Fabia попереду, octavia ззаду і простір всередині: чи варто купувати skoda roomster за 650 тисяч

63

Skoda roomster – один із прикладів того, як покупці вимагають цікавих і незвичайних машин, а купують в результаті звичайні і нецікаві. Серійний компактвен не просто перейняв всі ключові особливості концепт-кара roomster, але і став краще за нього, збільшивши колісну базу на 10 сантиметрів. Прем’єра відбулася в 2006 році, і до росії машини дісталися дуже скоро. У перші роки їх привозили з чехії, а пізніше налагодили локалізацію і стали збирати ці машини в калузі. Ціни починалися з 450 тисяч рублів за базовий варіант, в якому з опцій були лише підсилювач керма і водійська подушка безпеки, а топова дизельна версія без урахування опцій коштувала трохи менше 700 тисяч. У 2007 році з’явилася крос-версія scout, яка відрізнялася пластиковим обвісом і була трохи дорожче – до 700 з невеликим тисяч в максимальній комплектації. Однак навіть звичайний roomster не був успішний на ринку: річні продажі в кращому випадку становили тисячу-другу, а часто і зовсім обчислювалися сотнями. Scout ж продавався з рук геть погано, і до рестайлінгу 2010 року його вивели з російської лінійки. До 2013 року вже базова ціна roomster доросла до 700 тисяч, і тоді ж почалися перші повідомлення про згортання продажів. Однак модель протрималася на ринку до 2015 року, пішовши з росії одночасно з fabia. Незважаючи на сумарні продажі в кілька тисяч машин з 2006 по 2015 рік, вторинний ринок за моделлю вкрай невеликий: на момент написання матеріалу у продажу на авито було всього близько 120 машин. Давайте розберемося, чому власники не поспішають їх продавати.

škoda roomster 2006-15

Кузов roomster непогано чинить опір старінню за рахунок оцинковки і пристойною забарвлення, але вік потроху бере своє. Само собою, на машинах останніх років випуску, яким ще немає десяти років, зовнішніх дефектів може майже не бути, але ранні вже явно натякають на те, до чого варто готуватися. Відколи на машині з’являються досить легко, хоча іржавіють повільно, дозволяючи підфарбовувати дефекти. Однак в місцях великих пошкоджень лкп фарба може відходити великими пластами, і тоді іржа приходить швидше. Кромки арок, особливо передніх в зоні піскоструя за колесами, майже гарантовано будуть або перефарбовані, або з проблемами різного ступеня серйозності. Пороги теж збирають відколи, облазять і потихеньку іржавіють – на ранніх машинах вони вже встигають прогнити наскрізь, так що можна зустріти екземпляри з перевареними порогами.

Зона стику бамперів з крилами теж часто відзначається сколами, за якими слід корозія, яка нерідко йде в невидиму зону, під бампер. Рамка лобового скла, особливо зверху, страждає і від відколів, і від вологи, так що на самих недоглянутих машинах там можна зустріти суцільне вогнище корозії. Тут же від рамки відходять ніші рейлінгів, в яких теж можна виявити проблеми. Двері варто оглянути по нижній кромці – в зоні завальцювання вже можна знайти дефекти. Крім того, фарба іноді спучується навколо петель дверних замків на стійках кузова. Ну і, само собою, типові проблемки на зразок відколів на капоті і корозії на п’ятій двері в ніші номерного знака теж присутні. Однак в цілому нічого невирішуваного тут немає, так що турботливим власникам не доводиться сильно витрачатися на підтримку кузова в пристойному стані.

škoda roomster 2006-15

На користь кузовного ремонту говорить ще й те, що roomster цілком демократичний в цінах на запчастини. Помірних грошей тут коштує не тільки передня частина, яка цілком уніфікована з fabia, але і велика частина “унікальних” кузовних деталей. Наприклад, оригінальний передній бампер без омивачів коштує 9-10 тисяч (з омивачами-вдвічі дорожче), і задній – стільки ж, хіба що для переднього можна знайти замінники від 4 тисяч рублів. Зате для версії scout замінників немає, і бампер коштує вже 17-20 тисяч. Скло задніх дверей недорогі-близько 4 тисяч за штуку. Задні ліхтарі теж дешеві, 5 тисяч за оригінал і від 3 за аналог. Хіба що нова кришка багажника обійдеться приблизно в 40 тисяч, і неоригіналу тут не знайти. Зате попереду все передбачувано. З відносно дорогого можна відзначити капот: 30 тисяч за» фірму ” і 15-20 за аналог. Зате крило можна купити за 3,5-5 тисяч замість 10. Оригінальне лобове скло коштує всього 12-15 тисяч, притому що замінники обійдуться в 9-12. Галогенова фара теж недорога – 12 тисяч, а неоригінал доступний від 7. А ще крім доступності нових запчастин варто тримати в розумі асортимент розборок: продажі fabia, на відміну від roomster, становили 10-20 тисяч на рік, так що наслідки легкого фронтального дтп можна усунути, що називається, задешево.

