Чому скриплять гальмівні колодки?

616

Автолюбителі при появі скрипу і шуму в роботі гальм звертаються до сервіс. Чи можна самостійно виявити джерело скрипу гальм? Розберемося, чому свистять або скриплять колодки і як усунути шум.

Причини скрипу колодок

Скрип є результатом коливань колодки при терті про гальмівний диск – останній є основним резонатором. На цей процес впливає маса чинників, аж до жорсткості коливань поворотного кулака. Виробники колодок для цих цілей використовують противоскрипные пластини, але вони встановлюються тільки на “конвеєрні колодки”, для продажу на вторинний ринок в цілях економії їх не встановлюють.

Які бувають причини скрипу колодок крім конструктивних? Почнемо з поширеної причини скрипу – поганий матеріал колодок. Чому? Будь-фрикційна накладка гальмівної колодки – це полімерна композиція з двох з гаком десятків елементів. Виробники дешевих колодок економлять і використовують недорогий склад для своїх виробів. Не економте, адже гальма – основа активної безпеки.


Не всі колодки, що скриплять, є поганими, можливо вони несумісні з гальмівними дисками. Слід купувати гальмівні диски і колодки одного виробника. Наприклад, якщо міняєте гальмівні диски фірми Brembo, то ставте колодки тієї ж фірми.

Приробітку нових колодок

Скрип виникає при заробляння нових гальмівних колодок. Якщо нещодавно їх замінили і вони скриплять, то слід почекати, можливо неприємний звук пройде. Це відбувається тому, що нагорі колодки є певний шар з домішкою, який викликає противний звук. При його повному стиранні він повинен зникнути. Для швидкого позбавлення від скрипу, зробіть пару-трійку раз інтенсивних гальмувань (на порожній дорозі).

Якщо після певного пробігу, колодки продовжують скрипіти і свистіти – необхідна їх заміна. Скрип в гальмах також виникає через попадання всередину води або їх забруднення. У цьому випадку варто або прочистити, або почекати пару днів.

Інші причини скрип гальмівних колодок

На кожних гальмівних колодках є індикатор зносу (так звані «пискуны»), який виконаний у вигляді металевої пластини. При надмірному зносі колодки з індикатором зносу, дана пластина стикається з гальмівним диском, в результаті чого з’являється вереск або скрип. Це сигналізує про негайної заміни гальмівних колодок.

Цей скрип проявляється і на нових колодках з індикатором зносу. Це відбувається із-за неякісного кріплення пластини, в результаті чого вона буде передчасно стикатися з диском і видавати неприємний звук.

индикатор износа тормозных колодок

Скрипіти гальма можуть від спеки. Цей скрип не сильний, однак він присутній. Якщо інтенсивно рухаєтеся по місту, чергуючи гальмування і розгін, можливо, що навіть оригінальні колодки будуть трохи скрипіти. Це відбувається у автомобілів, у яких не встановлені вентильовані гальмівні диски. Колодки розжарюються і можуть видавати скрип, але він не значний і швидко усувається, коли охолоне колодка.

При заміні колодок бажано змастити направляючі супортів з допомогою спеціальної мастила. Це ще одна причина скрипу гальм.

Поява скрипу викликає неприємні відчуття, але не позначається на ефективності гальмування. Якщо впевнені, що вина скрипу не в гальмівних колодках, то слід оглянути і очистити гальмівну систему з допомогою спеціальних засобів. Можливо збірка-розбирання та змащування всіх рухомих деталей позбавить від скрипу.

Досвідчені водії добре знають, що головний ремкомплект супорта – регулярний догляд і мастило, але хто в наш час буде займатися шприцеванием? Тому і випускають виробники набір витратних матеріалів, щоб можна було навіть в польових умовах відновити працездатність гальмової системи до ремонту.

РІЗНИЦЯ В ЦІНІ СУПОРТА І РЕМКОМПЛЕКТУ ВЕЛИКА, ВАРТО ПРОСТЕЖИТИ ЗА ЙОГО СТАНОМ
Хороший супорт, навіть б/у, коштує недешево, притому, що ціна ремкомплекту супорта може виявитися копійчаною. Так, доведеться витратити пару годин, і купити гальмівної рідини, але це краще, ніж опинитися на трасі без гальм. Тому варто уточнити параметри свого авто і купити ремкомплект супорта для оновлення критично важливих елементів. Хочемо порекомендувати ремкомплект суппорта BMW X5 E70

До них відносяться витратні матеріали, що входять в комплект:

Ущільнювачі, (кільця, пильовики і прокладки) іноді додаткові шаблони для установки (вони ж напрямні);
Регулювальні гвинти штуцерів, рідше штуцери в зборі і регулювальні пристрої;
Мастильні матеріали, і іноді фарба для відновлення металу.
Варто пам’ятати про те, що ремкомплект переднього супорта зазвичай більш повний, оскільки сам вузол трохи складніше. Витратні матеріали при цьому можуть відрізнятися не тільки за складом, але і за розмірами. Так що, купуючи ремкомплект заднього супорта, не розраховуйте, що залишками поновіть передній. У деяких виробників передні і задні супорта абсолютно різні вузли.

ДЕ ВІДРЕМОНТУВАТИ ГАЛЬМІВНИЙ СУПОРТ
І при дрібному ремонті не намагайтеся проводити заміну расходников без демонтажу. Є докладні інструкції, як встановити ремкомплект супорта, і всі вони починаються з того, як правильно цей вузол розібрати і зняти з авто. Так що треба зняти. Заодно почистіть його, промиєте, видаліть всі сліди роботи в грязі і приведете в порядок. І після установки ремкомплекта і зворотного монтажу супорт запрацює як новий. Тільки не забудьте долити гальмівної рідини і провести випробування на працездатність.

І при дрібному ремонті не намагайтеся проводити заміну расходников без демонтажу. Є докладні інструкції, як встановити ремкомплект супорта, і всі вони починаються з того, як правильно цей вузол розібрати і зняти з авто. Так що треба зняти. Заодно почистіть його, промиєте, видаліть всі сліди роботи в грязі і приведете в порядок. І після установки ремкомплекта і зворотного монтажу супорт запрацює як новий. Тільки не забудьте долити гальмівної рідини і провести випробування на працездатність.