Трирівневий регулятор напруги генератора

179

У цій статті поговоримо про трирівневий регулятор напруги генератора автомобіля, для чого потрібен і чи є від нього користь на практиці.

Для чого потрібен регулятор напруги генератора?

Автомобільний генератор під час руху і роботи двигуна повинен підживлювати акумуляторну батарею. Тим самим відновлюється ємність акумулятора, коли він розряджається під час стоянки. Якщо їздимо кожен день, то акумулятор майже не розряджається, якщо він у справному стані.

Гірше доводиться акумулятора, коли машина довго стоїть без руху, адже його енергія поступово йде на підтримку роботи авто сигналізації. Ще гірше справи йдуть взимку, коли при негативних температурах акумуляторна батарея розряджається дуже швидко. А якщо їздите помалу і не часто, то акумулятор не заряджається повністю під час руху і може повністю розрядиться якось вранці.

Впоратися з вищезазначеною проблемою, покликаний трирівневий регулятор напруги. У нього три положення роботи: це максимальне (видає напругу на генераторі 14,0-14,2), нормальний (13,6-13,8 В) і мінімальне (13,0-13,2). Як знаємо зі статті про перевірку працездатності акумулятора, нормальна напруга при заведеному двигуні має бути 13,2-13,6 Ст. Це означає, що генератор працює в нормальному режимі і АКБ заряджається в повному обсязі.

Це відповідає середньому (нормальному) положення регулятора напруги. А ось взимку, бажано підвищити напругу до 13,8-14,0, т. к. акумулятор швидше розряджається при негативних температурах. Це робиться простим перекладом важеля на регуляторі напруги. Так буде забезпечена найкраща зарядка АКБ взимку при працюючому двигуні.

Влітку, особливо коли спека перевищує +25 градусів і вище – бажано знизити напругу генератора до 13,0-13,2 Ст. Зарядка від цього не постраждає, але генератор не буде “википати”, тобто не буде втрачати свою номінальну ємність і не скорочувати ресурс.

Як встановити трирівневий регулятор напруги? Потрібно замінити звичайні “щітки генератора” на цей пристрій. Це ті ж самі «щітки», але з додатковим опором, яке регулює напругу. Сам регулятор (він розміром з сірникову коробку) встановлюють під капотом у доступному місці.