Зовнішність машини, немов зліпленої з передка від fabia і корми від більшого автомобіля, триває і в технічній частині. Справа в тому, що платформа у компактвена теж «гібридна»: передня половина з підвіскою макферсон тут від fabia, а задня – від octavia першого покоління, з напівзалежною балкою від неї ж. На практиці ніяких особливих незручностей такий союз не доставляє: ремонт і обслуговування недорогі. Передній l-подібний важіль навіть в оригіналі коштує 4-6 тисяч, але неоригінальний можна купити від тисячі, а пристойний в зборі з кульовою опорою – за 3 тисячі. Для дешевих важелів кульову опору, яка кріпиться на болтах, доведеться докуповувати окремо, причому оригінальна неабияк недешева – 3 тисячі, але аналоги коштують від 400-500 рублів. Стійки стабілізатора, зрозуміло, копійчані – від 300 рублів, хоча за оригінальні просять по 2 тисячі. Асортимент неоригінальних амортизаторів починається з 2 тисяч, і вже за 3-4 можна купити якісний варіант. При виборі пружин тримати в розумі варто відмінності версії scout – у неї пружини свої. Ступичні підшипники змінюються в зборі зі маточиною і попереду, і ззаду, причому «фірмовий» передній вузол стоїть під 10 тисяч проти 4 за задній, але замінники в обох випадках починаються з 2 тисяч. Задня балка традиційно вимагає мінімум грошей-тут економія на сайлентблоках, які коштують по 2 тисяч за оригінал і від 300 рублів за аналог, навіть здається недоречною. Загалом, підвіску однозначно можна назвати дешевою в утриманні і простий в ремонті, і при наявності дефектів можна просто сторгувати потрібну суму на ремонт.

škoda roomster 2006-15

Гальма у roomster очікувано скромні – багатьом виконань навіть дісталися барабанні механізми на задній осі, хоча в багатих комплектаціях і на версії scout тут будуть вентильовані диски діаметром 230 мм передні гальмівні механізми – однопоршневые, з плаваючою скобою, а диски мають діаметр 256 або 288 мм, як на fabia першого покоління octavia. Витратні матеріали очікувано недорогі: наприклад, передній диск можна купити від тисячі рублів, а пристойний – за 3-4 при ціні оригіналу в 7. Задній диск навіть в оригінальному виконанні коштує близько 3,5 тисяч, а замінники починаються з позначки нижче тисячі рублів. Барабани, які іноді дивують ціною на бюджетних машинах, тут теж не виділяються: 7 тисяч за оригінал і від 2 тисяч за аналог. Колодки як для дискових, так і для барабанних механізмів доступні менш ніж за тисячу. Загалом, якщо гальмівні магістралі цілі, а троси ручника не закисли і не порвані, великі вкладення не будуть потрібні.

Те ж саме хотілося б сказати і про рульовому управлінні, але тут «зони ризику» все ж є. Справа в тому, що підсилювач керма тут електрогідравлічний – зі звичайною гідравлічною рейкою і електронасосом. Відповідно, рейку можна бюджетно відремонтувати або купити відновленої за 17-25 тисяч рублів і більше – головне не дивитися на цінник оригіналу, який доходить до шестизначних чисел. А ось поломка електричного насоса означає покупку нового, і тут навіть неоригінальний вузол обійдеться в 25-40 тисяч, а оригінальний – в усі 50. Рідкісна заміна масла збільшує ризик “комплексних” вкладень: до моменту передчасної смерті насоса зноситися може і рейка. Так що варто перевірити її на предмет течі, стукотів і люфтів, а насос послухати з пристрастю – виття і гул попередять про необхідність хорошого торгу.

škoda roomster 2006-15

Roomster отримав той же набір коробок передач, що і fabia. До рестайлінгу у покупця був вибір між п’ятиступінчастою механікою і шестиступінчастим автоматом aisin tf60sn, а після рестайлінгу в парі з мотором 1,2 tsi з’явився семиступінчастий робот dsg з індексом dq200. Механічні коробки цілком надійні і при заміні масла хоча б раз в 60 тисяч кілометрів можуть пройти типові 250-300 тисяч. Правда, варто пам’ятати, що масло змінюють далеко не всі власники, а пробіг ранніх машин вже впритул наблизився до критичних позначок, так що на шуми підшипників і роботу синхронізаторів вже варто звертати увагу. У змісті складнощів не буде: оригінальне зчеплення дороге, але неоригінальний комплект можна купити за 5-7 тисяч, а деталі від великого виробника на кшталт luk – за 15.

