Зменшення і збільшення ступеня стиснення

733

Хто хоче більше потужності і замислюється над збільшенням ступеня стиснення. Інші, бажають дефорсировать мотор і зменшують її. Поговоримо про зменшення і збільшення ступеня стиснення, навіщо це роблять.

Збільшення ступеня стиснення двигуна

Збільшення ступеня стиснення є однією з основних методик підняття потужності двигуна. Тим самим можна отримати більше віддачі з того ж об’єму двигуна. Одним словом потужність підвищиться, а витрата залишиться на колишньому рівні.

Виникає питання, а чому з заводу не піднімають ступінь стиснення до максимально можливого рівня?

Справа в характеристиках бензину не дозволяє піднімати ступінь стиснення більше визначеного рівня, без освіти детонації. Якщо ми значно підвищимо ступінь стиснення, то потужність підвищиться, але доведеться заправлятися більш високооктановим паливом. З іншого боку, двигун тепер працює більш ефективно і на тій потужності на якій ви їздили раніше, він буде споживати менше палива і різниця в ціні буде несуттєва.

Як збільшити ступінь стиснення? Два кращих способу:


1. Встановлення більш тонкої прокладки двигуна. При такому варіанті, клапана можуть зіткнутися з поршнями і потрібно все ретельно розраховувати. Як варіант, це установка нових поршнів двигуна з більш глибокими виїмки під клапана. Також зміняться фази газорозподілу двигуна і треба буде їх заново налаштовувати.

2. Розточування циліндрів двигун. Така процедура вимагає заміни поршнів, але цей метод збільшує робочий об’єм двигуна і одночасно підвищує ступінь стиснення, так як камера згорання залишається колишньою але об’єм циліндра збільшується. Відношення обсягу збільшення циліндра до колишнього обсягу камери згоряння покаже більшу величину ступеня стиснення.

Збільшення потужності за рахунок ступеня стиснення тим вище, ніж під більш низьку ступінь стиснення спочатку налаштований двигун. Простими словами, підвищення потужності більш ефективно при піднятті ступеня стиснення з 8 до 9, ніж з 13 до 14.

Зменшення ступеня стиснення двигуна

Для чого проводитися зменшення ступеня стиснення двигуна? Якщо при збільшенні – ми домагалися підвищення потужності двигуна, то тут ситуація протилежна – зменшення ступеня стиснення проводитися з метою перевести автомобіль на більш дешевий бензин.

Так, у старі часи поступали власники “Жигулів” і “Москвичів”, коли переводили свої машини з дорогого 92-го бензину на більш дешевий і доступний 76-ій. Для цих цілей використовується аналогічний спосіб, тільки доведеться збільшити висоту прокладки під головку двигуна. Беремо дві звичайні прокладки і між ними вставляємо алюмінієву потрібної товщини. Прокладки, якщо потрібно, вирізалися самостійно в гаражі з допомогою підручних засобів.

Після вищеописаної процедури зменшитися ступінь стискування за рахунок збільшення камери згоряння двигуна і можна заливати дешевий бензин. Не рекомендуємо робити цю операцію на сучасному авто, обладнаним великою кількістю електроніки, у уникнення неприємностей.