Класифікація автомобілів за типом кузова

1300

Класифікація легкових автомобілів за типом кузова, як і інші, що базуються на габаритних розмірах не може претендувати на однозначність. Незважаючи на зрозумілі принципи, плутанина в назвах существовует.

Найбільш очевидним критерієм класифікації типів кузова є просторова композиція, поєднання трьох об’ємів: пасажирського салону, двигуна і багажного відділення. Важливі також наявність даху і центральної стійки, кількість місць і дверей.

Типи конструкцій кузовів автомобілів


Закритими називають кузова із стаціонарним дахом. У цій групі дев’ять основних типів.









































СЕДАН СЕДАН — трьохоб’ємний пасажирський кузов з двома або трьома рядами сидінь, двома, чотирма або шістьма бічними дверима.
КУПЕ КУПЕ — двохоб’ємний або трьохоб’ємний пасажирський кузов з двома боковими дверима і двома рядами сидінь. Задній ряд може мати обмежені посадочні розміри.
ХАРДТОП ХАРДТОП — двохоб’ємний або трьохоб’ємний пасажирський кузов без центральної бічної стійки, з двома (хардтоп-купе) або чотирма (хардтоп-седан) боковими дверима і двома рядами сидінь.
ФАСТБЕК ФАСТБЕК — двохоб’ємний пасажирський кузов з плавно спускається назад дахом. Кришка багажника починається від нижньої кромки заднього скла. Кузова цього типу були поширені в тридцяті роки минулого століття. В даний час практично не використовуються.
КОМБИ (хэтчбек) КОМБІ (хетчбек) — двохоб’ємний вантажопасажирський кузов з плавно спускається назад дахом і великий задній дверима. Задній ряд сидінь і полку за ними, як правило, можна складати, збільшуючи корисний об’єм вантажного відсіку. Ліфтбек можна розглядати як різновид хетчбека, що відрізняється формою задньої частини кузова, виконаним як у седана, тільки значно коротше.
УНИВЕРСАЛ УНІВЕРСАЛ — двохоб’ємний вантажопасажирський кузов з дверима в задній стінці кузова, що має постійне вантажне приміщення, не відокремлений від пасажирського відсіку стаціонарною перегородкою.
ЛИМУЗИН ЛІМУЗИН — трьохоб’ємний пасажирський кузов з чотирма — шістьма бічними дверима, що має перегородку за переднім рядом сидінь. При трирядної компонуванні салону другий ряд сидінь виконується або складним, або повернений спиною по напряму руху.
ФУРГОН ФУРГОН — двохоб’ємний вантажопасажирський кузов з одним або двома рядами сидінь. Бічних дверей — дві або три. Одна з них призначена для доступу у вантажний відсік, відокремлений від місця водія стаціонарною перегородкою. В задній частині кузова — ще одні двері. Частина кузова, відведена під вантажне приміщення, може бути вище кабіни.
вагон ОДНООБ’ЄМНИЙ (вагон) — однооб’ємний вантажопасажирський кузов. Як правило, центр рульового колеса знаходиться перед передньою віссю автомобіля.
БАРКЕТТА БАРКЕТТА — пасажирський кузов без даху з одним рядом сидінь та двома боковими дверима. В окремих конструкціях бічні двері можуть бути відсутніми. Лобове скло виконується мінімальним по висоті, складним або може не встановлюватися зовсім.
РОДСТЕР (спайдер) РОДСТЕР (спайдер) — пасажирський двомісний кузов зі складним верхом кабіни. Можливі варіанти з двома рядами сидінь (2+2) і знімним жорстким верхом.

Легкові автомобілі без даху, зі складаним верхом або знімним жорстким дахом називаються відкритими. До цієї групи можна віднести чотири типи кузовів.










КАБРИОЛЕТ КАБРІОЛЕТ — пасажирський кузов зі складним верхом і опускными бічними стеклами вікон. Можливі модифікації: кабріолет-лімузин — з перегородкою за першим рядом сидінь, фо-кабріолет — з забирається стійкою між бічними вікнами.
ФАЭТОН ФАЕТОН — пасажирський кузов зі складним верхом і зі знімними бічними стеклами.
БРОГАМ
БРОГАМ — пасажирський кузов зі складною або знімною частиною даху над переднім рядом сидінь. Має чотири або шість бічних дверей.

Легкові автомобілі частково складаються або частково знімним верхом називають комбінованими. До таких можна віднести чотири типи кузова.










ЛАНДО ЛАНДО — пасажирський кузов зі складною або знімною частиною даху над заднім рядом сидінь. Зменшений варіант з заднім сидінням на двох називається ландоле.
ТАРГА ТАРГА — пасажирський кузов купе зі складаним або знімною частиною даху над першим рядом сидінь.
ПИКАП ПІКАП — вантажопасажирський кузов з закритою кабіною для водія і пасажирів і відкритою платформою для вантажів. Кабіна може бути одно – або дворядної. Вантажна платформа має відкидний задній борт, м’який або жорсткий верх.

Наведена класифікація за типом кузова зрозуміла і досить проста, але універсальної не може вважатися хоча б тому, що в інших країнах ці типи кузовів можуть мати свої назви.