Як вибрати автомобільний підсилювач потужності?

566

У серйозних авто звукових інсталяціях зустрічається окремий зовнішній підсилювач. Розберемося які бувають автомобільні підсилювачі потужності, в чому їх перевага і позбавимося від деяких помилок.

На магнітолі можна побачити цифри «4 х 50W» – це максимальну потужність, яку вони видають в піку сигналу (протягом короткого часу). При цьому нелінійні спотворення досягають 10% – це вже не музика. Динаміки з легкістю відіграють два десятки ватт, що віддаються вбудованим підсилювачем магнітоли. Але саме 10-20 Вт, а не 50! У цих межах коливається номінальна потужність головних пристроїв. Це та потужність, при якій музика не хрипить і пищить.

Види підсилювачів для сабвуфера і колонок

Автомобільні двоканальні підсилювачі. Їх використовують для якісного і потужного звучання пари динаміків або одного сабвуфера. Чому одного? Сабвуфер має відтворювати низькі частоти (нижче 60-100 Гц), а вони не локалізовані. Тому можна обійтися одним сабвуфером, підключених одночасно до двох каналах в моно режимі (мостове підключення). При мостовому підключенні потужність, що видається підсилювачем, буде в рази вище.


Для прикладу. Якщо двоканальний сабвуфер має номінальну потужність 2х60 Вт, то при підключенні в мостовому режимі – здатний видавати 1х200 Вт. Щоб «саб» грав тільки низькі частоти, використовують вбудований підсилювач фільтр низьких частот. Без нього вся музика перетвориться в «бубнеж» з багажника. З рештою акустикою надходять навпаки – прибирають низькі.

Чи існують одноканальні підсилювачі? Це штучний продукт і широкого розповсюдження не мають специфіки. Одноканальні підсилювачі зустрічаються в професійних аудіо системах, коли важлива максимальна потужність сабвуфера, а не його звучання.

Найбільш поширені чотириканальні підсилювачі – свою популярність вони заслужили завдяки універсальності. Найпоширеніша схема підключення – два канали на передню акустику і два канали на сабвуфер. Так одночасно підключаємо акустику і сабвуфер, а якщо його немає – підключаємо задню акустику. Ще є «поканальное» підключення – одна пара виходів йде до «пищалкам», друга – на динаміки.

Які бувають схеми підключення акустики – описано в статті: “Побудова музичної системи в автомобілі”.
Ми перестрибнули через триканальні підсилювачі. Такі теж є – третій канал використовують для підключення сабвуфера. Зустріти канальний підсилювач у продажу неможливо, т. до. його витіснили чотириканальні “усилки” з-за своєї універсальності.

Що стосується пятиканальных підсилювачів – по суті це четырехканальники з додатковим каналом для сабвуфера. Якщо з «басовим» каналом все зрозуміло, то решта чотири можна використовувати як для системи з фронтальної і тилової акустикою, так і для «поканалки».

Купити підсилювач – половина справи, друга половина – його установка. Корпус і проводка повинні бути надійно зафіксовані. Не забудьте про природну вентиляцію – всі підсилювачі гріються. І останнє: якщо один підсилювач бортова система переживе без втрат, то у випадку з кількома потужними можливі складності.