Сонцемобіль lightyear one затримується, ціна зросла, збірку перенесли на valmet

76

Прототип lightyear one дебютував влітку 2019 року, тоді його творці обіцяли почати серійне виробництво в 2021 році, але бізнес-процеси сильно загальмував коронавірус, тому графік зрушився. З грошима у lightyear проблем немає: тільки за цей рік стартап залучив 93 млн євро інвестицій, у тому числі від міжнародної страхової та похоронної компанії dela, а також нідерландського підприємця і колекціонера предметів мистецтва йопа ван калденборга.

Lightyear one – це великий ліфтбек (довжина 5057 мм, ширина 1898 мм, висота 1426 мм), всі горизонтальні панелі якого покриті сонячними панелями. Ці панелі lightyear вирішила виробляти сама, для чого купила у венраї (нідерланди) завод з усім необхідним обладнанням у виробника автомобільних зсувних люків і панорамних дахів inalfa roof systems. Загальна площа панелей становить 5 м2, при хорошому сонячному освітленні вони можуть давати до 70 км «халявного» пробігу на добу, що з лишком покриває потреби середньостатистичного європейця. Тобто в теорії можна тижнями і місяцями не підключати електромобіль до розетки. Максимальна потужність розеткової зарядки-60 квт.

Вироблена сонячними панелями електроенергія накопичується в інтегрованій в днище машини акб ємністю 60 квт·год.розрахунковий запас ходу на одній зарядці — 725 км по циклу wltp. На практиці минулого літа прототипу lightyear one вдалося на кільці тестового полігону в німецькому альденховені проїхати на одній зарядці 710 км з середньою швидкістю 85 км/ч.зрозуміло, що на дорогах загального користування з частими розгонами і гальмуваннями пробіг буде менше.

В рух lightyear one приводять чотири мотор-колеса, потужність яких розробники як і раніше не називають. До 100 км/год ліфтбек зможе розігнатися за 10 с — нешвидко на тлі «електричок» tesla. Топова tesla model s plaid потужністю 1020 к.с. Набирає першу «сотню» за 2,1 с, має сертифікований пробіг на одній зарядці в 637 км і коштує в нідерландах 129 990 євро. Lightyear хоче за свій ліфтбек one цілих 150 000 євро, тоді як два роки тому заявлялася ціна 119 000 євро.

Кузов lightyear one виконаний з алюмінію і вуглепластика, розрахований на п’ятьох осіб (включаючи водія) і може похвалитися чудовою аеродинамікою: заявлений сх = 0,20. Зовнішніх дверних ручок немає, замість дзеркал використовуються камери. Об’єм багажника – 780 л, зі складеними заднім сидінням — 1701 л.

Дизайн інтер’єру досить традиційний, без гігантських моніторів і з «нормальним» кермом, в обробці домінують текстиль і натуральне дерево.

Влітку стало відомо, що lightyear буде виробляти ліфтбек one не власними силами, а на заводі valmet у фінляндії, який зараз на контрактній основі збирає мереседеси а-класу і кросовери glc. У 90 – х цей завод, нагадаємо, робив євро-самару марки lada.

До 2024 року lightyear планує розробити більш компактний і доступний електромобіль.

У німеччині тим часом конкуруючий стартап sono motors розробляє недорогий сонцемобіль sion, який буде коштувати 25 500 євро, але його виробництво на колишньому заводі saab в шведському тролльхеттані почнеться тільки в 2023 році.