Як зміряти компресію двигуна?

744

Одна з причин зниження потужності автомобіля – зменшення компресії двигуна. Розповімо як перевірити компресію в циліндрах двигуна за допомогою компресометра і без нього.

Як перевірити компресію без компресометра

Є два способи для вимірювання компресії, якими ви можете скористатися: точне вимірювання – компрессометром і приблизне – вручну. Для останнього способу вимірювання потрібні певний навик, але в той же час немає нічого складного в ньому.

Виверніть всі свічки, окрім свічки першого циліндра, і проворачивайте колінчастий вал двигуна до тих пір, поки в першому циліндрі не закінчиться такт стиснення (визначити це можна за збігом міток). Потім по черзі ввертывайте свічки в інші циліндри і також проворачивайте колінчастий вал. Зрозуміти, в якому циліндрі компресія знижена, можна, порівнюючи зусилля, прикладені для прокручування коленвала.


Згоден, що це вимірювання досить умовне, оскільки воно пов’язано з суб’єктивними особливостями людської фізіології. Тому краще скористатися компрессометром. Необхідне значення компресії для свого автомобіля ви можете дізнатися з техпаспорта.

Як зміряти компресію за допомогою компрессометра?

  • Заведіть автомобіль і прогрійте до робочої температури.
  • Виверніть свічки запалювання.
  • Попросіть допомогти, оскільки обов’язковою умовою вимірювання є повне відкриття дросельної заслінки, а помічник буде включати стартер, до кінця вичавивши педаль газу.
  • Наконечник компрессометра щільно вставити в отвір свічки запалювання, переконайтеся, що з’єднання надійно.
  • Увімкніть стартер і “крутить” двигун, поки показання манометра не припинять зростати (зазвичай 2-3 секунди). Перевірка компресії в циліндрах виконується тільки при повністю зарядженому акумуляторі.
  • Вимкніть стартер, вважайте показання приладу. Вимірювання проводиться у всіх циліндрах.
  • Не забувайте видаляти повітря з компрессометра після кожного виміру. Якщо у вас вийшли дані, які відрізняються від норми, повторіть вимірювання на даному циліндрі.

Різниця показників компрессометра між циліндрами не повинна перевищувати 10% від максимального показника. Таким чином, падіння компресії на 15 % в даному циліндрі свідчить про знос поршня, циліндрів, поршневих кілець або клапанів. Тривала експлуатація двигуна з таким циліндром веде до посиленого зносу і можливого ремонту двигуна.

измерение компрессии своими руками

Подивитися таблицю результатів вимірювання компресії можна ТУТ.
Що робити, якщо ви не знаєте нормативних даних, приблизний показник нормативної компресії для двигуна вашого автомобіля можна розрахувати за формулою:

Компресія (кгс/см2) = ступінь стиснення * коефіцієнт Х

Ступінь стиснення завжди записується в технічній характеристиці двигуна. Коефіцієнт Х залежить від виду двигуна:

Х = 1,2-1,3 для бензинових двигунів;

Х = 1,7-2 для дизельних двигунів.

Компресія в нових автомобілях або перебувають в гарному стані повинна відповідати даних заводу-виробника або даними, наступним з зазначеної вище формули.

Перевірка компресії і знос поршневих кілець

Втрата компресії в циліндрах двигуна залежить від стану деталей мотора і зокрема від зносу поршневих кілець. Є один спосіб перевірити технічний стан кілець. Назвемо цей варіант “масляна перевірка”. Для даного виду визначення несправностей нам і потрібно раніше згадані в інструментах шприц і машинне масло.

Введіть в ті циліндри, де знижена компресія, 10-30 мл моторного масла. Закрийте свічковий отвір, зробіть кілька оборотів коленвала, щоб масло поширилося по циліндру, а потім знову виміряйте компресію.

Тепер необхідно порівнювати свідчення компрессометра до і після.

  • Якщо компресія значно підвищилася або дуже близька до норми, значить, негерметичні внаслідок зносу як правило поршневі каблучки, поршні, циліндри.
  • Якщо компресія підвищиться незначно – негерметичні клапани і поршневі кільця або пошкоджена прокладка головки блоку циліндрів.
  • Якщо компресія залишилася незмінною, значить, негерметичні клапани і потрібно притирання клапанів.