Класифікація легкових автомобілів за типом кузова, як і інші, що базуються на габаритних розмірах не може претендувати на однозначність. Незважаючи на зрозумілі принципи, плутанина в назвах существовует.
Найбільш очевидним критерієм класифікації типів кузова є просторова композиція, поєднання трьох об’ємів: пасажирського салону, двигуна і багажного відділення. Важливі також наявність даху і центральної стійки, кількість місць і дверей.
Типи конструкцій кузовів автомобілів
Закритими називають кузова із стаціонарним дахом. У цій групі дев’ять основних типів.
СЕДАН — трьохоб’ємний пасажирський кузов з двома або трьома рядами сидінь, двома, чотирма або шістьма бічними дверима. | |
КУПЕ — двохоб’ємний або трьохоб’ємний пасажирський кузов з двома боковими дверима і двома рядами сидінь. Задній ряд може мати обмежені посадочні розміри. | |
ХАРДТОП — двохоб’ємний або трьохоб’ємний пасажирський кузов без центральної бічної стійки, з двома (хардтоп-купе) або чотирма (хардтоп-седан) боковими дверима і двома рядами сидінь. | |
ФАСТБЕК — двохоб’ємний пасажирський кузов з плавно спускається назад дахом. Кришка багажника починається від нижньої кромки заднього скла. Кузова цього типу були поширені в тридцяті роки минулого століття. В даний час практично не використовуються. | |
КОМБІ (хетчбек) — двохоб’ємний вантажопасажирський кузов з плавно спускається назад дахом і великий задній дверима. Задній ряд сидінь і полку за ними, як правило, можна складати, збільшуючи корисний об’єм вантажного відсіку. Ліфтбек можна розглядати як різновид хетчбека, що відрізняється формою задньої частини кузова, виконаним як у седана, тільки значно коротше. | |
УНІВЕРСАЛ — двохоб’ємний вантажопасажирський кузов з дверима в задній стінці кузова, що має постійне вантажне приміщення, не відокремлений від пасажирського відсіку стаціонарною перегородкою. | |
ЛІМУЗИН — трьохоб’ємний пасажирський кузов з чотирма — шістьма бічними дверима, що має перегородку за переднім рядом сидінь. При трирядної компонуванні салону другий ряд сидінь виконується або складним, або повернений спиною по напряму руху. | |
ФУРГОН — двохоб’ємний вантажопасажирський кузов з одним або двома рядами сидінь. Бічних дверей — дві або три. Одна з них призначена для доступу у вантажний відсік, відокремлений від місця водія стаціонарною перегородкою. В задній частині кузова — ще одні двері. Частина кузова, відведена під вантажне приміщення, може бути вище кабіни. | |
ОДНООБ’ЄМНИЙ (вагон) — однооб’ємний вантажопасажирський кузов. Як правило, центр рульового колеса знаходиться перед передньою віссю автомобіля. | |
БАРКЕТТА — пасажирський кузов без даху з одним рядом сидінь та двома боковими дверима. В окремих конструкціях бічні двері можуть бути відсутніми. Лобове скло виконується мінімальним по висоті, складним або може не встановлюватися зовсім. | |
РОДСТЕР (спайдер) — пасажирський двомісний кузов зі складним верхом кабіни. Можливі варіанти з двома рядами сидінь (2+2) і знімним жорстким верхом. |
Легкові автомобілі без даху, зі складаним верхом або знімним жорстким дахом називаються відкритими. До цієї групи можна віднести чотири типи кузовів.
КАБРІОЛЕТ — пасажирський кузов зі складним верхом і опускными бічними стеклами вікон. Можливі модифікації: кабріолет-лімузин — з перегородкою за першим рядом сидінь, фо-кабріолет — з забирається стійкою між бічними вікнами. | |
ФАЕТОН — пасажирський кузов зі складним верхом і зі знімними бічними стеклами. | |
БРОГАМ — пасажирський кузов зі складною або знімною частиною даху над переднім рядом сидінь. Має чотири або шість бічних дверей. |
Легкові автомобілі частково складаються або частково знімним верхом називають комбінованими. До таких можна віднести чотири типи кузова.
ЛАНДО — пасажирський кузов зі складною або знімною частиною даху над заднім рядом сидінь. Зменшений варіант з заднім сидінням на двох називається ландоле. | |
ТАРГА — пасажирський кузов купе зі складаним або знімною частиною даху над першим рядом сидінь. | |
ПІКАП — вантажопасажирський кузов з закритою кабіною для водія і пасажирів і відкритою платформою для вантажів. Кабіна може бути одно – або дворядної. Вантажна платформа має відкидний задній борт, м’який або жорсткий верх. |
Наведена класифікація за типом кузова зрозуміла і досить проста, але універсальної не може вважатися хоча б тому, що в інших країнах ці типи кузовів можуть мати свої назви.