Додому Різне Дороги Літаюче таксі, тролейбус для півночі… – 5 фактів про химерну техніку з...

Літаюче таксі, тролейбус для півночі… – 5 фактів про химерну техніку з срср

1. перший серійний радянський легковик був … Праворульним! малолітражку нами-1 випустили в 1927 році на столичному заводі «спартак» (він знаходився навпроти нинішнього саду «ермітаж»). У створенні машини брав участь андрій ліпгарт-майбутній головний конструктор горьковського автозаводу. Чому на радянську машину поставили праве кермо? справа в тому, що за основу проекту взяли чеську модель tatra 11. А рух до 1938 року в чехословаччині був лівостороннім.

конструкція чотиримісного кузова нами-1 була простою і дешевою — облицювальні панелі гнули з листа. Двері було дві – по одній на кожен ряд сидінь.

2. сьогодні повітряне таксі в москві-екзотика. А в срср 60 – х років літаючий транспорт був звичайною справою!

У столиці вертолітна станція відкрилася 19 липня 1960 року на центральному аеродромі ім. Фрунзе. Звідси за розкладом вилітали вертольоти – “маршрутки” мі-4п і мі-8п в аеропорти внуково і шереметьєво. Квиток для дорослого коштував 1 руб. 50 коп. , для дітей-75 коп. Для порівняння: вартість проїзду на легковому таксі від москви до шереметьєво обходилася тоді в 5 рублів. На жаль, в 1971 році польоти припинили через нерентабельність.

3. найпівнічніший трамвай у світі» деренчав ” на вулицях архангельська. У 90-х місто вирішило обзавестися і тролейбусом. Польські автобуси jelcz 120 m переробили в тролейбуси c вітчизняним силовим і тяговим електрообладнанням. Машини nordtroll ntr – 120mt спеціально підготували для холодного клімату. Кузов був захищений від корозії завдяки оцинковці сталевих бортів; дах зробили зі склопластику. “північним тролем” зацікавилися навіть за кордоном — пропонували платити за тролейбус не тільки валютою, а й газом, лісом, папером.

північний тролейбус nordtroll ntr-120mt ходив вулицями архангельська до початку цього століття.

4. московська тролейбусна мережа до 2015 року була найбільш розгалужену в світі — близько 100 маршрутів, довжина проводів становила 1250 км.

У серпні 2020-го тролейбуси визнали застарілим видом транспорту і замінили дизельними автобусами і электробусами (сьогодні залишився лише один музейний тролейбусний маршрут т і 20 км проводів). Головною претензією до “рогатого” була занадто висока вартість обслуговування та експлуатації. Минуло менше двох років, і з’ясувалося, що тролейбус визнали неефективним необґрунтовано. І позбавлятися від «рогатих ” не варто було. Вони з електробусами цілком могли жити разом.

5. прототипи модульної конструкції курганський автобусний завод розробив в середині 90-х-кузов машин набирався з готових уніфікованих «кубиків». Самим незвичайним вийшов напіввантажовик-напівавтобус кавз-32784. Збирали повнопривідну 12-місну машину з вантажною півторатонною платформою практично вручну-собівартість була відповідною. Дозволити собі дорогі “кавзікі” в ті роки могли хіба що нафтовики. Всі 100 випущених екземплярів вирушили в сибір — обслуговувати нафтові і газові свердловини.

кавз – 32784-один з перших автомобілів, побудованих за модульною схемою. Залежно від призначення кузов збирається з уніфікованих пасажирських або вантажних «кубиків».

це далеко не всі цікаві факти. Щоб не чекати чергової добірки, можна просто підписатися на журнал, який вам кожен місяць будуть доставляти додому.

Exit mobile version