Що вибрати: новий мотор або контрактний?

662

В даній статті розповідається про контрактних двигунах і тих ситуаціях, коли їх купівля і установка на автомобіль виправдана. Що краще – новий мотор або контактний двигун з пробігом?

Для чого купують контрактний двигун?

Коли мова заходить про капітальний ремонт двигуна, то все питання «впирається» у вартість. Якщо говорити про ремонт багатоциліндрових двигунів або двигунів великого обсягу, то цінник тільки починається з позначки в 100 000 рублів. Тоді власники замислюються про покупку нового мотора або контактного, якщо їх влаштує його ціна.

Вартість нового двигуна для «іномарки» в офіційних каталогах порівнянна з вартістю якісного ремонту. Ті, хто бажає заощадити, купують б/у мотори або контрактні. У чому відмінність контактних двигунів? Це мотори, які поставляються з-за кордону. Наприклад, коли розбирають битий автомобіль на запчастини, а самі агрегати не постраждали. Тоді продають двигун, який може мати малий пробіг та хороший стан.


Але багато автолюбителів зв’язуватися з контрактними моторами не поспішають. У чому побоювання небезпідставні. Навіть чесний продавець не дасть ніяких гарантій (або вона буде мінімальною). Тим не менш, в деяких випадках виправдана покупка саме контрактного двигуна із-за більш низької ціни.

Природно, розбирати двигун, щоб оцінити ступінь його зношеності деталей, ніхто з продавців не стане. Це дорого і важко. Куди простіше заявити покупцеві, що пробіг у двигуна не великий, але при цьому підкреслити, що ніякої реальної гарантії на двигун немає.

Зараз, втім, вистачає великих гравців, які працюють на ринку давно і намагаються утримувати на свій товар прийнятний цінник. Мало того – багато хто готові продемонструвати відеозапис з пуском і роботою обраного двигуна. І нехай реальну діагностику такий спосіб не замінить, але якесь уявлення про стан агрегату дозволить отримати.

У чому плюси контрактного двигуна?

Безсумнівним плюсом контрактних двигунів є те, що практично всі вони привозяться до нас з-за кордону. Це означає, що більшість автомобілів, на яких вони були встановлені, експлуатувалися щодо тепличних умовах. Так що, при інших рівних привезений з Європи або Японії двигун буде в кращому стані, ніж експлуатувався у нас силовий агрегат.

Віддати перевагу не ремонту, а контрактного двигуна варто, якщо він за запевненням фахівців і механіків спочатку володіє великим ресурсом. Логіка проста – «одноразові» двигуни, ресурс яких не перевищує 180-200 тисяч кілометрів, напевно встигли виробити більшу частину ресурсу. Купувати такий, щоб він протримався всього 50-60 тисяч кілометрів, економічно недоцільно.

Куди простіше і дешевше зробити капітальний ремонт, після якого ресурс буде порівнянний з таким у нового силового агрегату. А так звані «двигуни-мільйонники», навіть якщо в Європі вони вже встигли пробігти 100-150 тисяч кілометрів, цілком можуть прослужити ще 400-500 тисяч.

Не обійтися без контрактних двигунів тим, хто професійно займається тюнінгом або авто спортом. Якщо залишити за дужками різного роду узгодження при переобладнанні автомобіля, то, помінявши рідний двигун на контрактний, можна домогтися істотної надбавки потужності або збільшити ресурс. Спортсменам, які не експлуатують автомобілі на дорогах загального користування, ще простіше. Погоджувати зміни з безліччю служб не доведеться.

Оцінити ресурс двигуна, якщо мова йде про дорогій і рідкісному моторі, все-таки можна. Достатньо попросити досвідченого майстра зняти масляний піддон і подивитися на стан вкладишів. В ідеалі краще зняти головку блоку і оглянути стінки циліндрів. Ця процедура, в порівнянні з вартістю самого двигуна, обійдеться не дорого.