Підготовка автомобіля до літа. Як впоратися зі спекою?

332

Для автомобілістів спека може піднести сюрпризи. Розповімо як підготувати автомобіль до літа і впоратися водієві в жарку погоду. Поради призначені для автолюбителів, які хочуть їздити в жарку погоду без проблем для себе і своєї машини.

Самопочуття водія

Почнемо з того, що висока температура діє на водія расслабляюще і знижує уважність, реакцію, а це небезпечно. Якщо в машині є кондиціонер або клімат-контроль, то вважайте, що ваші проблеми вирішені, тільки користуйтеся ними розумно, не доводячи справу до банальної застуди. З клімат-контролем простіше: виставив потрібну температуру, включив автоматику — і все. Роботу кондиціонера доведеться контролювати самому, але вентиляційні решітки краще направити вниз, ноги, обмінюючи повітря всередині всього обсягу салону.

А що робити, якщо є тільки вентилятор пічки? Поїздки по міським дорогам не так вже і тривалі, а якщо треба далеко їхати? Проста порада: виїжджайте на дачу або заміський відпочинок “по холодку”: влітку світає рано, та й машин ще не так багато. Не пийте багато води, краще невеликими порціями, але частіше. До речі, пляшку з водою теж оберніть вологою ганчіркою і покладіть там, де є рух повітря.

До речі, про салон. Зрозуміло, що машину паркувати краще в тіні: потім буде приємніше в неї сідати. Але якщо такої можливості немає, то краще придбати спеціальні протисонячні екрани на присосках і прикріплювати їх до шибок на паркінгу. Це знизить температуру в салоні і захистить пластикові панелі і в першу чергу “торпедо автомобіля”. А задні бічні стекла і саме заднє скло краще затонувати спеціальної світлозахисну плівкою. У русі вона допоможе у сонячну погоду зберегти нормальний клімат в салоні і зменшить навантаження на кондиціонер або клімат-контроль.

Двигун

Автомобілі, особливо вітчизняні, теж можуть погано переносити спеку, їм теж іноді потрібна допомога. У першу чергу подбайте про систему охолодження двигуна, і головне тут — чистий радіатор (як очистити радіатор).

Двигун теж треба відмити від бруду і масла для кращого теплообміну його поверхонь. Огляньте всі шланги та їх сполуки, усуньте всі підтікання, залийте до норми антифриз. При парковці, якщо працює вентилятор, що охолоджує радіатор, не зупиняйте двигун до зупинки вентилятора, інакше можна перегріти головку двигуна — і дорогий ремонт неминучий.

двигатель машины задымил в сильную жару

Постійно стежте за температурою антифризу, не допускаючи виходу стрілки термометра в червону зону, а вже якщо це трапилося, машину краще припаркувати і розібратися в причинах. Якщо припаркувати важко (щільний рух або пробка), спробуйте включити піч і вентилятор на всю потужність. Зрозуміло, що в салоні буде ще спекотніше, але це дозволить вам тимчасово знизити температуру антифризу і виїхати з проблемної ділянки дороги для паркування та з’ясування причин перегріву.

До речі, часто перегрів трапляється з-за виходу з ладу датчика температури, керуючого вентилятором, з-за неякісного бензину.

Гальмівна система

В жарку погоду треба побоюватися тривалих гальмування на спусках щоб уникнути перегріву гальмівної рідини і її закипання, особливо якщо давно не змінювали її. Візьміть за правило гальмувати двигуном, тобто переходити на знижувальну передачу на крутих і затяжних спусках. Досвідчений водій користується гальмами в основному в екстрених випадках. Як кажуть, треба їздити, а не гальмувати.

По-перше, ви не допускаєте перегріву рідини і гальмівних дисків, а значить, і маточин коліс, потім економите на гальмівних колодках, і, нарешті, це сприятливо позначається на двигуні, а подача палива в цей час блокується автоматикою, що теж веде до економії. І не тягніть з заміною гальмівної рідини, яка з часом вбирає в себе вологу, що призводить до її закипання і відмови гальм.

Шини

Варто сказати кілька слів і про шинах, які нагріваються в русі, а в жарку погоду тим більше. При нагріванні матеріал шин стає більш м’яким, і гальмівний шлях збільшується. Тому, якщо ваша машина взута в всесезонну гуму, варто знижувати швидкість, а також збільшувати дистанцію. До літнього періоду більш пристосована гума літніх шин, яка не так реагує на високу температуру.

Все вищесказане відноситься до технічно справним автомобілів. Якщо не впевнені в машині, то на перший план ставте технічне обслуговування, перевірку всіх агрегатів і систем в авто сервісі.