Додому Про автомобілі Причини утворення колії на дорогах авто

Причини утворення колії на дорогах авто

Від чого утворюються колії на дорогах? Ця проблема хвилює багатьох автолюбителів, які вважають, що головна причина утворення колії – це шиповані покришки. Розповімо про основні причини утворення колії на автомобільних дорогах.

Навіть якщо повністю заборонити експлуатацію авто з шипованной гумою, то це не позбавить від появи колії на дорогах. Але чому ж, шипи вважаються головним джерелом колії на дорогах, адже є ще безліч інших причин.

Основні причини утворення колії на дорогах

Вчені провели експерименти і виявили причини утворення колії на дорогах. Колії від шипованої гуми бувають у вигляді вузеньких смужок. А ось колії від вантажного транспорту і від великого потоку машин представляють деформації дорожнього полотна. В результаті цього, на дорогах з’являються широкі западини, з високими краями.

Саме цей тип колії переважає на дорогах. А руйнування від шипованої гуми порівняно з руйнуваннями від великого потоку машин – мінімальні.

Виходить, що головними причинами появи колії на дорогах є недосконалість дорожньо-будівельних робіт, а також низька якість асфальтобетонної суміші. Згідно технічним вимогам, дорожнє полотно має складатися з двох шарів, кожен з яких потрібно залишати в спокої на три доби. А часто буває навпаки, дорожники покладуть тільки один шар асфальту, який здатний витримувати навантаження лише на 300 автомобілів на добу. А де знайдеш такі дороги у великому місті, з такою малою інтенсивністю руху?

До того ж, при накладення кожного шару асфальту необхідно дати йому самостійно засохнути протягом 72 годин. А у нас, знову все навпаки, як покладуть асфальт, так і відразу пустять по ньому потік автомобілів. А хто не проти, автолюбителів, «пролетіти» на новій гладкій дорозі з вітерцем. Ось з-за цих причин і з’являються колії на дорогах.

Є ще одна причина недосконалості ремонту доріг. При ремонті старої дороги з глибокими коліями часто видаляють лише верхній шар асфальту, і на місце нього накладають новий. Це звичайно набагато дешевше і швидше, ніж заново будувати дорогу, але і користі від цього мало. Через деякий час, при такому ремонті дороги, знову утворюються колії.

Сенс в тому, що при утворенні колії деформується все дорожнє полотно, і щоб від них позбутися, потрібно будувати дорогу заново, а не тільки замінювати верхній шар. До речі, в Європі, поверхневий ремонт дороги вже довгий час, заборонений, тому що користі від нього мало.

Зрозуміло, що головною причиною в освіті колії є низька якість дорожнього полотна і дорожніх робіт. Їх внесок в руйнування дороги мінімальний на тлі впливу холоду, спеки, вітру, важких вантажівок. Набагато більше значення має якісна робота інженерів і будівельників. Якщо все зроблено грамотно, то рівна і гладка поверхня дороги буде радувати водіїв десятиліттями. Але, багато автолюбителів і депутати продовжують стверджувати, що винні ще й шипи на колесах. І часто посилаються на європейський досвід.

Так, у Німеччині заборонена експлуатація шин з шипами з 1975 року, але це не пов’язано з руйнуванням дорожнього полотна. Головна причина заборони – більший гальмівний шлях автомобіля з шипованими шинами на сухій дорозі.

Можна переробити погані дороги в хороші? Планування вулиць великих міст і велика завантаженість доріг призведуть до того, що при капітальному ремонті цілі райони охопить транспортний колапс. Тому що зрізання і заміна верхнього ушкодженого шару не дає потрібного ефекту, адже відбувається деформація покриття в цілому, а не тільки видаляються декількох сантиметрів. Пройде рік, і нова поверхня виявить дефекти старої. Наприклад, в Європі така схема не застосовується. Якщо дорога потребує ремонту, її закривають. Обходиться дорожче, але в результаті вигідніше…

Виходить, чиновники з двох зол – відсутність доріг і погані дороги – вибирають менше. Але шипи в руйнуванні доріг точно ні при чому… Колія на асфальті – результат недотримання технології його укладання.

Exit mobile version