Як самостійно провести SEO-оптимізацію сайту?

5-1-2020

Органічна пошукова видача-це один з основних джерел трафіку. Розвиток соціальних мереж, контекстної та медійної реклами, відеомаркетингу та інших каналів не похитнуло позиції SEO і не призвело до зниження бюджетів, що виділяються на цей напрямок. Хочемо порекомендувати почитати про SEO продвижение

Проблема в тому, що після впровадження ряду алгоритмів Яндексом і Google, спрямованих на боротьбу з накрутками, правила SEO істотно змінилися. Традиційні рекомендації (на зразок додавання ключових фраз з Яндекс.Вордстата в тексти і масова закупівля посилань) більше не дають такого ефекту, як раніше, а то і зовсім можуть привести до накладення санкцій.

Далі ми розповімо, як SEO-оптимізувати сайт з урахуванням актуальних вимог пошукових систем, з чого почати і які ресурси для цього потрібні. Також ви дізнаєтеся, які дії можуть нашкодити вашому сайту і чого категорично не можна робити.

Що являє собою сучасне SEO?
Для того щоб зрозуміти, як працює SEO, необхідно розібратися з логікою побудови пошукової видачі. Після того як користувач вводить пошуковий запит в Яндексі або Google, він отримує список результатів. Всі вони діляться на три групи:


карта (список організацій з позначенням їх розташування на карті; результати видачі залежать від місця розташування користувача і характеру запиту);
органічна видача (інші результати пошуку — 10 позицій на сторінці в Google, 10-15 — в Яндексі).
Крім того, до видачі можуть підмішуватися блоки з відео, картинками і новинами. Типова видача за комерційним запитом виглядає так:

Як самостійно провести SEO-оптимізацію сайту?

Подібна картина може відлякувати від SEO. Основний аргумент полягає в тому, що 1-я позиція в органіці — це за фактом 5-я позиція в загальній пошуковій видачі, і простіше запустити контекстну рекламу і отримати миттєвий результат.

Але це поверхневий погляд. SEO, на відміну від контекстної реклами, працює в довгостроковій перспективі і забезпечує стабільний трафік. Крім того, SEO дозволяє приводити користувачів по величезному сегменту запитів, за якими контекстну рекламу запускати недоцільно (наприклад, це інформаційні, брендові та загальні запити).

Результати видачі шикуються за складними алгоритмами пошукових систем, які враховують сотні факторів. З точністю передбачити позиції сайту не зможуть навіть розробники пошукових систем, адже видача динамічна і залежить не тільки від конкретного сайту, але і від сайтів-конкурентів, і Користувача, який вводить запит (де він знаходиться, які його переваги, з якого пристрою він заходить і т.п.).

У зв’язку зі складністю алгоритму ранжирування в SEO на перший план виходить не робота над одним або двома факторами (наприклад, текстами і посиланнями) — важлива комплексна робота в усіх напрямках.

Крім того, SEO-оптимізація придбала «олюднений» вигляд — для потрапляння в ТОП потрібно робити сайт, корисний і зручний для користувачів. Саме відвідувач сайту знаходиться на чолі кута, а не пошукова система. У цьому принципова відмінність нового SEO від традиційного, яке асоціюється з накрутками.

Умовно всі фактори ранжирування можна розділити на 2 великі групи:

внутрішні (On-page);
зовнішні (Off-page).
On-page SEO пов’язано зі змінами на сайті з метою зробити його зручніше, швидше, інформативніше, привабливіше. Сюди відносяться всі роботи, які проводяться всередині сайту.

Off-page SEO – це комплекс заходів, спрямованих на підвищення авторитету (цитованості) сайту, поліпшення його індексації та видимості в пошукових системах.

Кінцева мета SEO-виведення сайту в ТОП по найбільш конверсійним пошуковим запитам.

Але який саме ТОП?

Зазвичай мається на увазі ТОП-10. Але якщо проаналізувати статистику розподілу трафіку в залежності від позиції, то виявиться, що позиції 6-10 дають не набагато більше переходів, ніж позиції 11-20:

Як самостійно провести SEO-оптимізацію сайту?

Так що якщо ваш сайт потрапив в ТОП-10, це ще не привід зупинятися — продовжуйте роботу і прагнете потрапити саме в ТОП-5.

Як самостійно провести SEO-оптимізацію сайту?

Однозначні лідери-Яндекс і Google. Вони займають приблизно рівні позиції. З урахуванням того, що база пошукових фраз Вордстата більш обширна, ніж планувальника ключових слів Google, з метою економії ресурсів орієнтуйтеся саме на Яндекс. Але це тільки те, що стосується Рунета. Для просування сайту в країнах, де Яндекс не популярний (або взагалі недоступний, як у випадку з Україною), віддавайте перевагу базам Google та інших сервісів.

  1. On-page SEO: Підготовка сайту
    Сюди входить комплекс робіт зі створення зручного сайту, який буде подобатися відвідувачам і високо ранжуватися в пошукових системах. Робота ведеться в декількох напрямках.

Вибір домену та хостингу
Віддайте перевагу домену, зрозумілому цільової аудиторії і легко запам’ятовується, оплатіть його хоча б на рік вперед. Уникайте доменів з поганою історією (перевірити можна тут). Хостинг вибирайте в тій країні, на аудиторію якої розрахований сайт. Разом з доменом купіть і встановіть SSL-сертифікат (особливо це важливо для інтернет-магазинів та інших сайтів, де користувачі залишають особисті дані).

Оптимізація швидкості завантаження
За допомогою Google PageSpeed Insights визначте швидкість завантаження сторінок, і якщо сайт набрав менше 90 балів (для десктопної і мобільної версії), то виконайте рекомендації, запропоновані сервісом. Без допомоги програміста тут не обійтися, але дещо зробити можна і самостійно (наприклад, стиснути зображення, включити GZIP-стиснення і налаштувати кешування за допомогою плагінів).