Як вибрати гру

11-20-2022

Після деяких спостережень, виникло питання, а, чи може досить маленька дитина грати зі старшими братами/сестрами, з батьками в будь-яку гру, яка є вдома.

Відповідь проста – “ні”, але ж варто зрозуміти, що за ним стоїть.

Купуючи гру, ви завжди бачите на коробці, від скількох років. Інше питання в тому, що мені іноді здається, що виробники перестраховуються, виставляючи вікові планки, якщо ваша дитина молодша зазначеного віку на 0,5 – 1 рік, спробуйте – всі ми дуже різні! але тим не менш, ці межі виставлені не випадково, адже кожна гра щось розвиває і є вік, який найбільш чутливий для розвитку цієї навички. Також хочемо порекомендувати перейти на телеграм-канал про “Роблокс” , тут останні новини, огляд ігр.

Перше, що хочу відзначити: не поспішайте навчати дитину настільним іграм! у нас зараз загальна тенденція всьому навчати дітей раніше:

  • він вже пішов (10 міс, знали б ви, як би не треба радіти, особливо, якщо дитина пропустив інші стадії);
  • він уже знає цифри (2-3 роки, а навіщо йому ці знання? він може врозкид показати цифри або це механічні знання?);
  • він у нас вже читає (3 роки, а він розуміє, що він читає? сенс цього читання, щоб через кілька років навчити заново зі змістом?!);
  • і ось нарешті: а він у нас вже грає в… Доббль, заборонений острів, черепашачі перегони ( а дитині не більше 4-х).

Друге, ми дотримуємося думки, що кожна настільна гра вона на 50% для веселощів, а на 50% для розвитку/закріплення тієї чи іншої навички/здатності.

4х річний малюк, звичайно, може знайти дві однакові картинки на картках доббль, але йому для цього знадобиться кілька хвилин, що в розглянути картинки, зрозуміти, що намальовано і нарешті побачити схоже. Як розвиток уваги, це можливий варіант, взяти у старшого брата/сестри гру і потренуватися на яскравих картинках, але це не гра на швидкість і за всіма правилами, в такій вигляді вона підходить ближче до 6г.інакше ваша дитина буде не встигати і весь час програвати, або всі будуть чекати і йти на поступки. І той, і інший варіант не принесе користі, тому що буде сприяти формуванню неправильної самооцінки: я нічого не вмію, у мене нічого не виходить – я гірше всіх, або – я найкрутіший, у мене все виходить навіть краще, ніж у мами з татом, поки це помилкова думка не зіткнеться з серйозною перешкодою. Формуйте у малюка адекватну самооцінку і щиру любов до ігор, азарту.

По-третє, подумайте про своїх старших дітей: їм цікаво грати з “малечею”, їх влаштовує весь час піддаватися, що вони зараз розвивають? я не кажу зараз про якісь разові ситуації: просто повеселитися, без образ, трохи зайняти, сам дуже хотів спробувати, старша дитина любить навчати.

По-четверте, якщо дитина маленька або не дуже вмів в настолках, не беріть відразу складний варіант, починайте з легкого або взагалі в форматі навчання.

По-п’яте, настільні ігри вчать з гідністю вигравати ( це з розряду не тикати на інших пальцем і дражнитися, навряд чи потім захочуть ще раз зіграти) і програвати (не расшвирівать/м’яти/рвати майно, не йти в істерику, також нікого не ображати). Тому, коли дитина грає в занадто “дорослу” для себе сьогоднішню гру, інші гравці починають піддаватися, помилятися, поступатися. Не факт, що це навчить дитину дійсно грати в цю гру , а коли прийде час для неї і він зустрінеться з гідним суперником і програє, ось тоді картина світу може постраждати.

Тому дуже прошу вас, дорогі батьки, не поспішати, не порівнювати, хто і у що вже вміє грати. Саме ваш малюк повинен навчитися отримувати задоволення і користь! у кожному огляді ігор я вказую вік, відповідний для даної гри і можливі спрощення/ускладнення ігор при необхідності.