Не скажу, що Toyota Will VS машина-звір, але в цілому її експлуатацією задоволений. За десять років експлуатації майже нічого серйозного не ламалося. Єдина проблема, яка мені запам’яталася (так як я її усував власноруч) – це ремонт рульової рейки.
Як я виявив проблему? Спочатку були чутні нечіткі стукіт в рульовій рейці. Але я грішив на все підряд, тільки не на кермо. Однак, пізніше, все частіше прислухаючись, що виявляється під час їзди звуків, зрозумів стукіт йде саме від керма і саме кермо «б’є». Щоб переконатися в правильності своїх суджень відправився в автосервіс. І дійсно, мої здогади не були помилковими. Мою Toyota Will VS очікувала копітка заміна рейки.
Приступаючи до ремонту, першим ділом я заліз у педальний вузол мого залізного коня і зняв захист із потужного рульового вала. Зняв я її дуже просто, так як вона швидко і легко викручується. Потім я викрутив болт, що кріпить проміжний вал до прилеглої хрестовині. Хочу уточнити, що я робив все по посібники, де було написано, що колеса слід виставити прямо, вилучивши ключ запалювання, поставивши кермо на блокувальний режим.
Після проведеної підготовки робочої поверхні, я проводив зняття рульової рейки. Переконався, що відкрутити всі кріплення дефектної рульової рейки самому легко, а от витягти саму рейку досить складно. Але я і тут знайшов вихід викрутити підрамник. Відкрутивши останній, викрутив чотири кузовних болта, три болти-кріплення задньої подушки мотора і три додаткові гайки, які там само впевнено «сиділи». Після даних маніпуляцій, підрамник разом з рейкою в мене м’яко опустилися і повисли на важелях і стабілізаторі, що відповідає за передню стійкість. Так рейка виявилася у мене в руках. Розглянувши її візуальні дефекти, я відніс її на верстат.
Процес розбирання рульової рейки Toyota Will VS складався з наступних етапів:
- зняття гумового пильовика;
- ключем «на 12» викручування болта;
- акуратне зняття проміжного вала;
- за допомогою газового ключа, акуратне відкручування контргайки;
- викручування притискного склянки від валу рейки;
- за допомогою слабкого удару автомобільного молота зняття валу з підшипником;
- перевернувши рейку, розбирання регулювального вузла за допомогою ключа «41».
Нарешті я побачив алюмінієву притискну шайбу, а зовсім з нею поруч горезвісну втулку. З допомогою гачка я зачепив шайбу. Потім її вибив і вийняв втулку. Щоб одягнути нову втулку, мені довелося зробити на ній невеликий розпил, щоб вона добре обжалась. Я ретельно змастив втулку. Запресувала шайбу, акуратно вставив втулку на місце і повторив всі дії, зроблені мною раніше, але тільки у зворотному порядку.
Результат мене приємно здивував. Рульова рейка працювати стала як новенька. Та й по сьогоднішній день я проблем з нею не маю.