Торсіонна підвіска. Пристрій і принцип роботи

437

Сучасне автомобілебудування пропонує різні типи автомобільних підвісок: пневматичні, пружинні, ресорні, торсіонні. Розглянемо, що таке торсіонна підвіска автомобіля, її принцип роботи.

Що таке торсіонна підвіска авто?

Торсіонна підвіска — це металеві торсіонні вали, що працюють на кручення, один кінець якої кріпиться до шасі, а інший кріпиться до спеціального перпендикулярно стоїть важелю, пов’язаній з віссю. Торсіонна підвіска виготовляється з термічно обробленої сталі, яка дозволяє витримувати значні навантаження при крученні. Основний принцип дії торсіонної підвіски — це робота на вигин.


Торсіонна балка може розташовуватися поздовжньо і поперечно. Поздовжнє розташування торсіонної підвіски в основному використовується на великих і важких вантажних автомобілях. На легкових автомобілях, як правило, використовуються поперечне розташування торсіонних підвісок, зазвичай на задньому приводі.

В обох випадках торсіонна підвіска забезпечує плавність ходу, регулює крен при повороті, забезпечує оптимальну величину загасання коливань коліс і кузова, зменшує коливання керованих коліс.

На деяких автомобілях торсіонна підвіска використовується для автоматичного вирівнювання з використанням мотора, який стягує балки для надання додаткової жорсткості в залежності від швидкості і стану дорожнього покриття. Підвіска з регульованою висотою може використовуватися при заміні коліс, коли транспортний засіб підводиться за допомогою трьох коліс, а четверте піднімається без допомоги домкрата.

торсионная подвеска авто

Основна перевага торсіонних підвісок — це довговічність, легкість у регулюванні висоти і компактність по ширині транспортного засобу. Вона займає значно менше простору, ніж пружинні підвіски типу МакФерсон. Торсіонна підвіска дуже легка в експлуатації та технічному обслуговуванні.

Якщо торсіонна підвіска розбовталася, то відрегулювати положення можна за допомогою звичайного гайкового ключа. Достатньо залізти під низ автомобіля і підтягнути потрібні болти. Проте головне не перестаратися, щоб уникнути зайвої жорсткості ходу при русі.