Як вибрати шини

Зимові шини поділяються на три типи: шиповані шини для складної зими (скандинавський тип), фрикційні шини для складної зими (скандинавський тип) і фрикційні шини для м’якої зими (європейський тип).
Шиповані зимові шини проявляють свої сильні сторони на зледенілих і засніжених дорогах і підходять для більшості регіонів Росії, де погода взимку ожеледь мінлива і може виникнути в будь-який момент, а дороги чистять нерегулярно. Такий тип шин кращий для початківців водіїв. Рекомендуемо вибрати https://shyna365.com.ua/category/shiny/r19/

Фрикційні шини для складної зими (їх також називають ламелізованими або “липучками”) не поступаються шипованим шинам при русі по снігу, а також сухому і мокрому асфальту. Нешиповані шини зроблені з м’якої гуми, що дозволяє їм довше зберігати еластичність при низькій температурі. Крім усього іншого, нешиповані шини набагато менш галасливі. Однак, слід мати на увазі, що при русі по обмерзлих поверхонь на цих шинах потрібно бути уважніше і обережніше.

Фрикційні шини для м’якої зими призначені для регіонів, де не буває морозів, а температура взимку рідко опускається значно нижче нуля. Малюнок і склад гумової суміші протектора цих шин розроблені в першу чергу для протидії акваплануванню. Шини володіють хорошими показниками по керованості на сухому і мокрому асфальті, але не призначені для руху по обмерзлих і сильно засніжених дорогах. При різко негативних температурах (нижче -15) гумова суміш твердне, її зчіпні властивості погіршуються. В таких умовах підвищується ризик пробуксовки при розгоні і блокування коліс при гальмуванні.

Шиповані зимові шини

Фрикційні шини для складної зими

Фрикційні шини для м’якої зими
Літні шини
При виборі літніх шин слід звернути увагу на їх основне призначення і малюнок протектора. По малюнку протектора розрізняють кілька видів літніх шин.

4.5
Автомобільна шина MICHELIN Energy XM2 185/65 R15 88T
1 562 грн

4.5
Автомобільна шина MICHELIN Energy XM2
від 1 647 грн

4.5
Автомобільна шина Toyo Open Country A/T
від 8 593 грн

4.5
Автомобільна шина Toyo Nano Energy 3
від 1 315 грн
Спрямований V – подібний рисунок протектора володіє відмінними показниками керованості, хорошим рівнем комфорту і стійкість до аквапланування. Головне завдання спрямованого малюнка — швидке виведення води з плями контакту. Такі шини добре підійдуть для клімату з великою кількістю опадів.

Шини з асиметричним малюнком протектора прекрасно підлаштовуються до будь-яких дорожніх і погодних умов. У зовнішній частині бігової доріжки протектора розташовані більш жорсткі блоки, які відповідають за керованість на поворотах і при перебудуваннях на високих швидкостях. На внутрішній частині розташовані менші за розміром шашки протектора і широкі канавки. Завдяки їм поліпшується відведення води з плями контакту, що позитивно позначається на зчепленні. У середній частині протектора проходить поздовжнє ребро, завдяки якому зберігається висока курсова стійкість.

Шини з ненаправленим (симетричним) малюнком протектора трохи гірше чинять опір акваплануванню порівняно з асиметричними і спрямованими, але при цьому мають високий рівень комфорту і менше шумлять.

Що стосується температурного коридору використання літніх шин, виробники рекомендують міняти літні шини при встановленні середньодобової температури на рівні від +4 до +7 градусів Цельсія. Літні шини мають більш жорстким складом гумової суміші протектора в порівнянні з зимовими. Малюнок протектора літніх шин, в першу чергу, розробляється з метою боротьби з акваплануванням і досягнення високих показників керованості. Літні шини абсолютно не призначені для руху по снігу і льоду — шашки протектора швидко забиваються, і рух стає небезпечним.

Призначення

Шосейні шини мають маркування H/T (Half Terrain) і призначені для пересування по дорогах з твердим асфальтовим покриттям та рідкісним рухом по твердим грунтовках (80% — асфальт, 20% — тверді грунтові дороги). Їх протектор спроектований для безпечного руху на високій швидкості і добре справляється з акваплануванням, але не підходить для руху по бездоріжжю — він швидко забивається брудом, і шини втрачають свої зчіпні властивості.

Шини для ґрунтового покриття має маркування A/T (All Terrain) і призначені для руху як по твердим асфальтовим покриттям, так і по легкому бездоріжжю (приблизно 50% на 50%). Малюнок протектора має більші шашки і грунтозацепи, що дозволяє шинам не забиватися на бездоріжжі і зберігати зчеплення на м’яких грунтових поверхнях. Однак, такі шини мають більш низькі в порівнянні з шосейними показники керованості і комфорту на високих швидкостях.

Шини для бездоріжжя мають маркування M/T (Mud Terrain), а їхній малюнок протектора містить дуже великі блоки і набагато більшу глибину в порівнянні з A/T шинами. Такі шини не призначені для руху по дорогах з твердим асфальтним покриттям — вони занадто гучні і не дозволяють рухатися з великою швидкістю. Їх стихія — грунтові дороги з будь-яким видом покриття, лісові дороги і болотиста місцевість.

Розмір
При виборі шин слід керуватися параметрами, рекомендованими виробником автомобіля. На боковині кожної шини є велика кількість інформації, що дає розуміння про призначення шини і її геометричних розмірах.

Розшифровка цифрових і буквених значень типорозміру: 205/55 R16 94V XL, де 205 — ширина шини по боковинам (не протектора!) в міліметрах, 55 — профіль, тобто висота шини у відсотках від ширини, 16 — діаметр посадочного отвору в дюймах, внутрішній діаметр шини, 94 — індекс навантаження (максимальна вага, який здатна витримувати шина), V — індекс швидкості (в даному випадку — 240 км/ч), XL — посилений каркас шини.