Останній рев Audi: RS3 GT стильно прощається

11

Рев легендарного п’ятициліндрового двигуна Audi ось-ось почує останній перерву. Незважаючи на те, що Audi подвоїла свої зусилля, щоб продовжити розробку двигунів внутрішнього згоряння після раніше запланованої дати зупинки 2032 року, деякі силові агрегати не доживуть до цього часу. Бренд вже попрощався з W12 в A8 і V-10, які забезпечували потужність суперкара R8. Тепер ще один улюблений двигун йде на пенсію: потужний дволітровий п’ятициліндровий двигун TFSI, який зараз доступний виключно для гарячого хетчбека RS3.

Перш ніж він відправиться в історію, Audi дає RS3 гідну прощальну поїздку під назвою «GT». На останніх фотографіях етапу Нюрбургринга прототип у камуфляжі зі значними аеродинамічними вдосконаленнями, розробленими для покращення його характеристик на трасі, зберігаючи при цьому відповідність вимогам вуличного законодавства. До них входить передній «човен» для покращеного потоку повітря, більший спліттер переднього бампера та додаткові повітрозабірники під номерним знаком.

Прототип також здається помітно нижчим до землі, натякаючи на більш жорстку підвіску, розроблену для покращення керованості. Хоча помітна трубчаста захисна конструкція всередині, безсумнівно, призначена для забезпечення безпеки під час тестування, вона не буде використовуватися у виробництві. Інші можливості «GT» включають вдосконалені гальма, більш чутливе рульове управління, нові колеса та шини та, можливо, зменшення ваги за рахунок використання компонентів з вуглецевого волокна.

Насправді, велике питання для всіх полягає в тому, чи вирішить Audi самостійно втрутитися в двигун. П’ятициліндровий агрегат RS3 наразі видає 394 кінські сили та 500 Нм крутного моменту. Кілька років тому колишній генеральний директор Audi Sport Себастьян Грамс натякнув на потенціал для ще більшої потужності: «Ми збільшимо потужність п’ятициліндрового двигуна для наступного етапу… Залишилося трохи».

Однак це може бути його останнім акордом. Генеральний директор Audi Гернот Дейллер нещодавно підтвердив, що норми щодо викидів Euro 7, швидше за все, означають кінець п’ятициліндрового двигуна. Хоча модифікації можуть технічно привести автомобіль у відповідність з цими правилами, Audi вважає, що прогнозовані обсяги продажів недостатні, щоб виправдати значні інвестиції, необхідні для досягнення цього. Більш суворі правила набудуть чинності в листопаді 2027 року.

Незважаючи на неминуче зникнення, цей легендарний силовий агрегат поки не збирається зникати безслідно. Незважаючи на те, що він був знятий у образі Sportback, є надія, що седан RS3 також отримає обробку “GT” – тим більше, що гарячий хетчбек досі недоступний у Сполучених Штатах. Audi навіть дозволила Cupra використовувати двигун у своїй відродженій моделі Formentor VZ5, ще одній п’ятициліндровій моделі, яка зараз заборонена до продажу в США.

Чутки також підкріплюють припущення про те, що високопродуктивний Golf R нарешті може оснащуватися цією потужною силовою установкою. Але поки цього не станеться, ми залишатимемося стриманим оптимізмом.

Audi підтвердила, що нові моделі RS будуть випущені наступного року, і RS3 GT є провідним претендентом на вершину асортименту. Це відповідна остаточна продуктивність для культового двигуна, який заслуговує на розкішне прощання.