Щоб зрозуміти принцип роботи випуску автомобіля і домогтися “благородного” звучання мотора, треба ознайомитися з конструкцією глушника і дізнатися, як глушиться звук, вироблений двигуном.
Якщо будь глушник створює опір потоку, то кращий глушник – повна його відсутність. Але їзда з підвищеним шумом заборонена на дорогах загального користування. І не тільки, в автоспорті також діють обмеження на шум, вироблений двигуном автомобіля.
У більшості класів спортивних автомобілів шум випуску обмежений рівнем 100 Дб. Це досить лояльні умови, але без глушника жоден автомобіль не буде відповідати вимогам і не буде допущеним до змагань. Тому вибір глушника – компроміс між його здатністю поглинати звук і низьким опором потоку.
Як гаситься звук в глушнику?
Акустичні хвилі (шум) несуть в собі енергію, яка збуджує наш слух. Завдання глушника в тому, щоб енергію коливань перевести в теплову.
За способом роботи глушники треба розділити на чотири групи. Це обмежувачі, відбивачі, резонатори і поглиначі.
ОБМЕЖУВАЧ
ВІДБИВАЧ
Така конструкція застосовується в кінцевих глушниках стандартних систем.
РЕЗОНАТОР
Такі глушники ефективно в малих розмірах гасять низькі частоти і застосовуються в основному в якості попередніх. Істотного опору потоку не надають, оскільки розтин не зменшують.
ПОГЛИНАЧ
Такий глушник має мінімально можливий опір потоку, але гірше знижує шум.
Якщо вимоги до випускної системи не поширюються далі зміни “голоси”, то завдання спрощується. Для таких цілей підходить глушник поглинального типу. Його обсяг, кількість набивання і сама набивання визначають спектр частот, інтенсивно поглинаються. М’яка набивка поглинає високочастотну складову, надаючи бархатистість звуку. Глушники резонаторного типу гасять низькі частоти. Таким чином можна підібрати тембр звучання.