Шестиступінчастий автомат tf60sn такий популярний на машинах концерну volkswagen і не тільки, що ми розбирали його особливості в окремому матеріалі. Зазвичай він страждає від нестачі охолодження,Забруднення масла через знос накладок блокування гідротрансформатора і наступних проблем з маслонасосом і «залізом». Однак на roomster, який виявився всього на сотню кілограмів важче fabia і оснащується тими ж малооб’ємними моторчиками, коробці живеться помітно легше. Це, звичайно, не скасовує необхідності діагностики та перевірки на ходу, а також не знижує ризик нарватися на проблеми у 12-річної машини, але обіцяє більший ресурс коробки і менше навантаження на неї навіть зі стандартним охолодженням. Ривки при перемиканнях і відсутність виразної історії обслуговування – привід або для відмови від покупки, або для серйозного торгу. Адже незважаючи на популярність коробки і її освоєність в ремонті, за перебирання доведеться віддати під сотню тисяч.

škoda roomster 2006-15

Машини з dsg зустрічаються вкрай рідко. Втім, особливостям dq200 ми теж присвячували цілий матеріал. Зараз цих коробок можна не боятися так, як раніше: вони добре освоєні в ремонті і добре діагностуються. Але потенційна вартість ремонту навіть вище, ніж у автомата, так що покупка машини з турбомотором і dsg повинна бути вдумливою і усвідомленою.

Моторна гамма у roomster теж збігається з тим, що ми звикли бачити під капотом у fabia, особливо з урахуванням того, що дизельні машини пропонувати в росії перестали незабаром після старту продажів. Варіантів тут маса: базовими були трициліндрові мотори на 1,2 літра, альтернативу їм становили чотирициліндрові на 1,4 і 1,6 літра, а з рестайлінгом 2010 року з’явилися двигуни tsi – наддувні рядні «четвірки» об’ємом 1,2 літра. Всі ці агрегати формально об’єднує одне-приналежність до сімейства ea111, яке має не саму ідеальну репутацію. Однак на практиці двигуни все ж розрізняються. Трициліндрові атмосферники мають суцільноалюмінієву конструкцію з нікіловим покриттям циліндрів і ланцюговий грм – власне, це і є ключові тонкі місця при експлуатації. Знос циліндрів, закоксовка поршневих кілець і невидимий ресурс ланцюгового грм – це те, з чим рано чи пізно доведеться зіткнутися власнику. Втім, тут є ремонтні розміри для циліндропоршневої групи, так що можлива навіть «капіталка», а вартість грм не така вже позамежна, так що боятися моторів не варто.

škoda roomster 2006-15

Основна маса автомобілів на вторинці оснащена більшими моторами на 1,4 і 1,6 літра. Найкращий варіант-1,4-літровий: тут грм ремінної і цілком надійний, ресурс поршневий найстабільніший, а більше переживати особливо і нема за що. Старший 1,6-літровий агрегат має ланцюговий привід грм, який був схильний до розтягування і перескоку ланцюга при пробігах до 100 тисяч кілометрів. В цілому обслужений і доглянутий варіант теж можна розглядати до покупки, але краще детальніше вивчити особливості – наприклад, старіший варіант з індексом bts стабільний в ресурсі, а новіший cfna мав проблеми з поршневою.

Найскладніший варіант, як нескладно здогадатися – це турбовані 1,2-літрові мотори. Тут до старих нюансів ланцюгового грм і залягання кілець додаються безпосередній уприскування з більш дорогими форсунками і тнвд, а також наддув з турбіною, інтегрованої в випускний колектор. Ці мотори забезпечують непогану динаміку і економічність, але один тільки випускний колектор з турбіною потягне мінімум тисяч на 70, якщо, звичайно, не купити картридж за 10-15 тисяч для перебирання «равлики». Загалом, тут ціна помилки і вартість утримання і ремонту набагато вище, а до того ж ці мотори зазвичай поєднувалися з dsg, так що якісна діагностика тут грає критично важливу роль.

škoda roomster 2006-15

Одним рядком згадаємо дизельні мотори: це практично завжди дорестайлінгові агрегати сімейства ea188. Самі по собі вони досить непогані і мають стабільний ресурс, але вартість ремонту паливної системи з насос-форсунками по 45-50 тисяч і вище, а також системи наддуву може перекреслити всю економію. Так що тут ціна помилки теж вельми висока, і до покупки варто підходити максимально усвідомлено.

škoda roomster 2006-15

Якщо зібрати воєдино образ оптимального варіанту при покупці вживаного roomster, то це буде рестайлінговий автомобіль з 1,4-літровим мотором в хорошій комплектації з мінімальним числом власників і з пробігом до 200 тисяч кілометрів – приблизно ось такий. І якщо автотека підтвердить безаварійну історію і пробіг, а діагностика – обіцяний технічний стан і хороше обслуговування, то roomster може стати не просто антикризовим, а дійсно хорошим варіантом практичного сімейного автомобіля з родзинкою в зовнішності.