Як встановити підсилювач в машину?

695

Про те, як вибрати підсилювач – написано в статті “які бувають підсилювачі для авто”. Поговоримо як встановити автомобільний підсилювач і що потрібно.

Вибір місця під підсилювач

Найперше, що потрібно зробити перед установкою підсилювача – вибрати місце розташування. Від цього залежить довжина проводів від магнітоли до підсилювача і підсилювача до колонок.

Для прикладу, вирішили встановити підсилювач в багажник. Значить від магнітоли потрібно тягнути міжблочні проводу тому, а це приблизно 4-5 метрів. Далі – кабель для колонок. Якщо підсилювач розташований ззаду – потрібно розрахувати довжину до передніх колонок, а це приблизно від 3 до 5 метрів для кожного динаміка. Враховуйте, що довжина буває більше розрахункової, т. к. дроту розташовуються не за прямим ділянці. Також розраховуємо довжину проводів від підсилювача до задніх колонок.


При виборі місця пам’ятайте, що підсилювач виділяє багато тепла. Для його установки вибирайте таке місце, де буде забезпечена вільна циркуляція повітря. Не накривайте підсилювач килимком, не встановлюйте на боці або “догори ногами”.
Якщо збираєтеся встановити підсилювач спереду, наприклад, під водійським кріслом або під панеллю приладів, то на проводах можна заощадити. До того ж, вважається, що чим менше довжина проводу, тим менше втрат – значить краще для звуку в машині.

Існує варіант установки двох підсилювачів. Коли один встановлюється спереду і призначений для роботи колонок, а інший – позаду для сабвуфера. Варіантів установки підсилювача існує багато і перед його установкою потрібно подумати, де він буде розташовуватися і провести розрахунки довжини проводів.

Дроти для підключення підсилювача

Існують готові комплекти проводів для підключення підсилювача. Як правило, вони китайські і не дуже хорошої якості. Якщо робите встановлення підсилювача в перший раз, то покупка даного комплекту буде оптимальним варіантом. А для тих, хто хоче кращого звучання – рекомендую покупку проводів окремо.

Для підключення підсилювача можна використовувати звичайні мідні багатожильні дроти. Слід враховувати, що домашні одножильні дроти не підійдуть, потрібен тільки багатожильний провід (багато дрібних дротів в одному дроті). Для підключення акустики підійде провід “ПВС”, який можна купити в будь-якому господарському магазині електрики.

Наприклад, для передніх і задніх колонок можна купити кабель “ПВС 2х2.5”, для твітерів – “2х1.5”, а для підключення сабвуфера – “2х4”. Все залежить від довжини провідника і потужності колонок. Чим довше провід, тим товщі він повинен бути.

Теж стосується силових проводів для підключення підсилювача (до плюса і мінуса). Якщо встановлюєте просту музику, підійде звичайний дріт. Його підключають до проводу, що живить магнітолу, а мінус – до кузова авто. Це неправильно і можуть бути втрати, що позначиться на звучанні.

провода для подключения усилителя в машину

Кращий варіант – підключення силових проводів від підсилювача безпосередньо до акумулятора автомобіля. І провід треба вибирати товстий. Наприклад, багато автолюбителів радять купувати звичайні дроти марки “КГ” товщиною від 25 до 35 (“КГ-25” або “КГ-35”).

Плюсовий провід повинен бути підключений через колбу з запобіжником, за номіналом відповідного запобіжника на підсилювачі, сама колба повинна розташовуватися на відстані не далі 30 см від акумулятора.
Для підключення живлячої дроти до магнітоли можна використовувати будь одножильний провід, він впливу на звучання не відмовляє. Якщо не хочете купувати проводу “ПВС” або “КГ”, тоді є спеціальні акустичні дроти. Вони бувають не кращої якості, але для простої системи зійдуть.

Якщо є настановні комплекти, то вибирайте з самими товстими проводами – це поліпшить якість звуку і дозволить підключити до проводів живлення кілька підсилювачів. Використовуйте силові дроти не тонше 4 Ga (перетин 21 мм2) довжиною не більше 5 метрів. Мінусовій та плюсової провід повинні бути однакового перерізу.
Окремого слова вимагають міжблочні проводу. Якщо купили комплект для підключення, то в нього входять ці дроти. Звичайно, дані дроти будуть працювати, але якісного звучання з ними не домогтися. Якщо хочете хороший звук, доведеться витратити гроші на покупку окремих міжблокових проводів. Краще купувати межблоки хороших фірм – DAXX або Чернов.

На особистому досвіді переконався, що заміна міжблокових проводів з китайських Mystery на DAXX покращує якість звучання акустики. Слід пам’ятати – міжблочні проводу безпосередньо впливають на звук.

Підключення підсилювача своїми руками

Для початку під’єднуємо міжблочні проводу від магнітоли до підсилювача. Якщо у вас чотирьохканальний підсилювач, то знадобиться дві пари межблоков, для двоканального – одна пара міжблокових проводів.


Далі підключаємо силові дроти до підсилювача (це плюс і мінус). Кращий варіант – це безпосереднє підключення плюса і мінуса до клем акумулятора. Для спрощення, можна мінусовій провід підключити на корпус автомобіля, а не тягнути до мінуса акумулятора. Керуючий провід від підсилювача до магнітоли підключається без особливих складнощів.

При установці підсилювача в багажнику, виконуйте прокладку проводів живлення в тих же місцях, де розташовані інші кабелі автомобіля. Багато авто мають ізольовані канали для проводки кабелів.


Для підключення проводів існують спеціальні акустичні клеми. Найважливіше – це надійний контакт проводу і якщо немає можливості, то підсилювач можна підключати і без спеціальних клем. Конденсатор при установці підсилювача підключати не обов’язково, якщо є гарні проводи і надійне з’єднання.

Наступний крок – це підключення акустичних проводів від підсилювача до колонок або сабвуфера. Якщо навіть переплутали полярність, то нічого страшного. Після перевірки підсилювача можна буде прослухати колонки, і якщо вони грають неправильно, то просто поміняйте полярність проводів. Головне надійний контакт, щоб вони не відпали від вібрацій.


Не прокладайте проводу акустичних систем поряд з кабелями живлення. Силові дроти можуть створювати звук, що нагадує сирену. Прокладайте провід живлення та акустичних систем по різних сторонах автомобіля.
Коли всі приєднані дроти – процес встановлення підсилювача вважається завершеним. Далі перевіряємо роботу підсилювача, все правильно підключено.