article 69

542

Вирішив поділитися досвідом експлуатації і тюнінгу автомобіля ВАЗ 2112. Машина мені дісталася 2001 року випуску у рідкісному і красивому білому кольорі. За майже чотири роки експлуатації багато що змінилося і допрацьовувалися.

Купівля. Перші поломки

Двенашка була першим автомобілем, на якому я вчився їздити. Відразу після покупки був замінений ремінь ГРМ, замінено масло в двигуні, а також поміняв передні гальмівні колодки. По своїй суті, всі ці витрати були ухвалені і були зроблені для подальшої спокійної експлуатації.

Варто пояснити одну деталь про заміну ременя ГРМ. Як знають бувалі, на 16 клапаном моторі при обриві ременя ГРМ гне клапана. Попередній власник стверджував, що стоять поршні від 124 мотора з проточками, при яких ремінь ГРМ не рве. Як говоритися, вір – але перевіряй. І для власного заспокоєння був замінений ремінь ГРМ. Приблизно через 2 роки експлуатації був шанс перевірити факт негнущихся клапанів на “двенашке”.

Коли потекла помпа, то разом з нею довелося міняти ремінь ГРМ. Це була вимушена міра, адже змазаний антифриз з помпи потрапляв на ремінь ГРМ. Текти помітив відразу, буквально через 2 дні. До того часу, ремінь ГРМ вже представляв жалюгідне видовище, ще трохи – він порвався. Ось чому бувалі кажуть, що як тільки потекла помпа – відразу на евакуатор і в сервіс. Зволікати не можна, може порватися ремінь ГРМ і загнути клапана.


Помпа з ременем ГРМ були куплені в авто магазині і замінені самостійно. Не пройшов і місяць – порвало ремінь ГРМ! Це ремінь, який повинен ходити мінімум по 50 тисяч кілометрів розірвало через місяць. Ось що значить якість рідних запчастин. Сталося це несподівано. Заглушив на 5 хвилин машину, і більше не заводиться. Всі перепробував – нічого не допомагає, тоді на трос і на стоянку.

На наступний день додумався подивитися на стан ременя ГРМ – він виявився порваною. Такого я, звичайно, не очікував. Але що робити – знову трос і в гараж, покупка нового ременя ГРМ (разом з роликами) і заміна. Замінив ремінь ГРМ і думаю – заведеться чи ні, якщо стоять клапана з проточками – то заведеться, якщо немає – то привіт ремонт двигуна і заміна клапанів. Завелася, значить стоять клапана з проточками!

По суті, за всі роки експлуатації серйозного ремонту не було, це були або планові заміни або заміни внаслідок поганої якості запчастин. Про останньому мовчу, тому що купуєш нову деталь, а через тиждень її міняєш. Це жах! Особливо це стосується датчиків двигуна, як наприклад регулятора холостого ходу РХХ. Просто ходова запчастина для наших машин.

Тюнінг автомобіля ВАЗ 2112

З чого починався тюнінг? Після покупки машини вирішив позбутися “колгоспних” деталей, на мою думку. З машини були зняті декоративні ковпаки та проставки коліс, які в народі іменуються “будиночки”. Також знято задній двірник разом з моторчиком, а на місце була підібрана гумова заглушка.


Після того як в голові з’явилося звучання слова тюнінг, все відбувалося швидко. Спочатку були куплені декоративні ковпаки коліс, через рік – куплені білі ковані диски Slik. Це була моя мрія і машина на них виглядала спортивно. По керованості на “кування”, це дива у порівнянні з важкими штампуваннями. Чи жарт, вага стандартного колеса розмірністю 14 дюймів став відчутнішим менше. Машина отримала друге дихання, і крім гарного зовнішнього вигляду отримала плюс по легкості і зниження безпружинних мас.

Наступним етапом тюнінгу став зовнішній вигляд. Була куплена накладка на “жабо” – цілком симпатична. Пофарбував стандартні бічні дзеркала, через рік поміняв на приоровские. Якщо порівнювати бічні дзеркала від Пріори і 2112 – це небо і земля. У стандартні нічого не видно і великі мертві зони. Після того як встановив бічні дзеркала від «Пріори», як ніби пересів на іномарку – огляд явно краще. До того ж, це кращий зовнішній вигляд (вони теж були пофарбовані в білий колір) і можливість складання дзеркала на стоянці. Так, у стандартних такої можливості немає!

Головна зміна в зовнішньому вигляді – це покриття даху і багажника чорною матовою плівкою. Якщо ви збираєтеся обклеювати свою машину плівкою, то рекомендую спочатку потренуватися на малих і без вигинів деталей, тим самим набивши досвід.

