Заміна ременя ГРМ. Періодичність заміни

684

У цій статті поговоримо: навіщо потрібен ремінь ГРМ і як часто слід міняти – періодичність заміни.

Навіщо потрібен ремінь ГРМ?

Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) забезпечує гнучке з’єднання між розподілвалом і коленвалом, а також відкриття і закриття клапанів синхронно з дією поршнів. Його робота в тому, щоб повертати распредвал зі швидкістю, точно дорівнює половині швидкості обороту коленвала.


Надійність ременя ГРМ важлива в двигунах, де поршні і клапана знаходяться в одному блоці. У таких двигунах поршні і клапана ділять один простір, але завдяки ременя ГРМ вони ніколи не зустрічаються один з одним. Коли ремінь рветься, поршень вдаряє у відкритий клапан і гне її, в результаті потрібний ремонт двигуна.

Періодичність заміни ГРМ

На більшості сучасних машин при обриві ременя ГРМ гне клапана і потрібно не дешевий ремонт. Так що, стежте за його візуальним станом і заздалегідь міняйте.
Періодичність заміни залежить від конкретної марки автомобіля, що можна дізнатися з технічної документації. Багато майстри рекомендують міняти ремінь ГРМ при пробігу автомобіля 50-80 000 кілометрів. Якщо не знаєте, коли в останній раз він змінювався або змінювався взагалі, то слід уважно оглянути на знос. Якщо він зносився, то буде видно сліди зносу у вигляді мікро-тріщин на його корпусі.

Багато іноземні виробники вказують термін заміни ременя ГРМ при пробігу понад 120 000 кілометрів. Дилери, навпаки, вимагають скоротити термін заміни до 90 – 100 000 кілометрів з-за важких умов експлуатації.

Не думайте, що якщо на ремені ГРМ з’явилися мікро-тріщини – він відразу обірветься. Це не так, всередині він має металеву основу, т. к. складається з тонких металевих прутів. Це зроблено, щоб він міг багаторазово утримувати ударні навантаження і при цьому працювати тривалий час. Він може ослабнути, що негативно позначиться на динаміці машини – двигун буде працювати гучніше, погано заводиться. Це перші ознаки зносу.

ремень грм неожиданно порвался

Зазвичай авто виробники рекомендують разом з заміною зубчастого ременя одночасно змінювати ролики, натягувачі і навіть помпу (водяний насос). Трудомісткість і вартість виконання таких робіт окремо досить висока, до того ж знос деталей часто просто не видно. Тому розумніше поміняти все відразу, до того ж виробники випускають спеціальні комплекти: ремінь ГРМ + ролики.

Для деяких автомобілів існують ремені ГРМ з посиленим металевим кордом. Вони служать на 30 відсотків довше звичайного. Рекомендую крім заміни самого ременя поміняти також всі привідні ремені (генератора, кондиціонера) і помпу, у якій термін служби порівняємо з терміном служби самого ременя ГРМ.