Товщиноміри для визначення товщини фарби автомобіля

1202

Визначити приховані пошкодження автомобіля можна за допомогою оцінки товщини лакофарбового покриття (ЛФП), і напевно багато хто бачив в руках перекупників спеціальні прилади, за допомогою яких вони визначають ціла машина або “бита”.

Ці прилади називаються толщиномерами і з їх допомогою можна дізнатися багато цікавого про минуле життя автомобіля. В даній статті піде мова про толщиномерах: їх основні різновиди, методи визначення товщини лакофарбового покриття автомобіля.

Не обов’язково бути професійним перекупником, щоб освоїти застосування толщиномеров, оскільки їх використання виправдане навіть, якщо вирішили купити б/у автомобіль для себе. В силу цього хотілося б докладніше поговорити про основних різновидах подібних приладів та методикою роботи з ними.

Першим ділом розкриємо тему яким чином за допомогою товщиноміра можна визначити чи була машина бита” або ні.


Справа в тому, що товщина заводського шару фарби на всіх кузовних деталях автомобілів, як правило, коливається в межах від 70 до 180 мкм. Якщо показання приладу знаходяться в цих межах, можете бути впевнені, що та або інша деталь не перефарбовувалася. Якщо машина побувала в ДТП, але була відновлена, необхідно знати, що це зробити неможливо без нанесення шару шпаклівки, що в значній мірі збільшує товщину лакофарбового покриття.

Якщо прилад показує, що загальна товщина покриття перевищує 200-250 мкм, це служить сигналом, що даний автомобіль побував в аварії. Або якщо в одному або декількох місцях товщина значно перевищує, ніж в інших – значить присутній шар ремонтної шпаклівки.

Види толщиномеров, які з них найбільш практичні

Існує багато видів толщиномеров, робота яких заснована на різних принципах, але для оцінки товщини лакофарбового покриття автомобілів придатні три типи: електромагнітні, вихорострумовий і ультразвукові. Кожен з них має як переваги, так і недоліки, в силу чого про них варто розповісти окремо.

толщиномер лакокрасочных покрытий автомобиля

Електромагнітні товщиноміри є практичними та надійними приладами, основною перевагою яких можна вважати високу точність вимірювань. До їх недоліків можна віднести той факт, що вимірювання доступні лише для залізовмісних поверхонь. Будь-які кольорові метали або пластик таким толщиномерам, як мовиться, не по зубах.

Вихорострумовий товщиноміри справляються з вимірами товщини покриття на будь-яких металах, проте краще всього працюють з тими, які володіють підвищеною токопроводимостью і це, до речі, є їх основним недоліком. Дані прилади володіють відмінною точністю вимірювання для поверхонь з таких металів як, наприклад, алюміній, але для заліза цей параметр залишає бажати кращого.

Ультразвукові товщиноміри є найбільш універсальними, оскільки з їх допомогою можна проводити вимірювання товщини шару фарби не тільки на металевих поверхнях, а також на пластику, композитних матеріалах і навіть на кераміці. З їх допомогою можливо з високою точністю виміряти товщину покриття не тільки на кузовних деталях автомобіля, але і на пластикових бамперах, карбонових вставках та інших декоративних елементах.

Ультразвукові прилади найкраще підходять для професійної діяльності та основним їх недоліком можна вважати відносно високу вартість. Тому існують сервіси, де можна взяти товщиномір на прокат на кілька днів/добу, що буде вигідніше.

Як користуватися товщиноміром?

У висновку коротко опишемо метод застосування товщиноміра для оцінки стану кузова автомобіля, який зводиться до наступних дій: прикладаючи контрольну частину приладу до кожної кузовний деталі необхідно стежити за показаннями індикатора. Починати вимірювання слід з одного з передніх крил, послідовно обходячи навколо машини.

определение толщины лакокрасочного покрытия авто

Кожну з деталей слід виміряти мінімум в 4-х точках, при цьому приділяючи особливу увагу вертикальних стійок і даху.

Якщо показання приладу в якомусь місці перевищують заводську норму, необхідно збільшити кількість контрольних точок для того, щоб виявити площа пошкодження та його тяжкість, яка прямо пропорційна шару нанесеної шпаклівки.