Якщо залив поганий бензин – що робити?

751

Поговоримо на тему “якщо залили поганий бензин в авто”. Як боротися з наслідками заправки поганого палива і що робити.

Причина появи поганого палива

Багато автозаправки і навіть виробники палива, частенько грішать більш простим і дешевим, але досить сумнівним способом підвищення октанового числа палива за допомогою застосування різних присадок.

Проблема ускладнюється тим, що різні автомобілі по-різному реагують на паливо з штучно завищеними октановим числом (чим відрізняється 95 бензин від 92-го) – навіть якщо підібраний пакет присадок якісно і введений правильно, і більшість заправившихся до Вас машин відносно благополучно (ключовим словом є «відносно») «з’їли» запропоноване паливо, то саме Ваша машина може не прийняти його.

Поганий бензин здатний зіпсувати масло, а разом з ним двигун. Це обумовлено тим, що в паливі може міститися заборонений метанол, який несумісний з пакетом присадок моторного масла. Внаслідок чого багато разів скорочується ресурс олії. Так що не заправляйтеся на неперевірених АЗС.

Причина появи «поганого палива» – спокуса заробити на продажі більш дешевого сорти бензину. Додавання в паливо заборонених добавок (ММА і МТБЕ) обходиться в копійки, а приносять прибуток до 200% чистого доходу. З допомогою цих добавок будь низькооктановий бензин можна перетворити на дорогі АІ-95 і АІ-98.

Буває і елементарне нехлюйство – коли ємності довго не чистяться або “пощастило” заправитися з самого дна, в якому розлучена накопичилася за довгий час бруд.

Наслідки заправки поганим бензином
  • Погіршення роботи свічок запалювання (першими приймають удар і сигналізують про нього нальотом, зазвичай червоного кольору);
  • Порушення роботи всієї паливної системи, датчика кисню (забивається фільтр-сіточка і фільтр тонкого очищення, підвищується навантаження на бензонасос, забиваються форсунки);
  • Проблеми для каталізатора;
  • Підвищений знос двигуна.

Відчути, що залили неякісне паливо, можна практично через кілька хвилин після цього, хоча тут багато чого залежить від заповнювання бака до заправки. Але після того, як нова суміш потрапляє в паливопровід, Ви можете відчути:

  • Зниження потужності двигуна, втрату динаміки і реакції на педаль газу;
  • Перебої в роботі, постійні зміни обертів на холостому ходу;
  • Стуки і детонація (зазвичай з-за низького октанового числа);
  • Збільшення витрати палива;
  • Двигун глухне і погано заводиться (звичайно, якщо паливо містить воду або бруд).

Якщо в заправляемом паливі були заборонені добавки (залізовмісні присадки), то залізний капут прийде в першу чергу свічок запалювання. Другим впаде датчик кисню, а за його загибеллю настане смерть каталітичного нейтралізатора.

Що робити в цьому випадку?

Якщо не встигли далеко від’їхати від заправки, варто повернутися і після пред’явлення чека і озвучення претензій керівництву АЗС, вимагати відбору проб і проведення незалежної експертизи співробітником незалежної лабораторії. У разі якщо експертиза підтвердить правоту, АЗС добровільно, або через суд відшкодує збитки, які викликані неякісним паливом.

Будьте готові до того, що якщо підозри виявилися необгрунтованими (а таке буває, і не завжди з Вашої вини) , то доведеться, як мінімум, оплатити проведення експертизи.

Що необхідно зробити після заправки поганим бензином?
  • Зняти і уважно оглянути фільтр-сітку і бензонасос. Якщо видно забруднення і фільтр забитий, то його потрібно замінити, так само як і фільтр тонкого очищення.
  • Злити весь бензин, промити бак.
  • Прочистити паливопровід.
  • Зняти і перевірити форсунки інжектора (як почистити форсунки).

Бажано ці роботи робити на СТО, який може додати до цього переліку додаткові процедури, пов’язані зі станом і конструкцією конкретного автомобіля. До речі, якщо експертиза на АЗС підтвердить низька якість палива, вартість цих робіт повинна сплатити АЗС.

Деякі «автодеятели» пропонують додати в бак високоякісний бензин АІ-98, даний спосіб нехай і найбільш недорогий, але спрацює тільки при низькому октанове число бензину і ніяк не захистить від домішок в ньому.

На всяк випадок повторю неодноразово вже слышанные правила, які знизять вірогідність заправки неякісним паливом:

  • Заправляйтеся тільки на перевірених заправках, бажано до повного бака;
  • Звертайте увагу на чистоту та охайність АЗС, слідкуйте за недоливом бензину на АЗС;
  • Не заправляйтеся «евротопливом з приставками Ultimate і ЕКТО» на дрібних заправках, є ймовірність того, що його готують дуже недалеко і не так і дорого, і не зовсім «євро»;
  • Насторожитеся, якщо ціна палива істотно відрізняється від загальноприйнятих;
  • ЗАВЖДИ БЕРІТЬ і зберігайте ЧЕК!