Податок на автомобільне паливо

128

Автолюбителі сплачують транспортний податок, виходячи з потужності автомобіля. Чим могутніше автомобіль, тим більше податок. Це стимулює на купівлю компактних автомобілів, які “споживають менше палива. Правильно платити податок виходячи з потужності двигуна?

Плюси і мінуси податку на паливо

Існують клас автолюбителів, як “проліски”, які експлуатують автомобілі тільки влітку. Та й то, більша частина з них їздить на дачу і назад. А податки вони платять нарівні з тими автомобілістами, які експлуатують автомобілі постійно. Виходить, що “проліски” меншою мірою руйнують дорогу, ніж завзяті автомобілісти, але платять податки на авто однакові.

Виходячи з цього: транспортний податок потрібно враховувати разом з ціною на бензин. Чим більше їздити – більше платиш податків, їздиш не постійно – платиш копійки. Ця практика зараз реалізована в Америці, де добре себе зарекомендувала.

Є й мінуси. Перше – це ціна бензину. Зараз вона і без того не маленька, а якщо в неї буде включений транспортний податок, вона може піднятися до небувалих висот. З цієї причини, законодавці поступово включають вартість транспортного податку в ціну палива. Якщо відразу включити – тоді ціни б піднялися відразу рублів на 10 за літр! Це треба робити поступово, але виникає інша ситуація. Це коли в бензин вже включена ціна податку на авто, а самі автолюбителі продовжують платити транспортний податок.

Друга проблема – це “ліве” паливо. Це, в першу чергу, ставитися до дизельного палива, якого постійно зливають з камазів, поїздів і суден, тобто з усього, що працює на “солярі”. Але, хто буде заправляти новий дизельний автомобіль “лівим” дизельним паливом? Таких знайдеться дуже мало. А ті автолюбителі, які заливають “злиту соляру” на нові машини, можуть крупно “потрапити” на ремонті двигуна, оскільки всі сучасні мотори дуже чутливі до якості палива.

Існують інші недоліки, наприклад, зросте ціна на проїзд в автобусах та таксі. Адже вони постійно експлуатуються, значить будуть платити більше. Але є вихід – можна просто надавати паливо за соціальними цінами. І тим самим, це врятує від подорожчання проїзду в громадському транспорті.

При всіх існуючих мінуси і плюси податку на паливо, ідея здається цілком життєздатною. Адже, де експлуатується автомобіль, там він і буде платити податки, які вже включені в ціну палива.