Установка дискових гальм для автомобіля

123

Все більше автомобілів оснащуються дисковими гальмами. Причому і спереду і ззаду. Вітчизняний автопром досі віддає перевагу заднім барабанним, а не більш сучасним і ефективним дисковим гальмам.

Передні дискові гальма

На ВАЗах можна зустріти 3 гальмівних дисків. Перший – від автомобілів ВАЗ 8 і 9-ї серій. Він заснований на невеликому, розрахованим на 13-дюймове колесо, невентилируемом гальмівному диску. Цей варіант викликає найбільшу кількість нарікань. Випробування показали його малу ефективність при динамічній їзді. Другий – від ВАЗ-21102 і 2111. Ці “диски” також під 13-дюймові колеса (діаметр диска 239 мм), але вентильовані і їх характеристики краще.

Третій – найбільш серйозний. Гальмівний диск великий, розрахований на 14-е колеса, вентильований (діаметр диска 257 мм). По всім тестам показує найкращі результати і стійку роботу в умовах тривалих навантажень. Такими гальмами оснащуються машини з 16-клапанним двигуном (ВАЗ-21103 і 2112).


Оскільки спадкоємність конструкцій автомобілів ВАЗ досить сильна, більшість автовласників, які віддають перевагу динамічний стиль водіння, автомобілі переробляють на 14-дюймові гальма від ВАЗ-2112. Звичайно під них колеса потрібно ставити відповідні, але результат того вартий. Ціна питання не висока. Переробка під силу будь-якому майстерному автолюбителю.

Справжнім спортсменам цього мало. На автомобіль встановлюються 15 (і навіть більше) дюймові вентильовані диски. Такі диски виробляються рядом компаній, причому західними і нашими. Офіційного сертифікату на такі гальмівні диски АвтоВАЗ не давав. Так що купити і поставити можна, але ніхто не дасть гарантію. ГИБДД також забороняє такі переробки.

Задні гальмівні диски

Наш автопром наполегливо комплектує автомобілі задніми барабанними гальмами з їх вродженими вадами. Так, при активній їзді вони сильно гріються і втрачають свої властивості. Крім того, досить часто доводиться підтягувати ручник (особливо жвавим – кожен місяць). Також заподіює масу незручностей факт, що перевірити стан гальмівних колодок барабанних гальм складніше, ніж дискових.

На задні колеса «Жигулів» можна поставити дискові гальма. Існує кілька варіантів. Перший – підсумок кмітливості і кулибинства. На гоночні «вісімки» ставляться дискові гальма від «Оки». Але виникає ряд проблем.

Встановлені на ВАЗ задні дискові гальма, будучи більш ефективними, ніж барабанні, починають здійснювати свої функції надто добре. Це негативно позначається на керованості. Машина починає виляти задом» при гальмуванні. Це відбувається з-за того, що гальма автомобіля «Ока» не розраховані на роботу в якості задніх гальмівних механізмів. Для цього їх потрібно було б зробити приблизно на третину менш ефективними. Цей перекіс призводить до того, що майстрам доводиться штучно перекривати гальмівну магістраль, що йде на задні колеса.

До речі про гальмовому контурі. Це ще один елемент модернізації. На ВАЗах контур виконаний з діагональною схемою (тобто переднє ліве і праве заднє колеса – один контур, а другий – відповідно інші два колеса). При установці задніх дискових механізмів доводиться ділити контури нової, тобто окремо перед, зад окремо.

При «окушковом» варіанті ручник в його природному розумінні йде, і його місце займає гідравлічна система, яка хороша для спортсменів в якості резервної системи гальмування, але ні для цивільних машин. Як не крути, а така система виходить досить складна. І переробок багато, а сайт дуже відповідальний.

Самий вірний спосіб – поставити заводські диски. Офіційно задні дискові гальма завод не встановлює, але існував проект таких гальм на ВАЗ-2112. Ці гальма опрацьовувалися, але в силу ряду причин в серію не пішли. Ціна на них завелика, але зате, крім установки, жодних інших переробок не потрібно. І розведення гальмівних трубопроводів, і тросовий ручник, і все інше зроблено конкретно для Вазів. Фахівці з тюнінгу рекомендують використовувати саме цей варіант задніх дискових гальм на автомобілі ВАЗ.

Підсумки

Пам’ятайте: ніколи не можна переоцінювати себе і свій автомобіль. Краще завчасно натиснути на педаль, ніж кожен раз випробовувати на міцність свої гальма, ризикуючи власним життям.