Чому перегрівається двигун? Способи усунення

358

Перегрів двигуна виникає при несправності одного з його систем. Розберемо основні причини перегріву двигуна і як їх усунути.

Основні причини перегріву двигуна

  • Несправний термостат (що таке термостат)
  • Витік охолоджуючої рідини (якщо потік радіатор авто)
  • Несправний вентилятор з електроприводом
  • Ослаб або порвався ремінь приводу водяного насоса (помпи)
  • Засмічений радіатор зовні або всередині (як почистити автомобільний радіатор)
  • Засмічені або заблоковані шланги радіатора
  • Несправний клапан кришки радіатора
  • Засмічений повітряний фільтр (коли треба міняти повітряний фільтр)
  • Пошкоджена прокладка під головку циліндрів
  • Несправна електронна система управління

Засмічений радіатор

Чи треба розповідати, наскільки важливо дотримання теплового режиму роботи двигуна, особливо в літній період? В першу чергу перешкоджають нормальному охолодженню засмічення радіатора – його нездатність пропускати повітря. Радіатори забиваються швидко – бруд, пил, пух… Потрапивши на гарячий радіатор, все це висихає, закупорює стільники.

Двигун починає перегріватися, особливо в пробках, коли забитий радіатор не справляється з охолодженням двигуна. На допомогу прийде огляд радіатора і можлива його промивання.

Рекомендую до прочитання: очистка і промивка автомобільного радіатора (всередині і зовні).

Не працює термостат

Одна з основних причин перегріву двигуна – автомобільний термостат. Спочатку охолоджуюча рідина – антифриз – проходить мале коло руху: від двигуна до помпи і назад. Далі, при певній температурі нагрівання охолодної рідини відкривається клапан термостата, і тоді антифризу відкривається велике коло руху: до радіатора автомобіля.

Як визначити що виною перегріву двигуна є термостат? Для цього потрібно при гарячому двигуні помацати нижню частину радіатора автомобіля (або через шланг) на дотик. Якщо вона холодна – то виною перегріву двигуна є термостат. Переконається в його відмові не складно. Двигун гарячий – радіатор холодний, значить, не відкривається термостат. У цьому випадку їдемо в магазин, купуємо новий термостат і міняємо його.

Повітряна пробка в системі охолодження

Ще одна найбільш часта причина перегріву машини – це парова (повітряна) пробка в шлангах охолоджуючої системи. Щоб її вирішити, потрібно ретельно перевірити всі шланги руками. Таким чином, при знаходженні повітряної пробці в шлангах, ви її негайно усуньте. Якщо пробки ні, то шукайте причину в іншому місці.

Іноді виною перегріву мотора є стара охолоджуюча рідина, яка з часом втрачає свої властивості і погіршує теплопровідність. Про те, коли потрібно міняти антифриз, читайте ТУТ.

Не працює вентилятор

При обладнанні автомобіля електричним вентилятором, можлива причина перегріву у відмові системи управління вентилятора, в яку входить температурний датчик, реле та плавка вставка. Огляд починається з самого простого, а саме з запобіжника. Благо на кришці коробки запобіжників зрозумілими малюнками показано, за який вузол відповідає та чи інша вставка.

Якщо, при заміні запобіжника, вентилятор не заробив, звернемося до температурного датчика. Знайти його не складно. Це та деталь радіатора, до якої підводяться електричні дроти. Ось ці проводи та слід від’єднати від датчика і замкнути між собою при включеному запалюванні. Заробив вентилятор? Значить, причина саме в датчику і шлях можна продовжити, незважаючи на безперервно працює обдув.

Якщо спроби з запобіжною вставкою і датчиком вентилятора виявилися марними, то наступним об’єктом вивчення буде електричне реле вентилятора. Воно так само знаходиться в коробці запобіжників. Необхідно вийняти його зі штатного місця і спробувати очистити контакти, якщо це не допомогло, то краще його замінити на новий.

Якщо нічого не допомогло?

Також буває відмовляється нормально працювати мотор охолодження, різні датчики двигуна. У цьому випадку, слід рухатися в бік авто сервісу, невеликими відрізками, повністю виключивши перегрів, зупинятися при наближенні стрілки приладу до небезпечної зони. Доведеться здійснювати приватні зупинки, відкривати капот і терпляче чекати.

Пам’ятайте, нормальне охолодження автомобіля можливо при гарному технічному стані двигуна і правильному антифризі. Не забувайте його періодично змінювати і заливати антифриз потрібного кольору.