Види автоскла: лобове, бічні та заднього виду

820

У виробництві автомобілів застосовується скло трьох видів: триплекс, сталініт, теплопоглинальне. Розглянемо види автоскла і чим вони відрізняються.

Конструкція лобового скла являє триплекс – тобто тришаровий пиріг, що складається з внутрішнього і зовнішнього шарів скла, з’єднаних склеює шаром. При пошкодженні лобового скла виникають тріщини, сколи та інші пошкодження, які не викликають руйнування всього скла. При пошкодженні лобового скла можна обійтися ремонтом скла.

Бічні і кузовні скла автомобіля в процесі виготовлення піддаються особливій гарт, щоб при аварії розпадаються на безліч дрібних осколків, які не зможуть завдати великих пошкоджень перебувають у салоні людям. Бічні скла частіше вимагають повної заміни на відміну від лобового скла.

Види авто скла – триплекс, сталініт, теплопоглинальне


Сталініт (одношарове загартоване скло — це листове скло, піддане спеціальній термічній обробці, в результаті якої у його поверхневих шарах утворюються залишкові напруги стиску, що забезпечує склу підвищену механічну міцність, термостійкість і безпека. Міцність загартованого скла при ударі в 5-6 разів перевищує міцність звичайного скла. При руйнуванні воно розпадається на дрібні осколки з тупими гранями, що виключають травми.

З сталініту виготовляють бічні і задні автомобільні скла. Маркування на склі TEMPERED, TEMPERLITE.

Дуплекс (двошарові скла). Являє собою аркуш скла, на одну сторону якого нанесений шар прозорого пластику товщиною близько 0,35 мм Шар технічного пластику робить скло набагато більш міцним і утримує осколки при руйнуванні. В даний час практично не застосовуються в автомобільній промисловості, поступившись місцем “триплексу”.

конструкция многослойного стеклаТриплекс (багатошарове ламіноване скло) — це два листа скла, з’єднані між собою прошарком з поливинилбутиральной плівки. Завдяки цій еластичною прошарку триплекс володіє підвищеною стійкістю до зовнішніх впливів. Вироби з багатошарового скла безпечні, оскільки при їх руйнуванні (в результаті сильного удару) осколки скла залишаються приклеєними до плівці.

Багатошаровими зазвичай роблять лобові стекла, проте деякі виробники іномарок використовують багатошарову технологію в бічному і задньому склінні, що забезпечує максимальну безпеку при аваріях. Маркування LAMINATED.

Теплопоглинальне (тоноване) скло — це забарвлене в масі скло, отримане завдяки введенню в скломасу оксиду заліза. Оксид заліза в строго певній пропорції визначає не тільки колір, але і інші специфічні властивості скла. Таке скло має світло-зелений відтінок і завдяки своїй фільтруючої здатності захищає від інфрачервоних променів.

Багатошарові скла. Зустрічаються рідко. Складаються з декількох листів скла, склеєних декількома шарами технічної плівки за принципом скло-плівка-скло. Використовуються на автомобілях представницького класу в цілях підвищення тепло-, вібро-, шумоізоляції салону, а також на легко броньованих автомобілях.