Тюнінг коробки передач. З чого почати?

481

Якщо утримувати стрілку тахометра в проміжку від оборотів максимального моменту до оборотів максимальної потужності, то розгін вийде максимальним. Поговоримо про тюнінге коробки передач, з чого почати модернізацію трансмісії?

Для чого робиться тюнінг коробки передач?

Для найкращої розгінної динаміки трансмісія повинна дозволяти мотору як можна довше працювати в “правої” зоні тахометра. Домогтися цього нескладно: потрібно, щоб передавальні числа коробки були близькі один до одного. Тоді при перемиканні “вгору” обороти впадуть не набагато, мотор знову опиниться “в моменті” і зможе жваво прискорювати автомобіль.

“Близькі” сходинки коробки допоможуть при перемиканні “вниз”: навіть на високій швидкості можна сміливо включити знижену передачу і зробити розгін більш інтенсивним, не ризикуючи при цьому вискочити до червоної зони на тахометрі.

Ряди передаточних чисел стандартних коробок мають величезні “дірки” між сусідніми ступенями. Наприклад, у багатьох машин велика різниця між передавальними числами першого і другого ступенів, в результаті чого страждає синхронізатор. Дістається і водієві: щоб забезпечити автомобіль прийнятним запасом тяги після перемикання на другу передачу, потрібно ще на першій, вислуховуючи рев мотора, гарненько його “викрутити”.

Як з цим боротися? Вихід один: зберігши корпус коробки, заново виготовити оригінальні вали і шестерні. Для власників вітчизняних машин є приємна обставина: досвід подібного роду переробок чималий.

Тюнінгові ряди для коробки передач

На ринку є численні варіанти тюнінгових трансмісій для вітчизняних авто, розроблених з використанням спортивного досвіду. Рядів пропонується безліч: “шостий”, “восьмий”, “одинадцятий”, “вісімнадцятий”… Відрізняються вони передавальними числами і характером, який вони повідомляють автомобілю. Наприклад, “восьмий” і “дванадцятий” ряд близькі до серійного і з злегка форсованими двигунами непогано підходять для динамічної їзди. Інша справа — “шостий” і “сьомий”. Обидва мають шість ступенів, чудово узгоджуються з “зарядженими” двигунами і дозволяють виступати в гонках.


Всі тюнінгові ряди будуються за одним принципом. Нижчі передачі суттєво “довші”, тобто більш швидкісні ніж у серійних коробок. Вищі — навпаки, “коротше” і ближче один до одного. Такий підбір передавальних чисел ускладнює процес рушання з місця, зате потім поведінку автомобіля змінюється кардинально: вже на першій-другій, “викрутивши” мотор до відсічення, можна розігнатися до швидкості, де будуть доречні четверта і навіть п’ята передачі!

Не менш цікавою стає швидка їзда. Якщо вже п’ята передача “розкручена” і обороти високі, можна без проблем перейти навіть не на четверту, а відразу на третю сходинку і зробити розгін ще більш інтенсивним.

Встановлюючи в коробку нову “начинку”, слід пам’ятати, що не кожен ряд зможе нормально “уживатися” з серійної головною передачею. Тут варіантів розроблено теж чимало: можна встановити тюнінгові “пари” з передаточним числом 3,9; 4,1; 4,3; 4,5; 4,7 і навіть 5,125. А можна встановити так звану коротку “кулісу”, яка змінює передавальне відношення приводу перемикання. Коштує це недорого, зате оперувати коробкою буде простіше.

главная пара для тюнинга коробки передач

Чи є варіанти більш екстремальні, ніж заміна ряду? Можна зібрати гоночну кулачкову “шестиступку”. Така коробка дозволяє гонщикам перемикатися без выжима зчеплення і істотно скорочує час розгону. Але щоб їздити на “кулачку”, одних тільки грошей мало, треба вміти нею користуватися. Так і шумить вона сильно — приблизно як серійна без масла.

Поговоримо про зчеплення для тюнінга. Якщо йдеться про автомобілі, “заряджених” без наддуву, то 150-170 Нм крутного моменту, що розвиває тюнінговою моторами, без проблем перетравлює стандартний механізм. Тільки порекомендуємо використання зчеплення надійної фірми — наприклад, Luk або Sachs.