Платні дороги. Переваги і недоліки

336

Платні дороги давно існують в Європі і користуються перевагою. Чи приживуться вони у нас і яка буде вартість проїзду, поговоримо в цій статті.

Переваги платних доріг

Перевага платних доріг очевидні: розвинена інфраструктура побудованої близько траси (заправки та кафе через кожні кілька кілометрів), завжди хороше дорожнє покриття (без ям і вибоїн, тому що за ним стежать), велику кількість смуг руху (до 5-6 смуг в одну сторону на завантажених трасах).

Очікується, що максимальна швидкість по платних дорогах буде обмежена на позначці 150 км/год, що перевищує максимально дозволену швидкість руху по трасі. Тому, платні дороги можуть виявитися більш сприятливими при далекій поїздці і в підсумку автолюбитель, який витратив на проїзд, зможе істотно заощадити час.

Ще одна перевага платних доріг – це постійно стеження за дорожнім покриттям і трафіком на трасі. Якщо станеться аварія, то будуть негайно викликані відповідні служби. Також йдуть справи, під час снігопаду або поганих дорожніх умов. Так що утворення заторів на платних дорогах – просто виключено.

Вартість проїзду

А які недоліки платних доріг? Це, звичайно ж, вартість проїзду. Так на деяких платних дорогах планують стягувати плату приблизно від одного рубля до 10 рублів за кожен пройдений кілометр дороги.

Дорого це чи ні, вирішувати тільки Вам. Але коли можна пройти трасу за одну годину по хорошій дорозі або їхати 2-3 години безкоштовною дорогою, то це питання вашого часу і гаманця. І якщо доводиться їздити по платній дорозі не так часто, то це не сильно вдарити по вашому бюджету.

Для прикладу візьмемо платний ділянку дороги М4, це між 330 і 417 кілометром. Так для легкового автомобіля вартість проїзду складе 100 рублів. Для машин з причепом – 150 рублів, для автобусів і середньотоннажних вантажівок – 200, а для великих фур – значні 400 рублів. Це вартість проїзду в денний час, а вночі для легковиків вартість проїзду – 85 рублів.

Більш детальну інформацію з цінами можна дізнатися на сайті Автодору, офіційної організації з будівництва платних доріг.

Якщо подивитися з іншого боку, то раз в рік можна покататися по платній дорозі. І заплатити за це гроші, щоб не зіпсувати відпустку довгим стоянням в пробках. А що робити, якщо доводиться постійно їздити, наприклад з області в місто, де на шляху прокладена платна дорога. Не будемо ми щодня віддавати по 200-300 рублів, це виходить не вигідно. Залишається тільки користуватися безкоштовними дорогами і стояти в пробках.

І ще кілька слів про вартість проїзду по платних дорогах. Зараз немає ніякої суворої тарифікації, скільки буде коштувати кілометр платної дороги. Тому виходить, що в одному місці його вартість становить прийнятні 2-3 рубля за кілометр, а на іншій дорозі доходить до 10 руб/км І якщо плата за проїзд виявиться дорогою, то мало автолюбителів буде нею користуватися.

Для тих, хто не хоче платити за платні дороги, буде існувати альтернативні безкоштовні. Зазвичай, це прилеглі траси з покриттям не зовсім хорошої якості, без потрібної інфраструктури і протяжність їх набагато більше.

Будемо сподівається, що нові платні дороги обійдуться без утворення колії на дорогах, які зараз зустрічаються на більшості трас. А якщо згадати стан трас по весні, то розвиток платних доріг не здається злом..

У майбутньому кількість і сумарна довжина платних ділянок буде зростати – це остаточно. А найближча перспектива – шляхопроводи, дублюючі перевантажені залізничні переїзди. Звичайно ж, платні.