Варто затівати ремонт двигуна?

177

Якщо з’явилися збої в роботі двигуна, сторонні стуки і шуми, підвищена витрата палива і масла – це говорить про проблеми. Поговоримо, які бувають ознаки ремонту двигуна.

Ознаки ремонту двигуна

1. Високий витрата моторного масла. Граничним вважається витрата масла від мітки “max” до мітки “min” на щупі за 1000 км пробігу. Оптимальний витрата масла на чад вважається не більше літра на долив від заміни до заміни. Якщо двигун, почав “жерти” масло і потрібна постійна доливання – це говорить про швидке ремонті. Більш детальніше у статті “що робити, якщо двигун витрачає масло вище норми”.

2. Димний вихлоп. Дим з вихлопної труби буває білим, чорним і інших відтінків. При цьому колір служить важливим діагностичним ознакою і вказує на виниклі несправності в двигуні. Розібратися в даній проблемі допоможуть статті “білий і чорний дим” і “синій дим з вихлопної труби”.


3. Нагар на свічках запалювання. Якщо нагар на свічках світло-сірого кольору, то система працює нормально. Така забарвлення нагару на свічці запалювання не несе ніякої небезпеки. Всі інші кольори нагару на свічках запалювання (чорний, білий або червоний) є сигналом, який може вказувати на несправності в двигуні авто.

Чорний нагар на свічках запалювання – це причина несправності в паливній системі двигуна. Він може свідчити про зниження компресії. Наліт білого кольору на свічках запалювання може з’являтися з-за неякісного палива. Поява червоного нагару – це результат згоряння різних присадок у маслі або паливі.

4. Нерівномірність роботи двигуна на холостому ходу. Відмітною ознакою є тремтячий важіль перемикання передач. Якщо автомобіль карбюраторний – то можлива несправність у його роботі; якщо з інжекторним двигуном – то несправність в датчиках, наприклад барахлить датчик холостого ходу. У будь-якому випадку потрібна діагностика двигуна.

5. Високий витрата бензину. Якщо автомобіль витрачав не більше 10 літрів, а пізніше витрата збільшився до 15 літрів – можлива несправність у двигуні. В розрахунок не беруться нові автомобілі або експлуатація машин взимку, коли збільшення витрат палива – це звичайне і закономірне явища. Про можливі причина високої витрати бензину в статті “причини підвищеної витрати палива, як заощадити”.

повышенный расход бензина - стрелка на нуле

6. Падіння потужності двигуна. Зниження потужності вважається істотним, якщо час розгону автомобіля з місця до 100 км/год збільшується більш ніж на 25%, а максимальна швидкість зменшується більш ніж на 15%. Можна не нехтувати до випробувань на максимальну швидкість, а заміряти її на першій чи другій передачі.

Причина зниження потужності старого двигуна пов’язана з погіршенням компресії. Призводить до погіршення компресії – механічний знос циліндра, кілець і поршня. Оцінити двигун з компресії можна так: 12 кгс/см2 – відмінно, 10 – посередньо, 9 кгс/см2 – погано. Детальніше про компресії в статті “як зміряти компресію двигуна без компресометра і з ним”.

7. Перебої в роботі двигуна. Про причини перебоїв у роботі двигуна в статті: “чому троїть двигун – деякі причини”.

8. Стукоти в двигуні – сторонні шуми і стуки в двигуні супроводжують автомобіль протягом значної частини його експлуатації. Сильні і слабкі, глухі і дзвінкі – вони сигналізують про неполадки у вузлах і агрегатах. Про які несправності, йдеться в статті “шуми і стуки у двигуні автомобіля”.

9. Дуже малий тиск масла. Коли виникає дана несправність, бортова система автомобіля сигналізує про це у вигляді спалахує лампочки масла на панелі приладів. Про що говорить ця лампочка написано в статті “що робити, якщо загоряється лампа тиску масла?”.

10. Перегрів двигуна. Якщо двигун почав постійно перегріватися і на це не видимих причин (спека на вулиці, двигун тривалий час працює на підвищених обертах), то можливо з’явилася несправність, яка потребує ремонту. Детальніше про перегрів мотора в статті “чому перегрівається двигун, способи усунення”.

Про необхідність ремонту двигуна говорить не кожну ознаку окремо, а наявність багатьох з перерахованих. В залежності від умов експлуатації необхідність капітального ремонту може виникнути при 100-200 тис. км пробігу.