Езда с Трэвисом Пастраной в раллийном автомобиле разорвала мой мозг на части

14

Раллийный гонщик и профессиональный спортсмен Трэвис Пастрана, которому исполнилось 41 год, – настоящий пример стойкости и преданности своему делу. За свою жизнь он пережил не один десяток операций – цифра уже достигает невероятных 40! “Если количество операций меньше, чем мой возраст, мы пока в порядке,” – пошутил он с едкой иронией перед собравшейся публикой на раллийном этапе знаменитого фестиваля скорости в Гудвуде.

Пастрана демонстрирует поразительную легкость по отношению к многочисленным вмешательствам хирургов. Его тело, можно сказать, подверглось реконструкции по принципу “шалтаю-болтаю”, но он сохраняет неиссякаемый оптимизм. Серьезную травму он получил в 2022 году, во время выступления в гимнастике, раздробив тазовую кость в неудачной попытке осуществить бейсджампинг. Путь к восстановлению был долгим и изнурительным, однако, уже через два месяца, несмотря на наличие катетера, Пастрана вновь оказался за рулем своего раллийного автомобиля.

“Я никогда не рассматривал возможность травмы как причину отказа от всего, что я люблю,” – заявил он собравшимся.

Ралійне водіння-це симфонія хаосу і порядку, де гранична точність врівноважується непередбачуваністю дороги. З одного боку, адреналіновий викид від стрімкого руху по лісових стежках, де дерева миготять в дюймах від автомобіля. З іншого – вкрай деталізований набір підказок для штурмана, з точністю вказують на майбутні повороти, точки гальмування і стан дорожнього покриття. Час тут-гроші: запізнення на хвилину призводить до штрафу в хвилину.

Ріанон Джельсоміно, штурман Пастрани, – гарант дотримання цього суворого режиму. Ця привітна австралійка пояснює, що у них з Пастраною виробилася своя система вказівок, що варіюється від “шість” для плавного повороту до “один” для різкого, “шпильчатого” маневру.
Як працює система підказок:

Ріанон Джельсоміно детально пояснює систему підказок для штурмана:

В основі партнерства водія і штурмана лежить абсолютна довіра. Кожен відповідає за безпеку та успіх іншого.

“Люди часто запитують мене про мої враження від роботи з Тревісом,” – розповідає Джельсоміно, сховавшись від палючого сонця в тіні намету Subaru на “Гудвуд Стейдж”. “У якийсь момент він для мене як молодший брат.”

Чоловік Джельсоміно, Алекс, сам професійний штурман, який працював з легендарним Кеном Блоком, а її брат, Брендан Рівз, – ралійний гонщик в Австралії. Безперечно, це талановита і спортивна сім’я.
Одягаючи поверх одягу гоночний костюм Word Rally Blue і готуючись зайняти місце на пасажирському сидінні ралійного Subaru WRX ARA25, створеного компанією Pastrana в Вермонті, я шукаю поради у Джельсоміно. Я, чесно кажучи, належу до тих, хто надягає точкові масажні пов’язки і приймає препарати від заколисування перед польотами. Тому поїздка в ралійному автомобілі-це для мене позамежний досвід.

“Просто Подивися навколо,” – радить вона. “Стеж за поворотами, і якщо вийде, стеж за руками і ногами Тревіса.”
У салоні автомобіля температура зашкалює, наближаючись до 100 градусів, а вентиляція практично відсутня. Незважаючи на те, що піт ллється струмком, я просочую спортивний костюм, Пастрана залишається незворушним, зібраним і спокійним, але при цьому дотепним. Ралійний етап в Гудвуді-це скоріше свято, ніж змагання, але заїзди проводяться строго за розкладом. “Водіння-це весело, але гонки ще краще,” – каже він, чекаючи своєї черги на заїзд. Я запитую, скільки разів він вже брав участь у цьому етапі сьогодні. “Сім… або вісім?”
Пастрана з різким клацанням перемикає передачу Subaru, збільшує оберти опозитного двигуна і відпускає зчеплення. Наступні дві з половиною хвилини назавжди залишаться в моїй пам’яті.
Коли Пастрана заводить свій болід в перший поворот-п’ятий лівий, як я встиг вловити – задня частина автомобіля буквально “відривається” від землі. Не встигаю я усвідомити, що відбувається, як він спритно “підхоплює” мене, і ми ковзаємо по гравію на всіх чотирьох колесах, готові до наступного повороту.
Дорога, усипана вапняковою крихтою, здається нам напрочуд вузькою для Subaru. “Це велика машина для такого етапу,” – визнає Пастрана, але розмір ніколи не був для нього проблемою. У кожному повороті він передбачає, регулює і ідеально виконує маневр, повертаючи WRX навколо своєї осі на межі, але без зайвої драматизації.

Він пояснює, що оптимальна траєкторія змінюється протягом дня, оскільки автомобілі, що проїжджають до нас, згрібають бруд, оголюючи слизький камінь під ним. Я крадькома кидаю погляд на його руки і ноги, шукаю шалених рухів, але бачу тільки розмірену точність. Я виконую свою частину роботи, натискаючи на кнопку звукового сигналу, вбудовану в підлогу, попереджаючи глядачів про наше ковзання по гравію.
Нарешті, ми виїжджаємо на пряму, і рев двигуна Subaru змушує мене відкинутися на спинку сидіння. Ми перевалюємо через гребінь, і я на мить затримую дихання – менше секунди, а здається, ціла вічність. Потім ми повертаємося в бокси. Я знімаю просочений потім спортивний костюм, тремтячи від надлишку вражень.
“Як це було?”Я насилу підбираю слова. Неймовірно, надихаюче і вражаюче спокійно. Мені пощастило сидіти поруч з талановитими гонщиками на різноманітних автомобілях, але ніщо не перевершує професійного гонщика ралі на його гоночному автомобілі. Чорт, якби Пастрана їздив на звичайному крос-треку, я все одно був би в захваті.
Найкраще, що я можу описати, – це політ посеред шторму: мікрокамера спокою серед того, що має бути повним хаосом. Все зосереджено, але є і дещо ще.

“У мотокросі потрібно не звертати уваги на все, що відбувається,” – пояснив Пастрана на наступний день за обідом. У ралійних гонках йому довелося переучуватися і слухати, перемикаючи увагу на вказівки штурмана. Це форма командної роботи, яка вимагає повної відданості.

Я мог бы провести весь уик-энд на раллийном этапе в Гудвуде, наблюдая, как винтажные Audi Quattros и Lancia Delta Integrales пробиваются сквозь грязь. Если у вас есть возможность принять участие в одном из оставшихся национальных чемпионатов, суперрегиональных или региональных соревнований ARA, я настоятельно рекомендую вам это сделать.

Возможно, ралли и не самый популярный вид автоспорта в США, но, возможно, он самый красивый.