У цій статті поговоримо: що таке карбон і для чого цей матеріал застосовується при тюнінгу салону і зовнішнього вигляду автомобіля.
Карбон для машини – це…
Карбон – це композитний матеріал. Він відноситься до класу вуглепластиків – матеріалів, що поєднують у собі декілька тисяч різних рецептур. Всі ці матеріали ріднить одне – наповнювачем в них є вуглецеві (графітні) частинки, волокна. Основу углетканей складають нитки вуглецю (вуглець – це, приміром, грифель олівця). Тільки такі нитки досить тонкі. Зламати її просто, але порвати нелегко. З них шиються тканини, де вуглецеві нитки скріплюються паралельно один одному.

Вуглепластик має виражену анізотропію (різні властивості в різних напрямках), тому для отримання міцної поверхні углеволокно доводиться укладати в декілька шарів, кожен раз змінюючи напрям ниток. Скріплюються волокна смолами. Щоб повністю використовувати переваги цих матеріалів, необхідно застосовувати вакуумні технології, термообробку і задіяти складне обладнання, таке як автоклав.
Карбон на 40% легше сталі і на 20% – алюмінію. Вуглепластикові деталі легше і міцніше склопластикових. Але парадокс: автолюбителі полюбили карбон не за його видатні властивості, а за оригінальний зовнішній вигляд. Мода на карбонові накладки пішла зі спортивних машин, але там вони мали чітке призначення: максимум міцності при мінімальній вазі.
Автовиробники для автомобілів преміум сегменту використовують карбон для зниження загальної маси машини. Так, компанія BMW для нової “сімки” використовує технологію Carbon Core і застосовує вуглепластик, що дозволило полегшити машину на 130 кілограм.
Карбон для тюнінга салону і зовнішнього вигляду
Визначення «під карбон» характеризує чорно-сіру «шахматку». Плівок подібного малюнка з’явилося безліч. Головна їх перевага – низька вартість і доступність. Дизайн салону або зовнішнього вигляду обмежує лише фантазією – автолюбителі обклеюють плівкою під карбон як зовнішні деталі машини (карбон, дзеркала), так і деталі салону. Виглядає не погано, а співвідношення отриманий результат/гроші – мінімальне.
Рекомендую до прочитання: які матеріали використовують для тюнінга салону?
Плівки під карбон бувають не тільки чорного кольору, є інші кольори – білий, синій, червоний і т. д. Якщо раніше у продажу були тільки плівки формату 3D з чорною шахівницею, то зараз набирає обертів плівка 4D – яка найбільш близька за зовнішнім виглядом до справжнього карбону і володіє об’ємним малюнком. Альтернатива плівки – це аквапринт.
Справжній карбон – дійсно легкий і красивий матеріал. Враховуючи характеристики, цей матеріал назвати чисто декоративним складно і варто сказати про недоліки.

Карбон має дуже маленьке відносне подовження, тобто не розтягується. Крихкість і боязнь точкових ударів роблять його певною мірою «ніжним і вразливим». Щоб виріб з карбону працював як треба, необхідно точно розрахувати безліч параметрів: товщину шару, напрям ниток вуглеволокна, кількість смоли і т. д.
При тюнінгу салону справжній карбон застосовується, хоча й нечасто. Причина – висока вартість виготовлення. Посудіть самі, обробка справжнім карбоном однієї пластикової деталі обійдеться не дешевше, ніж 5 – 10 тисяч рублів, а весь салон не дешевше 40 – 50 000 рублів. Цей варіант підійде для власників машин преміум, хто не хоче мати справу з дешевою плівкою і кому важлива якість матеріалу.






![[:uk-ua]Bentley переглядає плани електрифікації, залишаючись прихильними бензиновим двигунам[:] [:ru-ru]Bentley пересматривает планы по электрификации и сохраняет приверженность бензиновым двигателям[:] [:en]Bentley Reconsiders Electric Future, Maintains Commitment to Gas Engines[:] [:pl]Bentley zmienia plany elektryfikacji, pozostaje wierny silnikom benzynowym[:] [:cs]Bentley reviduje plány na elektrifikaci, zůstává odhodlána k benzínovým motorům[:] [:es]Bentley reconsidera el futuro eléctrico y mantiene su compromiso con los motores de gasolina[:] [:fr]Bentley reconsidère son avenir électrique et maintient son engagement envers les moteurs à gaz[:] [:de]Bentley überdenkt die elektrische Zukunft und bleibt dem Engagement für Gasmotoren treu[:] [:pt]Bentley reconsidera futuro elétrico e mantém compromisso com motores a gás[:] [:it]Bentley riconsidera il futuro elettrico e mantiene l’impegno nei confronti dei motori a gas[:] [:nl]Bentley heroverweegt de elektrische toekomst en blijft zich inzetten voor gasmotoren[:] [:id]Bentley Mempertimbangkan Kembali Masa Depan Listrik, Mempertahankan Komitmen terhadap Mesin Gas[:]](https://avtocentr.sumy.ua/wp-content/uploads/2025/11/a48ba763-8dfc-4ec0-89cd-3986428f541f-218x150.jpg)
![[:uk-ua]Tesla Model Y: Всебічний огляд[:] [:ru-ru]Tesla Model Y: Комплексный обзор[:] [:en]Tesla Model Y: A Comprehensive Review[:] [:pl]Tesla Model Y: kompleksowa recenzja[:] [:cs]Tesla Model Y: Komplexní recenze[:] [:es]Tesla Model Y: una revisión completa[:] [:fr]Tesla Model Y : un examen complet[:] [:de]Tesla Model Y: Ein umfassender Testbericht[:] [:pt]Tesla Model Y: uma revisão abrangente[:] [:it]Tesla Model Y: una revisione completa[:] [:nl]Tesla Model Y: een uitgebreid overzicht[:] [:id]Tesla Model Y: Tinjauan Komprehensif[:]](https://avtocentr.sumy.ua/wp-content/uploads/2025/11/f1518e7d-a725-4e4f-8f18-952895caf915-218x150.jpg)
![[:uk-ua]BMW i1 Hatch: Стильний електромобіль майбутнього для компактного класу[:] [:ru-ru]BMW i1 Hatch: Стильный электрический автомобиль будущего для компактного класса[:] [:en]BMW i1 Hatch: A Stylish Electric Future for the Compact Class[:] [:pl]BMW i1 Hatch: stylowy samochód elektryczny przyszłości w klasie kompaktowej[:] [:cs]BMW i1 Hatch: Stylový elektromobil budoucnosti pro kompaktní třídu[:] [:es]BMW i1 Hatch: un futuro eléctrico con estilo para la clase compacta[:] [:fr]BMW i1 Hatch : un avenir électrique élégant pour la classe compacte[:] [:de]BMW i1 Hatch: Eine stilvolle elektrische Zukunft für die Kompaktklasse[:] [:pt]BMW i1 Hatch: um futuro elétrico elegante para a classe compacta[:] [:it]BMW i1 Hatch: un futuro elettrico ed elegante per la classe compatta[:] [:nl]BMW i1 Hatch: een stijlvolle elektrische toekomst voor de compacte klasse[:] [:id]BMW i1 Hatch: Masa Depan Listrik Bergaya untuk Kelas Kompak[:]](https://avtocentr.sumy.ua/wp-content/uploads/2025/11/a74ae611-5b12-4013-abad-264f32da19f3-218x150.jpg)















