Як збирають якісні автомобілі?

222

Розповімо, як відбувається складання автомобілів на прикладі японського заводу, де збирають самі якісні машини. Також порівняємо якість збірки, чому автомобілі, зібрані за кордоном якісніше машин нашої збірки.

Як збирають автомобілі за кордоном

На заводі, де збирають Lexus, працюють трохи більше 1000 осіб, причому 10 відсотків з них залучені в роботу над збільшенням якості збірки. Тобто кожен десятий працівник стежить за якістю зібраних машин, щоб воно було на максимальному рівні.

Перед початком робочого дня на японському заводі, майстри, які перевіряють якість, повинні пройти міні тест. Він полягає в контролі якості, таких як визначення допустимого розміру щілин кузовних деталей або мінімального розміру подряпин на кузові. Цей тест працівники проходять кожен день, і кожен раз завдання змінюються. Якщо пройшов тест на відмінно, то працівник заводу відправляється на відповідальну ділянку, якщо просто добре – до менш відповідальним робіт. А ті, хто «провалив» даний тест – і зовсім можуть відсторонити від роботи.

Ця методика дуже показова, оскільки не кожен день людина перебувати у відмінному здоров’ї, можуть бути фізичні або психологічні причини, по яких він не може в цей день працювати. Тут повністю відсікається людський фактор, що дозволяє підвищити якість зібраних машин і не допускати помилок.

До речі, про помилки на виробництві автомобілів. На кожній дільниці складання існує так званий шнур-андон. Якщо працівник помітив несправність при складанні або дефект, то потрібно смикнути за цей шнур і виробництво зупиниться до виправлення помилки.

Якщо говорити про японців, то вони за день застосовують шнур-андон для зупинки виробництва більше ста разів. І найважливіше, вони говорять про це з гордістю (!). Адже, чим більше разів буде зупинено виробництво, тим менше браку в завершальній стадії. А тепер, подумки, порівняйте дану методику з виробництвом на наших заводах, де боятися показати число помилок і дефектів при складанні, і часто їх приховують.

Для прикладу на автоскладальному заводі Haval в Китаї перейняли методику з застосуванням шнура-андона. На відміну від японців, там дозволено смикати за шнур тільки майстрам і тільки у разі крайньої необхідності. Тому втрачається весь сенс у застосуванні шнура-андона і як наслідок, кількість браку більше.

Ще є одна чудова методика підвищення якості складання авто від японців – це методика кайзен. Суть її полягає в тому, що абсолютно будь-який працівник заводу може поліпшити якість виробництва. Адже кому як не простим працівникам, відомо, що їм зручно чи ні. І якщо вони помічають, що можна поліпшити виробництво, наприклад, зробивши зручне кріплення для інструменту і скоротивши на цьому збірки, то це буде впроваджено в робочий процес. Напевно, за це працівники отримують премію.

роботы собирают автомобиль

І найголовніше, що забезпечує якість збірки на японських заводах – це такумі – професійні працівники заводу з великим досвідом роботи. Вони проходять серйозний відбір і в рік у “такумі” присвячують не більше 2-3 чоловік. Саме професіонали відповідають за найскладніші моменти складання автомобілів і підвищення якості зібраних машин.

Якщо порівняти методику складання автомобілів за кордоном і як збирають наші машини – це дві великі різниці. Якість збірки залежить не від передових рішень на заводі та високотехнологічного обладнання, а від простих людей. Це відноситься і до викрутки збірки автомобілів SKD.