Діагностичне обладнання для автомобіля

228

Поговоримо про автосканер, мотор-тестер та інше діагностичне обладнання для пошуку несправностей в автомобілі. Які бувають і для чого застосовуються.

Автомобільний сканер

Автомобільний сканер – прилад, призначений для діагностики електронної «начинки». Особливість роботи сканера, що він не має власних датчиків, а підключається до ЕБУ і зчитує інформацію з системи. Оскільки сучасні автомобілі буквально «нашпиговані» ЕБУ, часом знайти і ліквідувати деякі види несправностей без сканера неможливо.

З допомогою автосканер можна отримати паспортні дані ЕБУ, видалити накопичені помилки, активувати обладнання, перепрограмувати блок, змінити параметри відображення поточної інформації на приладовій панелі. І це далеко не повний перелік функцій.


Деякі сканери мають функцію зчитування параметрів, записаних ЕБУ одночасно з кодом помилки, що дозволяє диагносту не тільки дізнатися про несправності, але і виявити причини її виникнення. Також, багато прилади здатні знімати поточні параметри не тільки зі штатних датчиків, але і за допомогою додаткового функціоналу, наприклад, осцилографа та мультиметра.

Виконання автомобільного сканера

Автомобільні сканери бувають у вигляді автономного (самостійного) приладу, так і комплексу ПК, що складається з програмного забезпечення і набору адаптерів. Автономний прилад мобільний, програмний комплекс передбачає зручний інтерфейс на базі знайомої операційної системи.

Існує кілька типів сканерів:

  • дилерські сканери – мають можливість працювати з конкретною маркою автомобіля або за кількома спорідненими». В них реалізований широкий набір функцій і передбачена так звана керована діагностика. Це означає, що сканер здатний не тільки видавати код помилки і місце її появи. Він веде діагноста за певним алгоритмом, видаючи можливі причини помилки і варіанти вирішення проблеми.
  • мультимарочные сканери працюють з цілим «автопарк», що є основною їх перевагою. Виробники автомобілів використовують різні протоколи обміну інформацією та різну конфігурацію діагностичних рознімань. Особливість мультимарочников в тому, що вони підтримують відразу кілька протоколів і забезпечуються набором кабелів-адаптерів.
  • універсальні сканери – найпоширеніші серед більшості автолюбителів. Вони являють собою роз’єм для підключення до діагностичної колодки в автомобілі і додаток на телефон. За допомогою сканера і телефону можна легко перевіряти, чи скидати помилки двигуна, а також виконувати інші сервісні функції машини. На серйозній функціонал такий авто сканер не розрахований.

Функціонал сканерів по кожній марці обмежений. Наприклад, мультимарочники практично «не вміють» перепрограмувати ЕБУ і не пристосовані до адаптації виконавчих механізмів. Вони не мають опцій веденої діагностики, тобто просто видають код помилки і місце її виникнення. Щоб усунути проблему технікам необхідно скористатися спеціальними довідниками, расшифровывающими код, а потім самостійно знайти вихід.

Мотор-тестери та осцилографи

Осцилограф – прилад, що дозволяє в графічному або числовому вигляді отримувати інформацію про роботу тієї чи іншої системи і робити висновки про її справності шляхом порівняння отриманих даних зі стандартними. Сучасні осцилографи оснащуються поряд додаткових датчиків, що дозволяють приладу частково виконувати функції мотор-тестера.

Мотор-тестер – поєднує функції автомобільного осцилографа і пристрою, який тестує роботу електрообладнання двигуна. На відміну від сканера мотор-тестер отримує інформацію з датчиків, а не з ЕБУ.

У режимі осцилографа мотор-тестер видає інформацію про адекватної роботи датчиків ЕБУ, параметри управляючих сигналів від ЕБУ до виконавчих пристроїв систем. Перевіряє параметри ланцюгів системи запалювання і т. п. В режимі тестера діагностує правильність роботи різних складових систем двигуна. Наприклад, зміна тиску в циліндрі двигуна, падіння оборотів при відключенні циліндра, розрідження у впускному колекторі, тестування по пусковому струму і т. д.

Додаткові опції входять функція тестування неелектричних параметрів, наприклад, вимірювання температури рідин, тиску масла і палива. Функція здійснюється за допомогою спеціальних датчиків, які перетворюють неелектричні параметри в електричні сигнали.

Тестування окремих систем

Коректори одометрів. Основна функція приладу – зміна показань спідометрів. Крім зміни наявних даних прилад може використовуватися в якості програматора. Наприклад, при зміні покришок меншого розміру на більший для усунення похибки спідометра потрібно внести зміни в ЕБУ.

Багато коректори оснащені комплексом додаткових функцій і можуть бути використані як тестери і програматори інших систем автомобіля. Наприклад, тестування ЕБУ подушок безпеки, визначення коду доступу протиугінних систем і т. п.

Діагностичне обладнання для іммобілайзерів. Іммобілайзери покликані запобігти угону автомобіля, але і вони не гарантовані від збоїв в їх роботі, втрати власниками ключів, помилок в дії брелоків і т. п. Для зчитування інформації, видалення помилок і перепрограмуванні і призначений цей тип пристроїв.

Коректори одометрів, програматори та обладнання для роботи з іммобілайзером випускаються як для тестування конкретних марок і сімейств автомобілів, так універсальні – здатні працювати з будь-якою машиною.