Чому скриплять гальмівні колодки?

204

Автолюбителі при появі скрипу і шуму в роботі гальм звертаються до сервіс. Чи можна самостійно виявити джерело скрипу гальм? Розберемося, чому свистять або скриплять колодки і як усунути шум.

Причини скрипу колодок

Скрип є результатом коливань колодки при терті про гальмівний диск – останній є основним резонатором. На цей процес впливає маса чинників, аж до жорсткості коливань поворотного кулака. Виробники колодок для цих цілей використовують противоскрипные пластини, але вони встановлюються тільки на “конвеєрні колодки”, для продажу на вторинний ринок в цілях економії їх не встановлюють.

Які бувають причини скрипу колодок крім конструктивних? Почнемо з поширеної причини скрипу – поганий матеріал колодок. Чому? Будь-фрикційна накладка гальмівної колодки – це полімерна композиція з двох з гаком десятків елементів. Виробники дешевих колодок економлять і використовують недорогий склад для своїх виробів. Не економте, адже гальма – основа активної безпеки.


Не всі колодки, що скриплять, є поганими, можливо вони несумісні з гальмівними дисками. Слід купувати гальмівні диски і колодки одного виробника. Наприклад, якщо міняєте гальмівні диски фірми Brembo, то ставте колодки тієї ж фірми.

Приробітку нових колодок

Скрип виникає при заробляння нових гальмівних колодок. Якщо нещодавно їх замінили і вони скриплять, то слід почекати, можливо неприємний звук пройде. Це відбувається тому, що нагорі колодки є певний шар з домішкою, який викликає противний звук. При його повному стиранні він повинен зникнути. Для швидкого позбавлення від скрипу, зробіть пару-трійку раз інтенсивних гальмувань (на порожній дорозі).

Якщо після певного пробігу, колодки продовжують скрипіти і свистіти – необхідна їх заміна. Скрип в гальмах також виникає через попадання всередину води або їх забруднення. У цьому випадку варто або прочистити, або почекати пару днів.

Інші причини скрип гальмівних колодок

На кожних гальмівних колодках є індикатор зносу (так звані «пискуны»), який виконаний у вигляді металевої пластини. При надмірному зносі колодки з індикатором зносу, дана пластина стикається з гальмівним диском, в результаті чого з’являється вереск або скрип. Це сигналізує про негайної заміни гальмівних колодок.

Цей скрип проявляється і на нових колодках з індикатором зносу. Це відбувається із-за неякісного кріплення пластини, в результаті чого вона буде передчасно стикатися з диском і видавати неприємний звук.

индикатор износа тормозных колодок

Скрипіти гальма можуть від спеки. Цей скрип не сильний, однак він присутній. Якщо інтенсивно рухаєтеся по місту, чергуючи гальмування і розгін, можливо, що навіть оригінальні колодки будуть трохи скрипіти. Це відбувається у автомобілів, у яких не встановлені вентильовані гальмівні диски. Колодки розжарюються і можуть видавати скрип, але він не значний і швидко усувається, коли охолоне колодка.

При заміні колодок бажано змастити направляючі супортів з допомогою спеціальної мастила. Це ще одна причина скрипу гальм.

Поява скрипу викликає неприємні відчуття, але не позначається на ефективності гальмування. Якщо впевнені, що вина скрипу не в гальмівних колодках, то слід оглянути і очистити гальмівну систему з допомогою спеціальних засобів. Можливо збірка-розбирання та змащування всіх рухомих деталей позбавить від скрипу.