Вибір зимових шин: Липучка vs Шипи. Що краще?

288

В даній статті розглянемо зимові шини “липучки” і шиповані покришки і з’ясуємо, які з них краще вибрати для зими.

Підсумки опитування “які шини використовуєте взимку”?

  • шиповану гуму (51%, 132 голоси)
  • нешиповану гуму (37%, 103 голосів)
  • літню гуму (13%, 18 голосів)

Результат опитування передбачуваний, оскільки багато автолюбителів віддають перевагу зимову шиповану гуму (більше 50%). Але найдивовижніше, що 10% опитаних заявило, що взимку їздять на літній гумі. Це не правильно, адже гальмівний шлях автомобіля з літніми покришками на ожеледиці збільшується в кілька разів. І це може привести до вельми плачевних результатів.

Автолюбителі, які їздять взимку на літній гумі, подумайте, що для вас важливіше – гроші або життя. Я вважаю, що на власній безпеці і оточуючих не варто економити.

Порівняльні випробування шин на льоду

З літньою гумою розібралися, але залишилося питання щодо нешипованої і зимової шипованої гуми, “липучок” і “шипів”. Є дуже цікаві факти, які свідчать випробування шин на полігоні.

При температурі близько 40 градусів морозу проходив тест липучок і шипів, щоб з’ясувати хто краще себе почуває на ожеледі. Виробники шин, природно, віддавали перевагу шиповану гумі, т. к. покладали на неї великі надії. Результат виявився абсолютно несподіваним. Липучки в підсумку перемогли, т. к. вони були швидше шиповок на льоду, і автомобіль, одягнений в липучки, показав найкращий результат.

В чому справа? Виявляється, що шипи на ожеледі не можуть проколоти лід т. к. відчувають велике зусилля, і до того ж гума дубіє при дуже сильному морозі.

У підсумку провели порівняльні випробування шиповок і липучок і з’ясували цікавий факт. При низьких температурах липучки перемогли за всіма параметрами шиповану гуму. Прикладом може служити скорочення гальмівного шляху на 20% при 20 градусному морозі. Але при температурі приблизно -5 градусів беззастережну перевагу у шипованої гуми. Причому перевага майже дворазове.

Це пояснюється тим, що при температурах, близьких до нуля, шипована гума починає інтенсивно чіплятися за лід, т. к. зусилля проникнення шипа в лід майже мінімальне. А “липучки” при нулі градусів, навпаки, поводяться гірше на льоду, т. к. починають прослизати внаслідок попадання розталого снігу, а просто води. Вода діє як мастило, і замість того щоб гальмувати, липучки по льоду просто прослизають.

Що вибрати? Липучки або шипи?

При температурі 250 ° с і нижче вплив шипованих і нешипованих шин порівнюються. Наприклад, на зимових дорогах, де сніг, лід і оттаявший асфальт постійно змінюють один одного, різниця у стійкості машини на “липучках” порівняно з “шипами” – не відчувається. Якщо говорити про прохідність і гальмівний шлях, то різниця також мінімальна. Це пояснюється тим, що при дуже низькій температурі повітря лід по міцності ставати як асфальт. Тому шипи, сидять на подушці зимової шини ведуть себе як на асфальті – йдуть вгору і вже не здатні зачепитися за лід. При цьому шорсткий лід, а фрикційні шини (“липучки”) мають більш м’який склад гуми, так що краще чіпляються за лід.

сравнение липучек и шипованных шин на льду

Липучки ведуть себе добре на льоду тільки при сильних морозах. Вже при 15 градусів морозу поведінка “липучок і шпильок” на льоду порівнюються. При температурі близької до нуля перевага шипів просто очевидні і не викликають сумніву. Т. к. лід при температурі температурі володіє найменшим коефіцієнтів зчеплення – він м’який і шипи залишають у ньому глибокі борозни. В таких умовах переваги шипованих шин перед фрикційними безперечні. Так, що до зими доцільним виглядає покупка шипованих шин.

Слід пам’ятати, що при температурі погоду різниця в зчіпних властивостях між шиповану і нешипованной гумі – величезна. Адже чим вище температура, тим більше води утворюється в плямі контакту шини з дорогою. В таких умовах шипи були і залишаються єдиним порятунком. Ні про яку заборону шипованих шин в Росії не може бути й мови. Краще подумати про підвищення міцності асфальту і звернути увагу на технології, які застосовують дорожники у Фінляндії – там майже всі їздять на шипах, а колійності на дорогах немає.

Важливим чинником при виборі зимових шин є стан доріг, а саме як часто їх прибирають. Якщо дороги чистять погано – то на допомогу прийдуть тільки шиповані шини, їм легше буде виїжджати з незібраної “сніжної каші”.

Скажемо коротко: на вибір зимових шин впливає клімат, де експлуатується машина. Якщо живете у північних регіонах – вибір очевидний, це шиповані шини. Якщо температура не опускається нижче мінус десяти і зима коротка – вибір на користь “липучок”. І пам’ятайте, взимку треба їздити обережно і з розумною “головою” перш за все, а не сподіватися на можливості машини або шин.