Технічний тюнінг машини

Перейдемо до технічної частини. На моїй «двенашке» майже не допрацьовувалася коробка передач і двигун, не рахуючи нулевика, збільшеного дроселя і чіп-тюнінгу. Потужності вистачало, а будувати з машини спортивний снаряд не хотілося, це була машина на кожен день. Тому всі основну увагу було приділено тюнінгу підвіски автомобіля.

В ході тюнінгу був замінений стандартний передній стабілізатор поперечної стійкості товщиною 18 мм на приоровский 21 мм. Було встановлено саморобний задній підсилювач кузова, придбана передня розтяжка, нижня розтяжка важелів і додаткова опора КПП.


Не обійшовся тюнінг підвіски без заміни амортизаторів і пружин. Були встановлені пружини із заниженням і спеціальні амортизатори «Плаза Спорт» під заниження. Пружини не різав і не рекомендую. Якщо будуєте нормальну машину, то краще купувати спеціальні пружини із заниженням, а не різати стандартні “виток”. Якщо не потечуть амортизатори від різання пружин, то вони можуть зламатися в самий невідповідний момент. А якщо ви любите “поганяти”, то тільки купівля якісних пружин.

Не обійшовся тюнінг підвіски і без таких девайсів як трикутні важелі, проставки під кульові, задні развальные пластини, розширювачі колії, а також поліуретан в підвісці. Все це робилося не один раз, а поступово. І якщо після першого зміни підвіски, наприклад установки підсилювачів кузова, відчувався позитивний ефект, то через якийсь час відчувалася потреба в більшому. У більшої керованості і більшої швидкості проходження поворотів. В якийсь час, для мене головним критерієм стала динаміка автомобіля, а швидкість проходження поворотів.

З динамічною їздою не варто забувати про тюнінг гальм автомобіля. Разом з заміною гальмівних колодок, як передніх, так і задніх – була замінена і гальмівна рідина.
Головним апогеєм тюнінгу гальм стала установка нового збільшеного вакуумного підсилювача гальм (ВВП) і головного гальмівного циліндра. Новий ВУТ був від Шеви-Ниви і його продуктивність була двоє краще. Приблизно вдвічі краще стали гальма. Тепер при легкому натисканні на педаль гальма машина чуть-що “вставала колом”. Довелося звикати, зате з’явилася впевненість на великих швидкостях, коли відчувається нормальне уповільнення машини.

Установка музики в автомобіль

Мій автомобіль на кожен день, і головне – комфорт і хороша музика. Все почалося з простеньких колонок та магнітоли. Потім вирішив зробити шумоізоляцію автомобіля своїми руками. Тоді зашумовал все в машині: двері в 4 шари, дах, стеля, підлога з багажником. Все це робилося заради кращого звучання акустики – і вона дійсно заграла. В наслідок цього стало мало.


У багажнику з’явився сабвуфер 12-дюймовий, в закритому ящику, сам короб для сабвуфера зробив своїми руками з фанери 18 мм. Вага такого корпусу в результаті вийшов приблизно 30-40 кг, Сабвуфер грав з одного боку так, що тремтіло заднє скло машини, а з іншого боку – не напружувало прослуховуванням музики в салоні.

В результаті була встановлена процесорна магнітола з роздільними каналами для всіх динаміків. Динаміків було не так багато, це два мідвуфера в передніх дверях, два ВЧ-динаміка на передніх стійках салону і сабвуфер у багажнику. Передні колонки були живляться від окремого підсилювача, а сабвуфер від власного. Чудове звучання, особливо після установки акустики марки Eton.

Тюнінг салону ВАЗ 2112

Варто кілька слів згадати про тюнінг салону. Був поменян весь пластик в салоні – за довгі роки експлуатації він вицвіти і став неприємного жовтого кольору. Ніяка хімчистка салоні не брала пластик, так що залишалося міняти на новий. Причому більшість пластика в салоні змінювалося на пластик від «Пріори». Це зроблено для того, щоб замінити старий чорний на більш приємний оку світлий пластик.


Крісла в “двенашке” поміняв на “спортивні”. Спорту, звичайно, в них обмаль, але покращена бічна підтримка і гарний вид присутні. Після установки передніх крісел салон відразу видозмінився. Став як новий. Пізніше поміняв кермо на стандартний від «Калини», причому кермо був обшитий чорною натуральною шкірою з білої прострочуванням.

Заміні піддалася комбінація приладів – вона стала електронна з бортовим комп’ютером в дусі нових іномарок. Приємна і комфортна оці. Не забуваючи про комфорт в салоні, встановив підлокітник від «Пріори», виявилася зручна річ.