Тюнінг трансмісії автомобіля

137

Трансмісія спортивного автомобіля – найважливіший механізм реалізації потужності двигуна. Навіть зі слабким мотором машина може бути швидкою з-за правильно підібраних передавальних чисел. Поговоримо, що дає зміна головної пари і застосування комерційних рядів трансмісії.

Зміна передатного числа головної пари

Передаточне число коробки передач – відношення числа зубів веденої шестірні до числа зубців ведучої шестерні. Чим воно вище, тим передача “коротше” і “потужнішим”, тобто мотор швидкі набирає обертів, набір швидкості відбувається стрімко, але виникає необхідність у частому переключенні передач. Як наслідок – зниження максимальної швидкості на даній передачі.

Перший засіб підвищення розгінної динаміки – зміна передавального числа або, як прийнято говорити, “вкоротити” або “подовжити” головну пару автомобіля. На більшості сучасних легковиків передавальне число головної пари коливається від 3,7 до 4,3.

“Коротка” пара покращує динаміку машини. Наприклад, установка головної пари або 4,1 4,3 перетворює стандартний авто (стоковий – 3,7) у автомобіль з гарматної динамікою. Розплата за це – часто доводиться перебирати важелем перемикання передач, зате на світлофорі і при кожному маневрі автомобіль – перший. “Довга” пара (3,7-3,9) – підвищує максимальну швидкість, але страждає розгін.


Цікаво, що чим більше передаточне співвідношення, тим пара вважається “коротше”, а чим він менший – тим “довше”. Так говорять тому, що з короткою парою коротше розгін на кожній передачі (але не менше гранична швидкість).
На гоночних машинах використовуються головна пара 4,7; для участі в авто кросі – 5,1. Якщо важливий розгін – слід вибирати головну пару “коротше”. Але їзда на трасі буде нестерпним. Тому, що знизитися максимальна швидкість і при 5000 оборотах будете їхати на “п’ятій” передачу всього 120-140 км/год. Для аматорського тюнінгу підійдуть головні пари від 4,1 до 4,3, які дають оптимальний баланс розгінної динаміки і максимальної швидкості.

Застосування тюнінгового рядів трансмісії

У продовження розмови про “перебиранні важелем” згадаємо про спеціальних тюнінгових рядах (в професійному середовищі їх називають комерційними рядами) передач.
Господарі стокових машин знають, що якщо сильно викрутити двигун на першій передачі, при перемиканні на другу обороти різко падають, знижується динаміка. Виною – занадто великий розрив між передавальними числами 1-ї і 2-ї передач.

спортивный ряд для коробки передач

Тюнінгові ряди забезпечують рівномірний розгін автомобіля на всіх передачах. Перша передача, порівняно зі “стандартом”, злегка “знижена”. У цьому варіанті динаміка погіршується, зате передача стає “довгою”, а в поєднанні з головною парою 4,3 – межа мріянь. Друга наближена до першої, що позбавляє від відчутного “провалу”. Третя і п’ята – як на “стандарті”. Четверта наближена до третьої, шоста – до п’ятої.