Як вибрати автономний обігрівач

1-22-2021

 

Електрична розетка-прикмета цивілізації. На трасі, тим більше в лісі, її не знайдеш. Тут покладаються тільки на свої сили.

Якщо ви відправляєтеся в далеку дорогу зі стоянками в “диких” місцях, доведеться везти з собою автономний нагрівач. Основна відмінність приладів цього виду – більш складний спосіб отримання тепла: замість примітивної (нехай і хитро організованою) електроспіралі потрібно ховати під капот цілу грубку. Точніше, примус. Автоматика може залишатися практично без змін, але приріст вартості виявляється досить істотним .  Також хочемо порекомендувати замовити  предпусковой подогреватель двигатель  на сайті по доступній ціні .

Збалансований комфорт в кабіні і спальному відсіку: приклад розміщення і схема роботи повітряного обігрівача webasto

Світові лідери у виробництві автономних опалювачів-німецькі фірми: eberspacher і webasto пропонують різноманітні водо – і повітропідігрівачі, що працюють на бензині і солярці. Свого роду mercedes або bmw в світі.

Повітряні обігрівачі безпосередньо до теми нашої розмови-пуску двигуна в холоди – не відносяться. Їх завдання-прогріти кабіну і фургон вантажівки, салон легкового автомобіля або автобуса. Це скоріше елементи комфорту і, почасти, безпеки. З неменшим успіхом вони можуть використовуватися на яхтах, в гаражах і майстернях. До цього дня, на зло пожежної інспекції, багато гаражі обігріваються аналогічними за конструкцією “ікарусовскімі” грубками sirocco. Відрадно, що подібні теплогенератори почали випускати і в росії-нижегородське ват “теплообмінник” виробляє три моделі незалежних опалювачів досить великої потужності.

Більше ніяких “холодних” запусків завдяки заздалегідь підігрівається мотору: приклад розміщення і схема роботи водяного обігрівача webasto

Але теплого салону для впевненого пуску недостатньо. У більшості випадків обігрівач встановлюється в підкапотному просторі, де вбудовується в систему охолодження. Нагріта в теплообміннику вода додатковим насосом прокачується по системі. Кабіна (салон) обігрівається штатною “пічкою”. Вартість такого комплексу зростає.

Відмінна риса німецьких теплогенераторів-високий рівень комфорту, пов’язаного насамперед з управлінням їх роботою. Практично скрізь передбачена плавне регулювання температури, є таймери різної складності з програмами від одного до семи днів, дистанційні пульти управління. Кожне з цих “люксових” пристроїв, зрозуміло, одночасно з комфортом підвищує і вартість системи.

Чи обов’язково встановлювати на автомобіль додатковий обігрівач? чи не можна використовувати тепло, яке двигун віддає в навколишнє середовище після зупинки? виявляється, можна. Приклад тому-тепловий акумулятор centaur. Це своєрідний термос ємність якого адекватна обсягу системи охолодження. Корпус з нержавіючої сталі дозволяє зберігати тепло протягом декількох діб.

Перед запуском двигуна додатковий насос змінює остигнула охолоджуючу рідину на гарячу з “термоса”. Двигун до пуску готовий! при роботі мотора система управління за допомогою вбудованого в акумулятор клапана заповнює пристрій свіжою порцією гарячого антифризу. Просто до геніальності. Ось тільки перерва між поїздками не повинен бути великий.

З дизелем складніше

Всі описані вище конструкції-універсальні, з однаковим успіхом можуть працювати укупі з бензиновими і дизельними двигунами. Але одну з головних складнощів зимової експлуатації дизелів практично не виключають. Мається на увазі загустіння дизельного палива, випадання з нього парафінів – одна згадка цих природних, в принципі, процесів викликає здригання навіть у бувалих “дизелістів”. Мало відігріти двигун, треба дати йому солярки, а вона абсолютно не бажає прокачуватися по паливних магістралях.

На щастя, у пожежонебезпечних і малоефективних факелів і паяльних ламп з’явилися більш прогресивні наступники.

Водяне опалення-тепло для кабіни і двигуна. Повітря і паливо змішуються в камері згоряння і запалюються. Теплообмінник передає теплову енергію в систему охолодження

Найбільш вразливе місце паливної системи дизеля-фільтри. Парафін забиває їх, перекриваючи подачу палива. Висновок: фільтр треба підігрівати. Ця ідея закладена як мінімум в двох сімействах виробів, присутніх на ринку, – підігрівачів дизельного палива дизель терм novitec dh і separ 2000. Причому, якщо при розробці першого основна увага приділялася саме розігріву палива, то у другого ця функція – лише побічний ефект. Основний упор зроблений на сверхтщательную очищення солярки від води і механічних домішок.

Але бувають морози, при яких пальне перестає закачуватися з бака. Тоді доводиться гріти або сам бак, або паливозабірник, а заодно і паливопровід. У вирішенні цієї проблеми одним з лідерів вважається компанія arctic foх, у виробничій програмі якої є електричні підігрівачі, що розміщуються як всередині, так і зовні баків, що працюють від акумуляторів 12 і 24 в і від мережі 220 в.

Є обігріваються паливопроводи і заборники, є навіть підігрівачі акумуляторних батарей. Компанія lucas uk пропонує універсальний нагрівач дизельного палива inline, що встановлюється перед фільтром, а британський філія eberspacher – підігрівач трубопроводів.

Що краще?

Питання, винесене в підзаголовок, не має однозначної відповіді. Кожна з систем має свої переваги і недоліки. Вибір, як вже було сказано, визначається перш за все умовами експлуатації і конструкцією автомобіля.

Вантажівка, успішно запускається в люті морози, краще обладнати повітряним обігрівачем. Негоже змушувати молотити вхолосту унікальний мотор. “гаражний” автомобіль може задовольнятися електропідігрівом, а активному джиперу і далекобійнику часом не обійтися без автономного підігрівача. Оскільки функції пристроїв не зовсім збігаються, найкращим рішенням може виявитися їх комбінація.