Тюнінг коробки передач. З чого почати?

550

Якщо утримувати стрілку тахометра в проміжку від оборотів максимального моменту до оборотів максимальної потужності, то розгін вийде максимальним. Поговоримо про тюнінге коробки передач, з чого почати модернізацію трансмісії?

Для чого робиться тюнінг коробки передач?

Для найкращої розгінної динаміки трансмісія повинна дозволяти мотору як можна довше працювати в «правої» зоні тахометра. Домогтися цього нескладно: потрібно, щоб передавальні числа коробки були близькі один до одного. Тоді при перемиканні «вгору» обороти впадуть не набагато, мотор знову опиниться «в моменті» і зможе жваво прискорювати автомобіль.

«Близькі» сходинки коробки допоможуть при перемиканні «вниз»: навіть на високій швидкості можна сміливо включити знижену передачу і зробити розгін більш інтенсивним, не ризикуючи при цьому вискочити до червоної зони на тахометрі.

Ряди передаточних чисел стандартних коробок мають величезні «дірки» між сусідніми ступенями. Наприклад, у багатьох машин велика різниця між передавальними числами першого і другого ступенів, в результаті чого страждає синхронізатор. Дістається і водієві: щоб забезпечити автомобіль прийнятним запасом тяги після перемикання на другу передачу, потрібно ще на першій, вислуховуючи рев мотора, гарненько його «викрутити».

Як з цим боротися? Вихід один: зберігши корпус коробки, заново виготовити оригінальні вали і шестерні. Для власників вітчизняних машин є приємна обставина: досвід подібного роду переробок чималий.

Тюнінгові ряди для коробки передач

На ринку є численні варіанти тюнінгових трансмісій для вітчизняних авто, розроблених з використанням спортивного досвіду. Рядів пропонується безліч: «шостий», «восьмий», «одинадцятий», «вісімнадцятий»… Відрізняються вони передавальними числами і характером, який вони повідомляють автомобілю. Наприклад, «восьмий» і «дванадцятий» ряд близькі до серійного і з злегка форсованими двигунами непогано підходять для динамічної їзди. Інша справа — «шостий» і «сьомий». Обидва мають шість ступенів, чудово узгоджуються з «зарядженими» двигунами і дозволяють виступати в гонках.

спортивный ряд для тюнинга коробки передач

Всі тюнінгові ряди будуються за одним принципом. Нижчі передачі суттєво «довші», тобто більш швидкісні ніж у серійних коробок. Вищі — навпаки, «коротше» і ближче один до одного. Такий підбір передавальних чисел ускладнює процес рушання з місця, зате потім поведінку автомобіля змінюється кардинально: вже на першій-другій, «викрутивши» мотор до відсічення, можна розігнатися до швидкості, де будуть доречні четверта і навіть п’ята передачі!

Не менш цікавою стає швидка їзда. Якщо вже п’ята передача «розкручена» і обороти високі, можна без проблем перейти навіть не на четверту, а відразу на третю сходинку і зробити розгін ще більш інтенсивним.

Встановлюючи в коробку нову «начинку», слід пам’ятати, що не кожен ряд зможе нормально «уживатися» з серійної головною передачею. Тут варіантів розроблено теж чимало: можна встановити тюнінгові «пари» з передаточним числом 3,9; 4,1; 4,3; 4,5; 4,7 і навіть 5,125. А можна встановити так звану коротку «кулісу», яка змінює передавальне відношення приводу перемикання. Коштує це недорого, зате оперувати коробкою буде простіше.

главная пара для тюнинга коробки передач

Чи є варіанти більш екстремальні, ніж заміна ряду? Можна зібрати гоночну кулачкову «шестиступку». Така коробка дозволяє гонщикам перемикатися без выжима зчеплення і істотно скорочує час розгону. Але щоб їздити на «кулачку», одних тільки грошей мало, треба вміти нею користуватися. Так і шумить вона сильно — приблизно як серійна без масла.

Поговоримо про зчеплення для тюнінга. Якщо йдеться про автомобілі, «заряджених» без наддуву, то 150-170 Нм крутного моменту, що розвиває тюнінговою моторами, без проблем перетравлює стандартний механізм. Тільки порекомендуємо використання зчеплення надійної фірми — наприклад, Luk або Sachs.