Чорний дим з вихлопної труби дизеля. Причини

834

При розгоні або запуску дизельного двигуна з вихлопної труби виходить чорний дим. Він вказує на наявність проблем з мотором або паливною системою. Розберемося з джерелом чорного диму дизеля.

При обстеженні дымящего двигуна спочатку переконайтеся, що дим не припиняється після досягнення мотором робочої температури.

Основні причини чорного диму дизеля
  • Засмічений повітряний фільтр або вхідний повітряний тракт (повітряний фільтр – коли змінювати?)
  • Низька компресія (як перевірити компресію двигуна)
  • Несправна система регулювання тиску наддуву
  • Засмічена вихлопна система
  • Неправильно встановлені фази газорозподілу
  • Підтікає запальна свічка (при її наявності)
  • Дуже малий тиск упорскування палива з-за спрацьовування форсунок або встановлені форсунки невідповідного типу
  • Несправний ПНВТ (паливний насос високого тиску) або ПНВТ типу
  • Неправильна встановлена фаза початку впорскування
  • Перевантаження двигуна (при розгоні)

Чорний дим з вихлопної труби дизеля утворюється при неповному згорянні палива, коли не згорілі вуглеводні перетворюються в сажу. Неповне згоряння означає, що в камері згоряння або недостатньо кисню (тобто повітря), або надлишок палива. Очевидною причиною нестачі повітря є засмічення повітряного фільтра.

Причина поганого заповнення циліндрів повітрям можуть бути також неправильно відрегульовані зазори клапанів або зношення кулачків розподільного валу. Паливо може не повністю згоряти при неправильній установці початку уприскування (пізній впорскування) або при несправності форсунки, яка не забезпечує хорошого розпилювання палива.

Причинами кіптяви може бути витік форсунок (тиск відкривання занадто низька), низьке цетанове число палива або рясне потрапляння охолоджувальної рідини в камеру згоряння.

Щоб точніше визначити причину потрібно перевірити систему забору повітря або вихлопну систему. Також перевірте тиск наддуву (на дизелях з турбонаддувом), регулювання клапанів, компресію в циліндрах, стан системи охолодження і рівень масла і наявність слідів прориву газів у картер.

Про причини білого і чорного диму читайте в цій статті.