Ягуар: Дайте шанс відродитися

18

Ви напевно бачили кричущі заголовки і читали уїдливі коментарі, що малюють похмуру картину поточного стану компанії Jaguar. Так, продажі дійсно скоротилися, але хіба це було не очікувано? Адже в 2024 році практично всі моделі припинили виробництво, А F-Pace став останнім кораблем. Навіть цей позашляховик пропонується в обмеженій кількості і зовсім зникне з прилавків до початку 2026 року.

Деякі поспішали звинуватити Jaguar в провалі ребрендингу. Безумовно, спірна рекламна кампанія “Nothing to Copy” могла відштовхнути традиційних покупців, але коли ви скасовуєте всю модельну лінійку, залишаючи лише одну модель, спад продажів неминучий. Не варто виступати в ролі адвоката диявола, але перш ніж виносити остаточний вердикт, нам необхідно дати час і спостерігати за процесом ребрендингу.

Фото: Jaguar

Подвоєння відвідуваності веб – сайту після перезапуску-не найбільш вражаюча статистика. Це схоже на Повернення депозиту в 50 доларів за покупку нового автомобіля. Компанія також зафіксувала 24-відсоткове зростання запитів від заможних людей, але якщо ці люди не роблять покупок, статистика втрачає сенс.

Jaguar більше не ганяється за масовими продажами, як це було в минулому, коли компанія не могла конкурувати з німецькими брендами класу люкс. Десятиліттями Jaguar перебував у тіні BMW. Стара стратегія не дала результатів, і перехід на повністю електричну лінійку не став несподіванкою, враховуючи заборону на продаж автомобілів з ДВС в ЄС в 2035 році. Немає особливого сенсу розробляти автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, щоб продавати їх лише кілька років на такому великому ринку.

Повне перезавантаження починається з серійної версії концепту Type 00-радикального і сміливого кроку. Мати-компанія Tata Motors йде на значний ризик, переосмислюючи Jaguar, не тільки завдяки електромобілізації. Переходячи на ринок преміум-сегменту з цінами від шестизначних цифр, Jaguar свідомо відмовляється від значної частини своєї поточної клієнтської бази. Генеральний директор Jaguar Родон Гловер відкрито заявив, що до 85% існуючих покупців не залишаться на ринку.

План полягає в тому, щоб продати високоякісну продукцію решті 15% та залучити нових клієнтів. Ягуар сподівається залучити молодшу аудиторію, але це непросте завдання. Традиційно, саме літні клієнти по-справжньому цінують гоночну Родовід Jaguar і культовий дизайн, і, як правило, мають кошти для придбання Jaguar нового покоління.

Фото: InsideEVs

Але давайте відвернемося від відсотків, ціноутворення та ексцентричної реклами. Автомобіль сам по собі залишається головним компонентом цього рівняння. Сміливий чотиридверний GT від Jaguar, який з’явиться у продажу в 2026 році, може або піднести компанію на нову висоту, або відправить її на дно. Виробнича версія дебютує пізніше цього року і буде представлена на новій електричній платформі Jaguar (JEA) з абсолютно новим дизайном, призначеним для створення чогось такого вражаючого, як Cadillac Celestiq або Rolls-Royce Spectre.

Чи міг Ягуар зробити інакше? Можливо. Ребрендинг міг початися з випуску готової до замовлення моделі. Затягування терміну виходу серійної версії Type 00 на рік, одночасно припиняючи випуск майже всієї лінійки, – сміливий крок. Але якщо автомобіль виправдає очікування, а його дикий стиль знайде відгук, похмурі передчуття про спад продажів в 2025 році здадуться перебільшеними.

Звичайно, скандальна рекламна кампанія могла відштовхнути традиційних покупців, але, повторимося, коли ви скасовуєте всю модельну лінійку, залишивши лише одну модель, спад продажів неминучий.

Нещодавно продажі Rolls-Royce Spectre перевершили продажі Cullinan в Європі. Можливо, варто було почати з елегантного GT замість позашляховика? Крім нього, під маркою Type 00 будуть представлені ще дві моделі. Хоча їх назви поки не підтверджені, можна з упевненістю припустити, що хоча б одна з них буде позашляховиком. Очікується, що при виході на повну потужність загальний обсяг виробництва трьох моделей складе близько 50 000 одиниць на рік, що менше третини від рекордних 180 833 продажів Jaguar в 2018 році.

Jaguar не бачить в переході на електромобілі проблему. Внутрішні дослідження показують, що заможні клієнти, на яких компанія орієнтується, в принципі не піклуються про технічні характеристики. “Люди купують автомобілі через їх дизайн та інтер’єр. Силовий агрегат займає приблизно 13-е місце в списку”, – говорить Родон Гловер. Що стосується нового GT, генеральний директор впевнений, що люди купуватимуть його, оскільки “вони вважають його красивим, а бренд резонує”.

Фото: Jaguar

Ще належить подивитися, особливо враховуючи стартову ціну понад 100 000 доларів. За ці гроші покупці отримають елегантний grand tourer, який обіцяє запас ходу до 478 миль (770 кілометрів) по WLTP або 430 миль (692 кілометри) по EPA. Компанія Jaguar поки не розкриває подробиць, але заявляє, що 15-хвилинної зарядки при максимальній потужності вистачить на 200 миль (231 кілометр).

Ще до того, як потенційні покупці сядуть за кермо принципово нового Jaguar, їм доведеться зіткнутися з зовсім іншими умовами роздрібної торгівлі. У Парижі відкривається перший з елітних фірмових магазинів бренду.

Багатьох критикували за надмірну модернізацію Defender, перетворивши його з простої робочої конячки в модний позашляховик. Проте, зараз він користується оглушливим успіхом. Минулий рік JLR продала 114 646 Defender, що дозволило компанії зафіксувати найвищий прибуток за останні десять років.

Ми сподіваємось, що Jaguar зможе замовкнути своїх скептиків таким же чином. Тим часом давайте утримаємось від написання некрологу. Jaguar завтрашнього дня не буде схожий на бренд, з яким ми виросли, але, можливо, і тільки можливо, це перезавантаження – саме те, що йому потрібно.