Які вибрати лампочки для автомобіля?

1409

Підбираєте нову лампочку на заміну перегорілої? Розповімо, як вибрати лампочки для автомобіля, – які варто купувати і на що звернути увагу при заміні і виборі.

Заміна лампочок. Що вибрати?

Коли перегоріла лампочка в фарі автомобіля і її необхідно замінити, то постає питання – яку купувати? Перше, що необхідно зробити – це визначитися з типом лампи, її цоколем. Вони бувають різні: від H1 до H11. А яка нам потрібна?

Найпростіший варіант, це вийняти лампу з фари і віднести в магазин – там підберуть необхідну. Якщо цей варіант неприйнятний, то можна зазирнути в технічну документацію до автомобіля. Зазвичай на останніх сторінках наведено таблиці всіх ламп в машині і відповідний їм тип цоколя. Третій варіант – їхати до офіційного дилера, який точно знає, яка потрібна лампа.


Якщо перегоріла лапочка в головному світлі, то міняти треба тільки парами – і праву та ліву відразу. Не варто економити, адже послужила лапочка гірше світить, у неї менше світловіддача, порівняно з нової. І ще не зрозуміло, як будуть світити дві різні лампи, навіть якщо вони одного виробника.

При виборі ламп для фар не варто економити, і купуйте продукцію відомих фірм. Серед солідних компаній зазначимо: Philips, Osram, Narva, GE.

Які автомобільні лампи краще купити?

Якщо в магазині запропонують купити лампочки з підвищеною потужністю (наприклад, замість 60 Вт купити 90-ватяну), то слід відмовитися. Це затія не принесе нічого доброго, а от недоліків предостатньо.

Не варто думати, що вона стане краще світити, адже електрообладнання автомобіля розраховане на певну потужність лампи. І якщо її значно перевищити, то можуть виникнути проблеми з проводкою – це часто перегорілі запобіжники або оплавившаяся проводка. До того ж, у сучасних машин скло фар зроблено з пластику, а значить, воно може оплавитися.

автомобильная лампочка Philips дает +30% света

Так яку купити, якщо хочеться, щоб довго світила і добре освітлював дорогу? Але чудес не буває. Світловий потік лампи залежить від напруги бортової мережі, чим вище – тим краще світить лампа. Але це негативно позначається на довговічності лампочки. Є в магазинах лампи з підвищеним ресурсом, але вони висвітлюють погано. А є лампи з підвищеним світловим потоком, які, за заявою виробника світять на 50% краще. Розплатою за це буде знижений ресурс ламп.

Термін служби галогенних ламп – 600 годин і він залежить від бортового напруги. Оптимальне – 13,2 Ст. Перевищення цього значення на 5% знижує термін служби на 40% (зате світловий потік збільшується на 18%). Навпаки, якщо напруга нижче на 5%, термін служби лампи зростає на 60%, але 10% падає світловий потік.
А якщо замість звичайної лампи поставити світлодіодну? Ні в якому разі не варто цього робити, адже світлодіодні лампи світять набагато гірше галогенних. А ті, які дають хорошу освітленість, коштують від 4-5 тисяч рублів за комплект. Варто сказати, що температура у світлодіодних ламп менше, а значить, скло фари буде пітніти і обмерзати.

Рекомендую до прочитання: Світлодіодні лампи для автомобіля. Переваги і недоліки.
Яка оптимальна температура світла у лампочок? Для людини найбільш приємний світло, колірна температура якого складає від 4000 до 6500 Що Він дає біле денне світло. Але під час дощу, снігу або туману він мало корисний, тут знадобляться лампи з температурою світіння менше 3000 К.

Що тоді вибрати? Оптимально буде використовувати лампи з температурою 3000 або 3500 До в протитуманних фарах, для фар вибрати лампи з температурою не нижче 4000 К.

З досвіду можу сказати, що лампочки з температурою приблизно 4200 – 4500 До дають оптимальний білий світ. Якщо температурі близько 3500 До – явно помітний жовтий відтінок. А лампочки з колірною температурою понад 5000 дають блакитнуватий відтінок.

Рекомендую до прочитання: чим відрізняються звичайні лампи від псевдоксенона.
При виборі автомобільних ламп перевагу краще віддавати заводським, без додаткових поліпшень. Лампи нібито підвищеної яскравості, з написами на коробці +120%, означають, що одна з контрольних точок краще освітлена в порівнянні з лампою тієї ж марки попереднього покоління. В інших умовах світло може виявитися гірше.