Тюнінг ходової частини автомобіля. З чого почати?

494

Виробники автомобілів варіюють між комфортом і керованістю. Це прийнятно для серійної машини. Якщо ставимо завдання їздити на високих швидкостях і впевнено себе почувати при маневруванні – доведеться попрацювати над ходової автомобіля.

C чого починається тюнінг підвіски?

Перше – замінити стандартні амортизатори на більш жорсткі спортивні. Вони дозволяють стабільно працювати при тривалих навантаженнях. Крім того, у таких амортизаторів можна регулювати опір стисненню і відбою. Якщо зважилися на ці заходи, то при регулюванні важливо не перестаратися. В пошуках кращих характеристик дехто примудряється налаштувати амортизатори так, що опір стисненню стає більше опору відбою!

Процедура налаштування залежить від моделі амортизатора – деякі доводиться знімати з машини, а самі складні (і дорогі) можна регулювати кнопками з місця водія. Існують компромісні варіанти типу, у яких характеристики змінюються автоматично залежно від режиму пересування.

Поліпшення керованості і підвищення стійкості автомобіля в поворотах сприяють більш жорсткі пружини підвіски. Останні розробки – двосекційні вузли, що складаються з двох пружин: наджорсткої верхній і м’якою нижній. Це рішення покращує контакт колеса з дорогою: розвантажене в повороті колесо не “зависає” над поверхнею, а під впливом нижньої пружини притискається до асфальту.


При бюджетному тюнінг можна обійтися установкою пружин з більш потужної серійної машини або підібрати пружини від іншої машини.
Щоб зменшити крен машини, встановлюють більш жорсткі стабілізатори поперечної стійкості. При їх установці значно “посилюється” робота всієї підвіски, що не всім сподобається, особливо якщо звикли їздити на “м’яких” машинах. Вони продаються з різними коефіцієнтами жорсткості, але раджу взяти щось середнє між заводською і спортивною версією. Якщо готові до сильної вібрації, можна піти далі – замінити резинометалічні шарніри підвіски на сталеві сферичні. Це значно підвищить керованість.

При тюнінг ходової частини не забуваємо про колесах. Низькопрофільні шини відмінно тримають дорогу, але на ямах і вибоїнах “душу витрясуть”. Особливо якщо покришки (серії 45 і нижче) встановлені на 16-, 17 – або 18-дюймових дисках.

Не завжди сприятливо впливає на керованість збільшення ширини диска. На сухому асфальті широкі колеса краще. Але в дощ ситуація погіршується. Крім того, більш широке колесо – це збільшене плече обкатки, а отже, підвищена навантаження на підшипники маточини і зміна кінематики підвіски, що погано.

При тюнінг ходової частини автомобіля силову структуру кузова переробляти не обов’язково, в бюджетному варіанті обмежуються установкою розпірки на стійки передньої підвіски. Розпірки коштують недорого, а ефект відчутний.

У випадку серйозного тюнінгу виробляють посиленням несучої основи кузова. Встановлюють косинки, розпірки і ногда трубчасті підсилювачі днища. Найбільш екстремальним рішенням є вварной каркас безпеки, але це нереально при повсякденній експлуатації машини.