Минулого року автомобільний світ був у божевіллі, коли BMW представила M5 Touring у Сполучених Штатах, перший високопродуктивний універсал для американського ринку, який існував, здається, вічність. Але багато ентузіастів не усвідомлювали, що це було невипадкове рішення. У BMW була продумана стратегія, яка віддала перевагу M5 Touring перед більш традиційним M3 Touring.
Успіх несподіваного M5 Touring
У перші кілька місяців 2025 року попит на M5 Touring значно перевищив попит на його седан. Аналітики промисловості припускають, що ця високопродуктивна модель незабаром конкуруватиме з M3 у своїй привабливості для покупців спортивних автомобілів.
Цей успіх, природно, піднімає інтригуюче питання: чому BMW спочатку представила універсал, а не більш суперечливий M3 Touring? За словами Фанка ван Мела, керівника BMW M Performance, компанія розглядала M5 Touring як більш стратегічний вибір.
Розрахований ризик
Виступаючи на Японській виставці мобільності, ван Мел описав це рішення як «логічний вибір» і «безпечну ставку» між двома високопродуктивними автомобілями. Компанія передбачила, що M5 Touring перевершить продажі M3 Touring – і перші дані свідчать про те, що їх прогноз може бути точним.
Цікаво, що не був повністю виключений і протилежний варіант. Ван Мел визнав, що керівники BMW серйозно розглядають M3 Touring як потенційний перший продукт для американського ринку.
Розуміння ринкового контексту
Рішення відображає ширшу галузеву тенденцію. Незважаючи на деякі негативні настрої щодо високопродуктивних універсалів, залишається лояльна група клієнтів, які цінують поєднання практичності та продуктивності.
Час також збігається із складним ринком продажів універсалів загалом, особливо тих, які за розміром можна порівняти з 3-ю серією. Аналітики промисловості кажуть, що обережний підхід BMW має сенс з точки зору бізнесу.
Що це означає для майбутнього
Позитивний прийом M5 Touring додав керівникам BMW впевненості у їхній стратегії. Як зазначив один керівник у серпні минулого року, успіх M5 Touring може прокласти шлях для представлення M3 Touring, ймовірно, з наступною моделлю.
Поки що ентузіасти можуть насолоджуватися M5 Touring, хоча потенційні покупці повинні знати про підвищення ціни. BMW підняв базову рекомендовану роздрібну ціну до 123 900 доларів, що на 2 400 доларів більше, ніж минулого року.
Підготовка до майбутнього
Стратегічне рішення BMW спочатку випустити M5 Touring, а не M3 Touring, відображає ретельний розгляд поточних ринкових умов і споживчих уподобань. У той час як компанія залишається відкритою для приведення M3 Touring до Америки в майбутньому, їхній початковий підхід припускає, що вони знайшли виграшну формулу для високопродуктивного сегменту універсалів.
Тільки час покаже, чи буде ця стратегія успішною в довгостроковій перспективі, але перші ознаки вказують на те, що BMW зробила мудрий вибір, віддавши пріоритет M5 Touring для американського ринку.



































