додати потужності машині або добитися зниження витрати палива.


Аналогічний (хоч і з протилежним знаком) процес відбувається при забрудненні жиклерів смолами, які випали з бензину, і різними сторонніми частинками, не спійманими в сітці фільтрів паливної системи.



При ремонті або чистці карбюратора у автолюбителя нерідко виникає бажання замінити жиклери або емульсійні трубки, розпилювачі, дифузори на нові. Слід пам’ятати, що для заміни підійдуть тільки деталі від аналогічної моделі карбюратора, скажімо, для “СОЛЕКСа” – тільки від “СОЛЕКСа” і ні як інакше! Більш того, замінюють жиклери обов’язково таким же (орієнтуйтеся на маркування). Умовно кажучи, жиклер з великим значенням маркування має більшу пропускну здатність.


Таким чином, замінивши, наприклад, в карбюратор “СОЛЕКС” (2108 двигун, робочий об’єм 1300 см3) головний паливний жиклер другої камери з маркуванням “97.5” на жиклер з маркуванням “95”, можна істотно збіднити суміш при відкритті дросельної заслінки другої камери і відчути брак потужності або провал при розгоні. Встановлення жиклерів більшого діаметра призведе до передозуванні палива, надмірного збагачення суміші, перевитрати бензину.


Не слід забувати, що жиклери, куплені окремо можуть не відповідати нанесеною на них маркування. Для перевірки потрібен спеціальний карбюраторний стенд для проливки жиклерів.