У цій статті розглянемо питання: як вибрати автомобільний компресор для підкачки шин. Розберемо які бувають компресори для шин і який краще вибрати.
Основні характеристики автокомпресора для шин
- Максимальний тиск, що забезпечує компресор (вимірюється в атмосферах). Для легкових автомобілів досить від 3 атмосфер і це значення забезпечують практично всі моделі. Для джипів або вантажівок цей параметр повинен бути вище.
- Продуктивність – вимірюється в літрах за хвилину, під тиском у 2 атмосфери. Чим більше показник, тим швидше буде накачане колесо. Намагайтеся підібрати «золоту середину», так як зазвичай із зростанням цього показника зростає і ціна пристрою…
Додаткові показники, які відповідають за «зручність», але теж обов’язкові до прийняття до уваги:
- Градуювання шкали манометра і її крок. Намагайтеся вибирати манометри, які не мають позамежних величин тиску; вибирайте манометр з ціною поділки 0,1 атм. До речі, після покупки, постарайтеся перевірити його свідчення, звіривши з виставленими після підкачки на СТО.
- Спосіб підключення – може бути через прикурювач або безпосередньо через клеми акумулятора. Перший зручніше, другий надійніше. Більш того, потужні компресори варто підключати тільки через клеми, щоб не зіпсувати прикурювач.
- Довжина шнура – потрібна така, при якому вільно дістаєте до всіх коліс. Існують моделі з акумулятором, в яких взагалі не потрібно про це замислюватися, але тоді потрібно зрозуміти, наскільки буде вистачати заряду акумулятора, так і забувати про втрату його ємності з часом також не варто.
- Додаткові «фішки» – найбільш поширені вбудовані ліхтарики. Комплектація різними перехідниками для надування чого завгодно або взагалі перетворення компресора в пилосос.
Який компресор для шин краще вибрати?
Існують два основних типи компресора для шин: це електричні (які працюють від прикурювача) і традиційні ножні. Перші – зручніше в роботі і не треба докладати зайвих зусиль. Я рекомендую саме електричні компресори для шин.
Щоб переконатися в надійності купується приладу, варто звернути увагу на конструктивні особливості, які можна знайти в техпаспорті. Перше – з якого металу виготовлений циліндр: оптимально – високолегована сталь, гірше – нержавійка, зовсім погано – сплави з алюмінієм. Друге – установка шатуна поршня: надійно прямо на металевому валу; набагато гірше, якщо через пластикові перехідники і втулки. Третє – повітряний фільтр на забірних отворі компресора.
Звертайте увагу на ціну компресора і градуювання шкали тиску. Деякі дешеві примірники дозволяють накачувати тиск до 20 атмосфер, але для автомобільної шини це марно. До того ж, шкала покажчика тиску на таких компресорах маленька і накачати потрібний тиск важко.
Потрібно враховувати, що якщо купуєте електричний компресор для шин, то під час накачування стрілка покажчика тиску буде трохи смикатися. А якщо смужка буде маленькою і розміченої до 20 атм., то накачати потрібний тиск у шинах – практично нереально. Оптимальним буде максимальний тиск компресора не більше 7-10 атмосфер, що підійде для накачування більшості автомобільних покришок.
Вибирайте шинний компресор з великою шкалою покажчика тиску в колесах з похибкою до 0,1 атмосфери. Малий покажчик незручний в процесі накачування.
Якщо говорити про ціни на компресори для шин, то вони починаються від 300 рублів за “повний Китай” сумнівної якості до 1000 – 1500 рублів за нормальний прилад. Найдешевші я б не рекомендував купувати, тому що якість у них сумнівне. Від даних приладів можна очікувати, що вони підведуть в самий невідповідний момент, коли спустило колесо, а поблизу немає шиномонтажу.
Краще купити нормальний компресор, вартістю від 1000 рублів. Корпус такого зроблений із сталі, на відміну від китайських пластикових. В комплекті є додаткові насадки, наприклад для накачування футбольних м’ячів.
Для прикладу, повністю спущене колесо, дешевий китайський компресор буде накачувати від 5 до 10 хвилин. А нормальний – від 2 до 3. Різниця у часі істотна, а в ціні не дуже.