Електромобілі набувають велику популярність. Зараз жоден зі світових автосалонів не проходить без показу нового електромобіля. У кожної великої автокомпанії, в запасі є свої електромобілі.
Це виправдано, адже рано чи пізно настане паливний криза, т. к. запас нафти обмежений. Ось тоді електромобілі займуть своє місце і замінять бензинових і дизельних побратимів.
Звідки взялися електромобілі і яка їх доля?
Якщо думаєте, що електромобілі з’явилися недавно, то помиляєтеся. Вперше електромобілі з’явилися на початку XX в Америці. Тодішній парк машин складався з автомобілів на електричній тязі. Але вони не набули поширення, тому, що на початку 20 століття була знайдена нафта. А через кілька років, дядечко Форд організував масове виробництво автомобілів з бензиновим двигуном, з-за чого сильно потіснив виробництво електромобілів.
Пізніше, електромобілі надійшли на випробування лише до кінця 1993 року. Тоді представники концерну “Пежо-Сітроен” виділили 50 електромобілів на дорожні випробування в реальних умовах, які відчували звичайні водії. В ході експерименту, електромобілі отримали задовільну оцінку.
Головними недоліками тодішніх електромобілів були мала максимальна швидкість (до 90 км/год), обмежений запас ходу (до 90 км) і недоступність элекрозаправок. Але головна претензія була до батарей електромобілів, які приблизно через кожні 5 000 км пробігу необхідно було замінювати, або піддавати ремонту. Незважаючи на недоліки електромобілів, їх запустили у виробництво, але великим попитом серед покупців не користувалися і програму розвитку електромобілів довелося згорнути.
Рекомендую до прочитання: яким буде автомобіль майбутнього?
Головними недоліками автомобілів на електричній тязі виявилися: мала вантажопідйомність, т. к. велику масу «зжирали» батареї. Ще одним недолік електромобілів – в холодну погоду, водій міг зігрітися лише за допомогою бензинового нагрівника, а це згубно впливало на забруднення навколишнього атмосфери.
Електромобілі популярні лише на папері. Без підтримки на державному рівні вони не здатні скласти конкуренцію автомобіля з традиційним двигуном внутрішнього згоряння. Не вирішено питання з утилізацією батарей, не вщухають суперечки про брудну таємницю видобутку електроенергії. Основний її джерело, як і раніше ТЕЦ. Фахівці підрахували, що електромобіль завдає екології такої ж шкоди, як бензиновий автомобіль з витратою 3 л/100 км
Тим не менш, саме електромобілі – сама доступна альтернатива машин з ДВС, не вимагає кардинальної перебудови інфраструктури, як у випадку з автомобілями на паливних елементах: в кінці кінців в кожному будинку є розетка. Та й технології не стоять на місці. Батареї електромобілів, як найдорожчі, з часом будуть дешевшати, а нафтове лобі – не вічно.
Спроби створити електромобіль тривають донині. На це витрачається велика кількість ресурсів і держава спонсорує авто компанії в розробці нових електромобілів. Це не проходить дарма, електромобілі стають краще і позбавляються від колишніх недоліків.