Як вибрати гальмівну систему

2-12-2023

Гальмівна рідина здійснює одну з найважливіших функцій в автомобілі – передачі тиску від головного гальмівного циліндра до робочих колісних гальмівних циліндрів. По суті, вона гарантує роботу гідроприводу. Вимоги до якості гальмівних рідин завжди дуже високі, адже система, в якій вони працюють, відповідає за безпеку водія, інших учасників дорожнього руху та пішоходів. Розберемося ж з тим, якою має бути хороша гальмівна рідина і продукції якої фірми варто віддати свою перевагу. Хочемо порекомендувати вибрати найкращі галмівну колодку на сайті https://parton.com.ua/uk , тут найкращі варіанти та доступні ціни.

До гальмівних рідин вимоги дуже жорсткі. По-перше, в системі гідроприводу їм доводиться працювати в умовах змінного тиску і контактувати з деталями, які виконуються з різних матеріалів. Виходить, що рідина не повинна пінитися, провокувати деградацію деталей-ущільнювачів, корозію металу і т.д. Незалежно від умов експлуатації ідеальна гальмівна рідина повинна бути чистою, мати потрібну в’язкість і плинність в широкому температурному діапазоні. По-друге, в міру експлуатації гальмівної системи рідини нагріваються до високих температур. Особливо високий нагрів при інтенсивному гальмуванні. Якщо “тормозуха” вимогою відповідає, вона не може вийти на ринок автохімії.

Як ви вже зрозуміли, виробник вважає хорошою тільки ту рідину, про яку в перспективі водій не буде згадувати – вона прекрасно справляється зі своїми завданнями і приводів для занепокоєння не викликає.

З упевненістю можна говорити про те, що перший тип не поєднується з іншими двома. Силіконову “тормозуха” в принципі не варто заважати з будь-якими іншими. В іншому, допустимим є змішування рідин однакових типів. Навіть цього робити, маючи кращу альтернативу, не варто, оскільки в подібних сумішах по-різному поводяться присадки.

Якщо ви зіткнулися з проблемою заміни гальмівної рідини, віддавайте перевагу dot 4. По-перше, якщо в гальмівній системі був dot 3, ви можете підлити рідину класу dot 4 – вони назад замінні. По-друге, такі рідини володіють оптимальними для сучасного легкового транспорту температурними показниками.

Сильніше всіх вибивається dot 5, так як має силіконову основу і в принципі не має собі заміни – якщо в систему заливалася рідина цього класу, то її потрібно або спорожнити і просушити, або наповнити такою ж автохімією.

Як кажуть виробники, заміну гальмівної рідини краще проводити кожні 35-40 тисяч кілометрів пробігу. Можна робити це і кожні півтора-два роки. Повну заміну іноді виробляють і кожен третій рік, але цей термін можна назвати крайнім. Якщо автомобіль обладнаний abs, частота заміни ніяк не змінює. Спортивні автомобілі мають інший регламент-заміна здійснюється кожні 15 тисяч кілометрів.

При змішуванні рідин будьте обережні. Вище ми вже вказали коли змішування допустимо. Найчастіше в систему заливається dot 3 або dot 4, так що питання вирішене частково. У спецтранспорті використовується dot 5, який змішувати з іншим класом категорично заборонено.

Запідозривши несправність ще за кермом, намагайтеся їхати на мінімальній швидкості. В екстреній ситуації можна залити навіть дистильовану воду. Далі тримайте шлях на сто, де фахівці проведуть діагностику. У рідкісних випадках гальмівна система вимагає капітального ремонту-зазвичай змінюють колодки, диски, підливають свіжої рідини і перевіряють стан ущільнювачів.

Якщо ви знаєте що було залито в систему, можна купити те ж саме. При бажанні провести невеликий експеримент і порівняти якості рідин різних виробників, віддавайте перевагу тільки широко поширеною продукції. Таким чином, покупка зводиться до наступного:

Так ви точно не купите підробку. І ось чому її брати не можна: неякісна або підроблена гальмівна рідина закипає при невисоких температурах, стає занадто в’язкою навіть в не дуже прохолодну погоду, а також швидко роз’їдає гумові деталі-ущільнювачі. Найгірше що може статися в разі використання підробки: після серії стартів і гальмувань автомобіль перестане адекватно реагувати на натискання педалі гальма. Так що економія тут не просто сумнівна-вона небезпечна.

Автомобіль не є ідеальною конструкцією. Гальмівну систему в ньому потрібно перевіряти на регулярній основі. Ознайомилися з інструкцією по експлуатації від автоконцерну водії знають, що періодично систему потрібно прокачувати, позбавляючись таким чином від надлишку повітря, і перевіряти рівень гальмівної рідини.

Сьогодні ринок автомобільних гальмівних рідин представлений величезною кількістю виробників. Деякі випускають гідну продукцію, а деякі відверто погану. Як кажуть фахівці деяких фірм, економічно недоцільно приводити всіх гравців на ринку до тями рядом перевірок – споживання «тормозухи» все одно не зрівняється зі споживанням моторних масел, якість яких від виробника до виробника приблизно однакове. З цієї причини автолюбителям важливо знати, що вони будуть заливати в гальмівну систему. Вище ми вказали, продукцію яких брендів однозначно варто брати.

Не радимо закривати очі на несправності гальмівної системи. По-перше, в довгостроковій перспективі знадобиться серйозний ремонт, якого можна було уникнути. По-друге, водій ризикує сам і створює ризик для пішоходів та інших учасників руху. Уникнути всіх можливих проблем не так вже й складно. Сумлінний водій ставиться до свого автомобіля не як в робочій конячці, а як до складної системи, яка потребує постійного догляду: він перевіряє стан деталей, своєчасно відвідує автосервіс, ставить тільки якісні витратні матеріали і заливає відповідну автохімію.