Паливна система Common Rail – що це таке?

369

Система впорскування Common Rail з’явилася завдяки посилення екологічних норм щодо викиду шкідливих речовин. Розкажу що таке паливна система уприскування Common Rail, її пристрій і принцип роботи.

Що таке Common Rail?

Якщо відкрити автомобільний англо-російський словник, то термін Common Rail можна перевести як “загальна магістраль”. Вона характеризується уприскуванням палива в циліндр під високим атмосферним тиском, завдяки чому знижується витрата палива на 15 відсотків, а потужність двигуна зростає майже на 40 відсотків.

Це не всі переваги. Було відзначено зменшення шуму при роботі двигуна, притому, що крутний момент дизеля був збільшений. Завдяки своїй перевазі, система впорскування Common Rail придбала широку популярність, і на даний час, кожен другий автомобіль з дизельним двигуном оснащений системою уприскування.

До недоліків комон рейл відносять більш високі вимоги до якості дизельного палива. При попаданні дрібних сторонніх часток в паливну систему, яка виконана з великою точністю, керовані електронікою форсунки можуть вийти з ладу. Тому в дизелях Common Rail використання якісного палива є обов’язковою умовою.

Де купити запчастини для Common Rail

Проблема пошуку матеріалів для паливної апаратури дизелів є головним болем для переважної більшості власників техніки. Часто, перебуваючи у віддалених регіонах, неможливо знайти запчастини для техніки з солідним строком експлуатації. Трохи легше йдуть справи з відносно новою технікою. В цьому випадку на допомогу приходить інтернет — реальна можливість знайти запчастину і повернути техніку в дію.

З результатів проведеного опитування стало зрозуміло, що тільки за наявність запчастини, клієнти готові викласти чималу суму. Опитування так само дав зрозуміти, що в більшості випадків, люди не встигають подумати про ціноутворення замовлених запчастин, і тим більше, про існування ОЕМ-аналогів. Спільними зусиллями, в результаті аналізу ринку послуг і відбору постачальників, редакції amastercar вдалося виділити кілька унікальних сервісів по підбору запчастин.

За критерієм відбору “ціна – якість”, перше місце в рейтингу зайняв сервіс WWW.DIESEL-MAG.RU, який має багаторічною репутацією і 100% позитивними відгуками (з інтернету). На думку громадськості, оптимальні ціни для споживача — основний критерій, який необхідно враховувати при виборі постачальників.

Принцип роботи Common Rail

Принцип роботи заснований на подачі палива до форсунок від загального акумулятора високого тиску паливної рампи. Тиск в паливній системі створюється і підтримується незалежно від частоти обертання колінчастого вала двигуна, ні від кількості уприскуваного палива. Самі форсунки впорскують паливо за командою контролера блоку EDC, за допомогою вбудованих в них магнітних соленоїдів, активація яких відбувається з блоку управління.


Особливістю системи Common Rail стало використання акумуляторного вузла, який містить розподільний трубопровід лінії подачі палива і форсунки. ЕБУ за заданою програмою передає керуючий сигнал до соленоиду форсунки, яка подає паливо в камеру згорання двигуна. Використання тут принципу поділу вузла, що створює тиск, і вузла вприскування забезпечує підвищення точності управління процесом згоряння, а також збільшення тиску впорскування.

Пристрій системи Common Rail

Common Rail складається з трьох основних частин: контур низького тиску, контур високого тиску і системи датчиків. У контур низького тиску входять: паливний бак, підкачуючий насос, паливний фільтр і з’єднувальні трубопроводи.

Контур високого тиску складається з насоса високого тиску (замінює традиційний ТНВД) з контрольним клапаном, акумуляторного вузла високого тиску (рампи) з датчиком, який контролює в ній тиск, форсунок і з’єднувальних трубопроводів високого тиску. Акумуляторний вузол являє собою довгу трубу з поперечно розташованими штуцерами для приєднання форсунок і виконаний двошаровим.

устройство системы Комон рейл

Електронний блок управління Common Rail отримує електричні сигнали від таких датчиків: положення коленвала, положення распредвала, переміщення педалі «газу», тиску наддуву, температури повітря, температури охолоджуючої рідини, масової витрати повітря і тиску палива. ЕБУ на основі отриманих сигналів обчислює необхідну кількість подаваного палива, дає команду на початок упорскування, визначає тривалість відкриття форсунки, коригує параметри уприскування і керує роботою всієї системи.

У контурі низького тиску підкачуючий насос засмоктує паливо з бака, пропускає його через фільтр, в якому затримуються забруднення, і доставляє його до контуру високого тиску.

У контурі високого тиску насос високого тиску подає паливо в акумуляторний вузол, де воно знаходиться при максимальному тиску 135 Мпа за допомогою контрольного клапана. Якщо контрольний клапан насоса високого тиску відкривається по команді ЕБУ, паливо від насоса по зливного трубопроводу надходить в паливний бак. Кожна форсунка з’єднується з акумуляторним вузлом окремим трубопроводом високого тиску, а всередині форсунки є керуючий соленоїд (електромагнітний клапан).

При отриманні електричного сигналу від ЕБУ, форсунка починає впорскувати паливо у відповідний циліндр. Впорскування палива триває, поки електромагнітний клапан форсунки не відключиться по команді блоку управління, який визначає момент початку впорскування і кількість палива, одержуючи дані від датчиків і аналізуючи отримані значення за спеціальною програмою, закладеною в пам’яті комп’ютера.

Крім того, блок виробляє постійний контроль працездатності системи. Оскільки в акумуляторному сайті паливо знаходиться при постійному і високому тиску, це дає можливість уприскування невеликих і точно відміряних порцій палива. З’явилася можливість уприскування попередньої порції палива перед основною, що дає можливість значно поліпшити процес згоряння.

Майбутнє системи Common Rail

Завдяки високій точності електронного управління і високого тиску уприскування, згорання палива в двигуні відбувається з максимальною віддачею, що відповідає оптимальній роботі двигуна. На кожному з режимів роботи двигуна досягається оптимальні результати. З-за цього, зменшується витрата палива і рівень токсичності вихлопних газів.

Система Common Rail спричинила розвиток дизельних двигунів, т. к. володіє значним потенціалом. Адже екологічні норми токсичності постійно підвищуються і це сприяє подальшому розвитку паливної системи.